Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12301 til 12320 af 22746
-
KU VS CBS
ForumindlægJeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller... -
Beregning af kinestiske energi osv. HJÆLP
Forumindlægopgaven ser således ud : opg 1 En Mercedes på 1800kg og en Suzuki på 850kg kører begge 40km/t. 1a. Beregn de to bilers kinesiske energier. 1b.Samme spørgsmål, når bilen kører 80 km/t. opg2 En cyklist og hans cykel vejer tilsammen 80kg 2a. hvad er den kinestiske energi ved 7 km/t. 2b. hvad er den... -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
Linenære Regression :S
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en opgave af min matematik lærer hvor jeg skal forklare om linenære regression. Målgruppen for min forklaring skal være så selv en 9-klasse elev ville kunne finde ud af hvad det er. Så jeg vil høre om der er nogen som kunne give mig lidt facts, info eller lidt hjælp til... -
Temperaturfølsom modstand
ForumindlægEn NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser hvordan resistansen af en bestemt NTC-modstand afhænger af temperaturen. NTC-modstanden forbindes med en resistor og en spændingskilde: A: Bestem NTC-modstandens resistans ved 20,0 _C. ... -
Beregn skiløberens tryk mod sneen?
ForumindlægEn skiløber vejer med tøj og støvler 80 kg. a. Beregn skiløberens tryk mod sneen, når han står med skiene på. Skienes samlede kontaktflade mod sneen har arealet 0,30 m2. b. Beregn skiløberens tryk mod sneen, når han har taget skiene af. Støvlernes samlede kontaktflade mod sneen har arealet 300 c... -
Intervaller - afvigelse?
ForumindlægJeg får at vide, at en bølgelængde skal lægge mellem intervallet 640 til 660 nm, men jeg har i et forsøg beregner den til 654nm-670nm, hvordan beregner jeg afvigelsen? -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Med Jer:) Jeg skal til at vælge emne til studieretningsopgave (en synopsis)i 3.g på STX, og jeg skal skrive i fagene MAT (A) og FYS (B), men jeg er lidt på bar bund om hvad jeg kan skrive om. Hvis der er nogen der har forslag til et muligt emne vil jeg være meget taknemlig! :) -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
Kemi og Historie, Den kolde krig?
ForumindlægHej, jeg vil gerne skrive om den kolde krig i kemi og historie og ville høre om nogle af jer havde forslag til gode emner? Tak på forhånd. -
Astronomi / Astrologi ??? ..
ForumindlægHejj folks ' - håber jeg kan få nogle astrologiske eksperter på banen q: - sad lige og tænkte på, hvad forskellen egentlig er mellem astronomi og astrologi, og hvorfor disse ord egentlig minder meget om hinanden? :b mvvh. Mette.. (: -
Tror I på det her??
Forumindlæghttp://youtube.com/watch?v=GfPJeDssBOM ... Tror I på det? I såfald, hvordan kan det lade sig gøre? Mvh. T. -
hvordan kan man finde ud af om lys-bølger er længdebølger?
Forumindlæghej. the title says it all (; -
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
Modelfysik-haster
ForumindlægHej En hjælpelærer til modelfysik uni-niveau søges :) På forhånd Tak -
Hastighed (integralregning)
ForumindlægKan nogen hjælpe mig? En cyklist bevæger sig med en hastig som er givet ved v(t)= 22-(22/22t+1), t >_(er større eller lig med) 0, hvor tiden t måles i timer og hastighed i km/t. a) hvor langt når cykelrytteren på 1 time (den har jeg løst, men kan ikke komme videre med b) b) Hvor lang t... -
Hjælp..!!!!
ForumindlægResistans.. En solcelle anbringes i konstant belysning. Den placeres i et kredsløb med en variabel resistor som vist på figuren. Når resistorens resistans R varieres, ændres strømstyrken I gennem solcellen og spændingsforskellen U over den. For en bestemt værdi af resistansen R er strømstyrken i ... -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
Opgaver
Forumindlægjeg har udfra et talsæt fundet forksriften ved regression : f(x)=1.7128x^0.57571 Hvordan bestemmer jeg accelrationen til 3.5 sek, og hvordan bestemmer jeg den tilbagelagte vej efter 6,0 sekunder?
