Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 11861 til 11880 af 36004
-
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
EKSAMEN! Kig her, så er I søde :-)
ForumindlægHej :-) Er der nogle der ved, i hvor høj grad der til religions eksamen (c-niveau STX) indgår samtale mellem elev og lære/censor, eller hvorvidt man selv står for at "fremlægge"? Forberedelses tiden er jo kun 24 min. så det er jo begrænset hvor meget man kan nå at forberede sig og analy... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
Hvordan foregår en mundtlig fysik eksamen?
ForumindlægHej. :) Jeg skal op og trække fysik næste mandag, hvor jeg har 24 timers forberedelse. :) Men, hvordan foregår en mundtlig fysik eksamen? Og er der nogle der kan hjælpe med nogle noter fra bogen "Fysik C bogen"? -
Funktioner
ForumindlægJeg har disse to ting jeg skal forberede, bare så jeg er forberedt til årsprøve. Så savner lidt hjælp til hvordan jeg kan forberede det:-Ligninger af 1. og 2. grad. En udledelse af løsningsformlen for andengradsligningen hører med.-Andengradsligningen og faktorisering af andengradspolynomierOg ma... -
Et spørgsmål
ForumindlægHej Jeg håber i kan hjælpe please:! : Racism today? et par spørgsmål indenfor det spørgsmål? Tak på forhånd :) -
Essay 2
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig, hvad et essay til e engelsk tekst, helt konkret skal indeholde, og hvordan man evt. kan opbygge det? -
En det vil rette min engelsk oversættelse?!
ForumindlægJeg har gjort mit bedste, men det ville nu være rart hvis der var en der ville kigge den igennem for fejl. Den danske tekst: 1: Han er en meget vanskelig mand. 2: Han er en meget vanskeligere mand end Hr. Johnson. 3: Det er den dyreste bog, vi har. 4: Bogen var meget dyrere, end jeg troede. 5: D... -
haster
ForumindlægJeg skal skrive til at skrive en sso. Får problemformuleringen på fredag 2-2 07. Har skrevet en, en gang. Man da jeg kun fik 6 for den, vil jeg til at skrive dem om. Jeg skriver i faget religion på hf. (Islam - Profeten Muhammed) Men har virkelig brug for hjælp til, hvordan man skriver en kanom... -
Hjemmeside troværdig?
ForumindlægHej. Jeg skal op i engelsk mundtligt i næste uge og jeg har om Gun VIolence. Jeg har en hjemmeside som jeg ikke ved om jeg kan stole på da den siger at der er 12 skydevåben per 100 person i DK. Jeg synes det lyder af meget. http://www.gunpolicy.org/firearms/region/denmark Kan jeg st... -
Fysik eksamen. Hjælp!
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik. Jeg går i niende klasse. Ville høre om nogen af i kloge hoveder havde nogle gode forsøg man kunne lave, hvis jeg trak salte, ioner og strøm. Hvis i kan må i meget gerne forklare lidt om hvad der sker. På forhånd tak! :) -
Hvad skal man bruge kilder i historie til ?
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie (Den kolde krig) Jeg har valgt 3 kilder 1. Churchills tale 2. Trumants tale 3. Marshall-hjælp Mit spørgsmål er, hvad skal man bruge de kilder til, når man kommer ind i lokalet ? Jeg har skrevet dem selvfølgelig på min "Disposition" men jeg ved ikke... -
Forberedelse + noter??
ForumindlægHej Jeg vil gerne allerede nu begynde at forberede lidt til min eksamen så jeg kan blive klar. Problemet er dog at jeg ikke helt ved hvordan. Føler ikke at skolen giver mig nok, så kender i nogle gode hjemmesider/bøger/yt-videoer eller sådan noget som kan hjælpe mig? Måske evt. nogle andre gode... -
EKSAMEN SITUATION I KLASSEN
ForumindlægHey derude... I min klasse er jeg blevet udvalgt til at skulle op til "eksamen" på tirsdag, hvor to af mine klassekammerater vil agerer som "censor og lærer" .. Jeg er lidt nervøs for det, da jeg gerne vil forbedre mig i mundtlig dansk, og årskarakteren er lige rundt om hjør... -
Fysik/kemi prøve på tirsdag
ForumindlægHejs PÅ Tirsdag skal jeg til prøve eksamen i fysik og kemi Jeg har tre emner som hedder Kemi : Det sure, det salte og basiske g Jordens salte El. Når felter forandres Atomfysik : Partikler med fart på... Så sagde min lærer: Hvilken teori Hvilken forsøg og en dispentation Håber i kan h... -
24 TIMER SPØRSMÅL
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ? -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
fysik
ForumindlægNu sidder jeg her og læser hele bogen igennem, men kom lige til at støde på ordet 2 tals systemet flere gange. hvad er det og hvad anvender man det til ?? -
EKSAMEN- MED EGNE NOTER?!
ForumindlægHey- og tillykke med huerne der snart vælter ned over os :-) ER der nogen der kan give mig et afklarende svar på hvorvidt man må have sine på forhånd lavede noter (dvs. ikke fra forberedelseslokalet noter) med ind til selve eksaminationen i matematik? Helst med en off. begrundelse. Det skal nok l...
