Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12361 til 12380 af 20688
  • eksamen-''talepapir''

    Forumindlæg
    nogen der har en form for talepapir eller en vejledning til, hvad man kan starte med til en fysik eksamen på B-niveau gym? fx. præsentation , definitioner, regneeksempler og så en perspektivering eller noget.
  • Alkohol ? :S

    Forumindlæg
    Skal op i fysik på mandag og er i gang med at læse på det. Men opdagede at jeg ingen steder havde noget om hvordan man finder alkoholprocenten i øl. Er der nogen der kan hjælpe mig ?
  • tyngde- og gnidningskraft

    Forumindlæg
    skal til fysik eksamen om et par dage og mangler to forsøg - måling af tyngdekraft og måling af gnidningskraft .. så tænkte på om der var nogle der havde det liggende det ville hjælpe utroligt meget .. på forhånd tak :)
  • Resonans i et åbent rør (Haster)

    Forumindlæg
    Hej studieportalen! Jeg er igang med med en fysik aflevering, men jeg har simpelthen svært ved første spørgsmål. Spørgsmålet er: Hvis enheden Hertz (Hz) er det samme som s-1, hvad bliver Hz-1 så til? Tak på forhånd!
  • Energi :(?

    Forumindlæg
    nogen der er så venlige at fortælle mig hvad jeg kan sige til disse forskellige ting ved fysik eksame . energiforbruget i hjemmet, enheder for energi og prisen for energi
  • Lys

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg sidder med to fysik opgaver jeg ikke aner, hvordan jeg lige skal gribe an.. Derfor håber jeg virkelig, der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe mig? Opgaverne er vedhæftet!
  • Primær- og sekundærspændingen

    Forumindlæg
    Primær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie?
  • Atomets vægt

    Forumindlæg
    Sidder og laver de sidste fysik dispositioner.. Under det periodiske system, vil jeg fortælle hvordan man kan finde atmoets vægt/massefylde/unit . kan bare ikke huske formlen? Nogen der kan?
  • Fællesfaglig forløb

    Forumindlæg
    Vi har fællesfaglig forløb, i fysik og biologi. vores overemne er (radioaktiv stråling) vores underemne er (planter og dyrenes påvirkning af stråling). Nogle gode arbejdsspørgspørgsmål og problemstilling?
  • Kulstoffets kredsløb

    Forumindlæg
    Hej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D
  • Kulstoffets kredsløb

    Forumindlæg
    Hej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D
  • Det kosmologiske princip?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket til fysik eksamen 24 timers forberedelse. Og jeg skal omtale det kosmologiske princip, jeg har prøvet at læse om det men jeg forstår det ikke, nogen der kan hjælpe?
  • Energi - indre energi på atomart niveau

    Forumindlæg
    Jeg har 24 timers forbedredelse til mundtlig studentereksamen i fysik: Jeg har trukket: Energi - Beskriv indre energi på atomart niveau Er der nogen, der kan hjælpe mig?
  • Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt
  • Nogen der arbejder med bilen i AT?

    Forumindlæg
    Er der andre udover mig der arbejder med bilen i AT og som endvidere har valgt at arbejde i faget fysik? Kontakt mig venligst, da jeg er helt desperat efter noget hjælp! :-(
  • Bøger i Mat,

    Forumindlæg
    heej alle sammen. ville hører om der er nogen der kan anbefale ekstrabøger til mat, kemi og fysik på gymnasie-niveau (primært 1.g). Altså bøger der kan bruges som supplement til undervisningen,,?
  • Naturlig induktion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en fysik rapport for, hvor i jeg skal snakke om induktion. Har fundet ud af at der er en naturlig induktion, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Og ved I om der er nogen sundhedsfare ved induktion? Tak på forhånd:)
  • gitterligningen, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fysik opgave, hvor jeg i indledningen skal forstælle hvad gitterligningen er. men alle mine notater er væk, og jeg kan ikke huske det!! har det nogen som kan hjælpe mig??
  • Konklusion

    Forumindlæg
    Jeg har en fysik rapport og skal skrive en konklusion. Hvordan skriver man sådan en? Har set tidligere opslag og har ikke fattet en dør af det hele. Kan i prøve at give et eksempel eller noget tak?
  • Månens bevægelse

    Forumindlæg
    hej alle sammen sidder lige med en fysik rapprot, hvor jeg skal fortælle om månens bevægelse, kan ikke lige finde noget.. er der nogen der kan hjlæpe?? eller nogen der har nogle gode hjemmesider??