Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12301 til 12320 af 84813
-
Videre lige efter 3.g? :-)
ForumindlægHvem af jer har planer om at læse videre lige efter 3.g og hvad vil I ind på? :-) -
Terminsprøve...Haster!
ForumindlægHej. Er nu kommet i tvivl om man må have sin computer med til Kemi skr.prv ( terminsprøve ). Ved godt der må bruges hjælpemidler, men er computer inkluderet med. Har nemlig alle mine notater og gamle aflveringer på den. Håber på hurtig respons. :-) -
Studiepraktik
ForumindlægHej SP, Det er i disse dage at de personer, der har tilmeldt sig studiepraktik får svar tilbage. Hvor skal I hen og var det ønsket? Jeg havde fysioterapeutuddannelsen som 1. prioritet, men fik i stedet min 2. prioritet informationsvidenskab. Det skal nok blive interessant alligevel :-) -
His A og Fys A
ForumindlægHej....... jeg har været at skrive om atombomber i mit studieretningsprojekt i his og fys. har begge fag på A-niveau............ Hvad synes I bedst at hovedfaget skal være.? -
Help masse
ForumindlægEt lod med ukendt masse hænger stille i en fjeder med fjederkonstant 95,0 N/m. Fjederens forlængelse viser sig at være 8,79 cm Bestem loddets masse. (håber nogle kan hjælpe -
blandingens temperatur
Forumindlægdav er der nogle der kan hælp mig plzz jeg her en blanding af 20 g is og 200g vand hvorpå jeg skal drysses så meget salt at isen smelter. hvad bliver blandingens temperatur !?! nogle forslag? -
hander dette om ??
ForumindlægHandler dettet fordøg om vandkraft ?? Brug: 1 plastikflaske, 2 korkpropper, 4 små stykkerplastik eller balsatræ, 1 strikkepind (mindst 5 cm længere end flasken), 30 cm snor, beholder til vand, 1 hobbykniv, 1 bor (diameter som strikkepind) og rindende vand (Find på en metode til at genbruge ... -
Metaller i opløsning A
ForumindlægHæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s... -
bølgelængder.
ForumindlægHej. Nogle som kan fortælle hvad bølgelængder er? jeg forstår det ikke helt. -
natur teknik what?
Forumindlæghej hvad er natur - teknik for en fag? er det biologi -
einstein
ForumindlægNogle der kender nogle gode bøger om einstein Speciel relativitetsteori? eller måske link -
Øjeblikkelig hastighed
ForumindlægPleas hælp, jeg har en matematik rapport for og jeg skal tage en graf fra virkelig liv også finde øjeblikkelig hastighed og gennemsnithastighed. Jeg ved at ved øjeblikkelighastig skal jeg finde tangenthælding ved at sige a=delta y / delta x . men efter det ved jeg ik hvad jeg skal. Jeg har vedl... -
fysiske og geometriske antagelser
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig, hvad man kan svare, når der i en opgave bliver spurgt, om mandens fysiske og geometriske antagelser? der er også blevet givet en ligning, som jeg skal fortælle ud fra. Det ville være rart, hvis nogen kunne hjælpe. på forhånd tak. -
Energiforbrug
ForumindlægHvad er energiforbrug? -
Resonanssvingning hjælp
ForumindlægHej derude Vi har lavet et forsøg og deraf udarbejdet nogle værdier. Forsøget gik ud på at vi havde en snor og vi skulle lave nogle resonanssvingninger med snoren først skulle vi bestemme den gennemsnitlige hastighed af bølgen, men derefter skulle vi så udarbejde et diagramplot der var givet ve... -
ioner-hjælp
Forumindlæghej allesammen Nogle der kan besvare det her spørgesmål? Hvorfor opstår ioner? evt. nogle kilder -
Atomkraftværk
ForumindlægHvem opfandt a-kraft? -
Eksamenssæt fra stx vedr. vektorfunktioner?
ForumindlægKender i til nogen matematik A eksamenssæt fra stx, hvori der indgår regning med vektor funktioner? -
matematik
Forumindlæger det ik rigtigt nok at man får y=x+2? -
ellære
ForumindlægJeg har så mange spørgsmål, at jeg dårligt ved hvor jeg skal starte... Jeg roder sådan rundt i alle de formler og nye ord der skal læres, så forvirre mig selv helt enormt. først: Hvis jeg skal finde resistans i en ledning - Er den rette formel så U = R * I ?? Eller er jeg helt forkert på den? ...
