Fysik

Resonanssvingning hjælp

14. marts kl. 22:49 af Fabel6358 - Niveau: B-niveau

Hej derude 

Vi har lavet et forsøg og deraf udarbejdet nogle værdier. Forsøget gik ud på at vi havde en snor og vi skulle lave nogle resonanssvingninger med snoren først skulle vi bestemme den gennemsnitlige hastighed af bølgen, men derefter skulle vi så udarbejde et diagramplot der var givet ved (Fsnor, V^2). Vi fik også givet formlen tidligere v = √fsnor/specifik masse af snor. Vi skulle altså ændre spændningen af snoren ved at tilføre masse. Vi skulle så argumentere for, hvorfor det ville være smart at bruge et (Fsnor, v^2) diagram til at bestemme rigtigheden af formlen (Fsnor, v^2). Jeg har fået en forskrift på y=1204,2*x+33,423. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal udlede af det. 

TAK PÅ FORHÅND


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. marts kl. 00:27 af FTa

Der er garanteret andre som har mere forstand på fysik end jeg, men jeg synes ikke der er nok kontekst. Jeg tror det ville være en hjælp at kunne læse dokumentet, som beskriver forsøget. Det gør det lidt nemmere at kunne se tingene for nogle :)


Skriv et svar til: Resonanssvingning hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.