Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12281 til 12300 af 154034
-
hjælp med en opgave
ForumindlægHej, er der en der er god til biologi på A niveau. Jeg har en opgave for til næste uge, og hvis der er nogen der vil hjælpe, så skriv gerne til min indbakke, så skal jeg nok skrive hvilke spørgsmål det er, som jeg skal svare på. Det er blot 3 spørgsmål. -
AT emne, En epidemi/vaccination
ForumindlægJeg har valgt at kombinere Biologi C og Historie A, men problemet er bare at jeg ikke ved hvilken eppidemi eller vaccination jeg vil skrive om, Nogen som kunne komme med nogle gode forslag, til hvilken jeg skal vælge... -
Biologisk omsætning på heden og i skovbunden
ForumindlægHej.. Skal biologi A eksamen i morgen, og brug for hjælp.. Jeg skal redegøre for den biologiske omsætning fx. heden og i skovbunden. herefter en forklaring på betydningen af pH og tungmetaller i denne sammenhæng.. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak -
Enzymer og ølbrygning
ForumindlægHejsa derude :-) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi A i morgen. Mit emne er Ølbrygning, enzymer og energiproduktion. Det jeg vil spørge om hjælp til er hvordan opbygningen af vigtige enzymer kan forstyrres ved eksempelvis mutationer? Håber i kan hjælpe -
Økosystemer
ForumindlægHej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.?? -
SRP Kemi rettelse!
ForumindlægHejsa Jeg skriver SRP i biologi og kemi og tænkte på om der er nogle som er gode til kemi der vil rette i min kemi del :/? Det ville være rigtig sødt hvis der er nogen som vil.. Jeg går på STX 3.g og har kemi på A På forhånd tak -
Kortlægning af genomer i AT - overvågning?
ForumindlægJeg har valgt kortlægning af genomer som emne til AT, biologi C og dansk A. Emnet med genom lå i ressourcerummet, men jeg er i tvivl om hvori overvågningsdelen (eventuelt selviscenesættelsen) består. Er der nogen der kan hjælpe? -
Leghæmoglobin og Rhizobium-bakterier
ForumindlægSidder med et eksamens sæt i Biologi A. Nogen der har nogle idéer til dette spørgsmål? Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium-bakterier, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2. På forhånd tak -
Tuberkulose film/bog
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Engelsk A og Biologi B. Jeg har valgt at arbejde med sygdommen Tuberkulose, og skal derfor bruge en engelsk film eller bog som omhandler denne sygdom. Er der nogen der har nogle gode titler? -
Diabetes og konsekvenser for samfundet
ForumindlægHej. Jeg står og skal lave AT omkring diabetes type 2 og de økonomiske konsekvenser for samfundet. Er der nogle der har ideer og evt. metoder til emnet?? Skriver i biologi c og samf A. -
HTX eller STX i biotek
ForumindlægHej Jeg er lidt nervøs over eksamen i BioTek. Jeg går i 2g på HTX Jeg ville bare vide, om den er sværere end en STX eksamen, altså htx eksamen Grunden til a jeg er nervous er at jeg er mega god til Biologi, men dårlig til Kemi -
Hormonregulering - HJÆLP!
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til biologi eksamen mundtlig på A-niveau. Sidder nu og er kommet i problemer ved et spørgsmål der lyder: Gør rede for de generelle mekanismer bag hormonregulering. Er der nogen der kan hjælpe???? -
Makrofagers identifikation af fremmede mikroorganismer??
ForumindlægJeg skal op i mundtlig biologi A i morgen, så jeg håber i vil hjælpe mig. Jeg har forsøgt, uden held, at finde ud af hvordan makrofager identificere fremmede mikroorganismer, og på den måde kan skelne fra kroppens eget? -
SRP-emne
ForumindlægHej. Det er sådan, at jeg i denne uge skal vælge mit SRP-emne, og jeg er fuldstændig på bar bund! Jeg vil gerne skrive i biologi A og idræt B, er der nogle, som har nogle gode forslag til dette? -
AFLEVERING! HJÆLP! NH3
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/ -
HJÆLP!! AFLEVERING :O
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/ -
SRP hjæææælp! opgaveformulering
ForumindlægHejsa, jeg skriver om thalidomid lægemidlet i SRP. I opgaveformuleringen står der at jeg skal redegøre for stoffets kemiske og fysiske egenskaber. De kemiske egenskaber har jeg styr på. Men hvad menes der med de fysiske egenskaber? Jeg skriver i Kemi A og biologi B.. -
SRO
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRO, og har fagene matematik B og biologi A. I matematikdelen står der, at jeg skal opstille en model ud fra data i det ved lagte bilag, men ved ikke helt hvordan -
HJÆÆÆLP
Forumindlæghey hey er der nogen der vil rette dette rimeligt hurtigt...? det er meningen alt skal være skrevet i l'imperfait...og jeg kan ikke ikke finde ud af denne sætning "det var hvad jeg huskede bedst..." Une journée de ma vie.Une fois il y a longtemps, j’avais 11 ans. À cette époque-là ... -
Brug for lidt rettelse i oversættelse, hurtigst muligt.
Forumindlæg- På de populære diskoteker er der altid mange mennesker på dansegulvet. En las discotecas populares esta siempre muchas personas en las pistas. - Isabel arbejder meget, men i weekenden går hun altid på diskotek Radio Radio. Isabel trabajo mucho, pero fin de semana va siempre a la discoteca Rad...
