Søgning på: dansk reportage. Resultater: 11521 til 11540 af 41162
-
Kvote 2; Jeg mangler inspiration!
ForumindlægHej alle! Ja, så skal man altså til det; skrive ansøgning til kvote 2. Jeg har skrevet en del jobansøgninger, men kan det overhovedet sammenlignes? Jeg mener, det virker bare så umotiveret og kedeligt at starte sin ansøgning ud med "Jeg er en pige på x år... Bla bla bla", I ved hvad j... -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægHej. Følgende sætning volder mig en del problemer mht. til hvordan den skal oversættes. "Foran lufthavnen i Tempelhof er der blevet rejst et mindesmærke for de 70 allierede soldater og de 8 tyskere, der mistede livet i forbindelse med luftbroen." Det er specielt vendingen "at re... -
B-menneske
ForumindlægHvordan oversættes "b-menneske" til engelsk? Min ordbog er vist for gammel. -
Styrelære og statik
ForumindlægVIl nogle af jer hjælpe mig med første opgave -
Noveller til analyse
ForumindlægHej Er der nogle, der kender nogle noveller, som er gode at analysere? I så fald må I meget gerne skrive dem her. Mange tak på forhånd :) -
kan være
ForumindlægEr lidt i tvivl her: Nahualer kan være gode eller dårlige. Er det: Nahuales pueden que ser buenos o malos? Nahuales pueden ser buenos o malos? Nahuales pueden sean buenos o malos? -
Hvorfor skal der være komma i disse to sætninger?
ForumindlægKære alle Hvorfor skal der være komma i disse to sætninger: 1. Nu vil hun tage et sabbatår, og få nogle oplevelser. 2. Her sidder jeg, træt og øm i fødderne. Tak Vh Luppe -
BIOLOGI HURTIGT!
ForumindlægJeg sidder med en biologi rapport om cellulase dannende bakterier, som kan nedbryde cellulose. Vi har taget jordprøver, rendyrket dem, oprenset dem og derefter "klonet" dem via. pcr processen. Jeg er nu nået til gelelektroforesen.. Så støder jeg på ordet " fluorescerende - betyder ... -
Er dette korrekt oversat?
ForumindlægVor drei Tagen hatte sie sich gemeldet I tre dage har hun ikke meldt sig -
og hvilke huse vi end vender tilbage til ankommer vi for sent om natten til at blive genkendt.
ForumindlægHvordan er denne sætning metafor please begrund jeres mening Metafor: og hvilke huse vi end vender tilbage til ankommer vi for sent om natten til at blive genkendt. -
De uanstændige HJÆLP redegørelse
ForumindlægHejsa Jeg skal: Redegør kort for temaeri Leif Panduros forfatterskab. Kan I ikke hjælpe mig med det? Jeg ved at bl.a. normerne/normalitet er meget brugt hos ham - men hvad er ellers, og hvad kan jeg ellers skrive? For synes ellers at det blive meget kort... Til slut skal jeg så respektivere... -
"Rigtig" SRP??
ForumindlægHej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke?? -
Frøkenen - perspektivering
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive aflevering om Herman Bangs Frøkenen, men jeg mangler en perspektivering der placerer novellen litteraturhistorisk - nogen der kan hjælpe? :) -
....
ForumindlægNogen der kan oversætte til Engelsk (: The companies need to have specific information about their consumers because they have to know who they can sale the product to. They may be directed at special age group, a special social class or they may cover a special geographical area. One of the i... -
Ondskab
ForumindlægHei alle sammen. Jeg skal snart igang med min eksamsprojekt, og har valgt som emne Ku klux klan. Som fag er det både i historie og Psykologi. Jeg skal komme ind på Socialpsykolgi altså ondskab psykologi. Jeg har meget sværet ved at finde kilder eller bøger om det. Vil derfor høre om nogen af jer ... -
Prinsessen på glasbjerget DET HASTER HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!
ForumindlægVi skal til imorgen finde genretræk og sætte det ind i teksten og finde ud af hvilken side og hvad linje det er -
2. verdenskrig
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå en sætning fra min historie bog. Men først vil jeg bare lige være sikker på: Den tyske krydsere Blücher blev sænket i Oslofjorden af norske kystbatterier.... (forstår ikke denne tekst): Det indebar, at den norske udenrigsminister Halvdan Koht kunne tilbagevise de... -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har fået en opgave formulering: undersøg-med brug af Molins model- hvilken strategi Soc.dem. og Venstre anvender - her og nu for at vinde/beholde regeringsmagten ved næste valg. Andet materiale må gerne anvendes udover bilagene nedenfor. Jeg har redegjort for modellen men ved ikke hvad jeg ... -
Agathon
ForumindlægEr der nogen, der kender en hjemmeside, som beskriver hvem Agathon er? Tak på forhånd! -
En glose
ForumindlægHvordan vil I oversætte: "jeg beder løgneren hjælpe min søter?" Hvad med: Je prie le menteur d'aíder ma soeur?
