Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11601 til 11620 af 23765
  • OM LYS

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle mig om lys generelt.... Hvad er lys hvad er dens egenskab osv... på forhånd tak
  • beregning af vend tilført en kondensator

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg sidder lige og skal lave en beregning af hvormeget vand der tilføres i timer til en kondensator vor at kunne kondensere damp til vand. jeg får oplyst at tempaturen af det vand der tilføres er: 12grader celcius, og vandet der forlader kondensatoren er : 18 grader celsius, yderme...
  • stråling

    Forumindlæg
    hej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd
  • skalere

    Forumindlæg
    Hej er der en der kan hjælpe mig skal op i AT imorgen og har fået et spørgsmål jeg ikke kan finde nogen info omkring :) Håber der er en der kan hjælpe, på forhånd tak. Spørgsmålet: Forklar hvorfor det er nødvendigt at skalere målingerne du har fået ud fra forsøget?
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hvorfor skal man lære om komplekse tal eller hvad skal man bruge det til? Jeg forstår ikke beviset til i2 = -1, kan nogen forklare det?
  • STX eller HHX?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk.
  • Logistik

    Forumindlæg
    virksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel...
  • Elementarpartikel

    Forumindlæg
    hvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:)
  • mekanisk energi

    Forumindlæg
    Hej alle nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad mekanisk- og potentiel energi er? Synes det er lige bøvlet det der står på nettet. Vil bare gerne have det kort. Louise
  • formfaktor

    Forumindlæg
    kan en formfaktor være negativ??? (luftmodstandsformlen)
  • Hvilke faktorer, der betyder noget for mængden af strøm

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået et spørgsmål som jeg skal kunne besvare til en test i science. Spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer der betyder noget for mængden af strøm? Jeg har brug for jeres hjælp. Tak på forhånd
  • Svingningstid er masseuafhængigt?

    Forumindlæg
    Vil svingningstiden for et legeme, der er ophængt i en snor, være uafhængig af massen på legeme? Jeg har en formel, der heller T = 2*pi*sqrt(l/g), men gælder det kun for "masseløse" (tror vist nok man kalder det matematiske) penduler?
  • Hjælp til en opgave!

    Forumindlæg
    SIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe?
  • Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)

    Forumindlæg
    hvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak.
  • Dæmpede harmoniske svingninger - det haster

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har et matematisk pendul med lod, og jeg vil eftervise at amplituden afhænger af tiden. Jeg har efterbevist dette med et forsøg, men mangler at efterbevise det teoretisk. Hvordan gør jeg det? Jeg ved at dæmpede svingninger ikke er harmoniske svingninger, hvordan kan man så tilla...
  • Frit fald - undersøge om et lod falder med konstant acceleration

    Forumindlæg
    Formålet med forsøget er ved frit fald med timer at undersøge om loddet falder med konstant acceleration. Der er lavet en graf ved polynomiske regression af orden 2 med tiden ud af x-aksen og højden y(t) op af y-aksen. Der er også lavet en graf ved proportionel regression med tiden ud af z-aksen...
  • Jordemoder

    Forumindlæg
    Heej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe..
  • Stil - afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-)
  • Har dit gymnasium elektroniske bøger?

    Forumindlæg
    Hej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger?
  • Hjælp :(

    Forumindlæg
    Hej jeg er ny her på siden. Har en opgave for til imorgen og ville høre om jeg kunne få lidt hjælp. En letløbende rulleskøjtevogn (af fineste japanske kvalitet) står på et højglanspoleret, vandret bord. Vognen er forbundet, med en masseløs snor, over en trisse til et frithængende lod, der ve...