Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12381 til 12400 af 14099
-
Afhængighed(rusmidler, kokain osv.)
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i biologi om afhængighed (kokain). Herunder vil jeg gerne skrive om belønningscentret(rusmidler), nervesystemet. Jeg inddrager et musseforsøg på det analyserende plan, samt Overvågning af narkotikasituationen) og Narkotikasituationen i Danmark - delrapport... -
Håbe der er nogen som kan hjælp :)
ForumindlægHej Jeg står her, og skal have valgt emne til et projekt i Dansk, men der må godt inddrages biologi osv. Overemnet er: Forandring og Konsekvens. Jeg arbejder sammen med en kammerat, og vi var lige inde og vende børne opdragelse men finder det lidt svært at samle nok info osv. måske er vi ikke s... -
Karakter.
ForumindlægI mine standpunkts karakter har jeg fået 8.2 i gennemsnit (8.klasse). Er lidt skuffet over mig selv, men samtidig lidt forvirret. Jeg fik 4 i matematik problem regning i standpunkt, men vi har ikke haft nogle prøver i problemregning. Derefter fik jeg kun 7 i fysik, biologi og geografi, hvor je... -
SRP- Klage
ForumindlægHej allesammen Jeg har skrevet i Bioteknologi A og Historie A, om brystkræft og kræftensbekæmpelse. Bioteknologi A er en kombination af (Biologi B og Kemi B) Jeg har tænkt mig at klage over min SRP karakter, da jeg ikke tror jeg fortjener den overhovedet. Jeg har fået feedback, men det er jeg ... -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med AT opgaven, jeg skal aflevere det næste uge, så HELP! Jeg skriver om Diabetes i Biologi B - Engelsk A. Min lærer synes at der er for lidt engelsk i min opgave og det er forsent til at skifte et fag... Har i andre ideer om hvad jeg ellers kunne skrive om som dække... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
please help!
ForumindlægJeg skal analysere teksten, men kan virkelig ikke komme i gang :-( analysen skal helst henvise til teksten nogle gange, fortælle noget om logos, pathos og ethos og så svare på det her; Furthermore, please comment on the contents of the speech: What is Robin Cook saying and why? How does this rela... -
NF evalueringsopgave
ForumindlægHej, jeg skal til NF eksamen og er i gang med at lave min evaluerings opgave, hvor emnet er Olie og andre energikilder. Jeg har fundet nogle ting, som jeg gerne vil komme ind på. Så derfor vil jeg høre om der nogle der kan komme med gode råd til de ting jeg vil ind på og om der evt. er noget der... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, På nuværende tidspunkt er jeg igang med min farmaciuddannelse på universitetet. Jeg afslutter min bachelor om 1 år. Da jeg har brug for penge og har fået en masse fritid, så vil jeg gerne tilbyde privat lektiehjælp. Dette kan ske Online men også i hjemmet, hvis der er tale om Odense. Jeg hj... -
Primær- eller sekundærkilde?
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen i fagene Historie og Biologi, og derfor er jeg i fuld gang med forberedelserne. Jeg er imidlertid kommet i tvivl omkring den kildekritiske analyse. Jeg har benyttet flere breve til at besvare på min problemformulering (emnet er underordnet). Men de breve jeg... -
Er fotosyntese vigtigt for andre organismer?
ForumindlægHej jeg har følgende spørgsmål til biologi eksamen: forklar den overordnede opbygning af et økosystems fødekæder, herunder hvorfor alle organismer i økosystemer er afhængige af planternes fotosyntese. Der er to ting i denne opgave. 1. forklar opbygning af økosystemets fødekæder (er det ikke bar... -
Reaktionshastighed?
ForumindlægSkal udregne reaktionshastigheden i et forsøg i biologi. (katalase forsøg med selleri og gær) Vi skulle hælde 10 ml oveni 10 ml enzymopløsning. Dette dannede en skumproduktion, som vi skal udregne reaktionshastigheden på. Men er i tvivl om det jeg har gjordt er rigtigt. Vi fik dette udleveret: ... -
Hjælp til SRP om fosterdiagnostik- Samfundsdel
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med SRP og skriver i samfundsfag og biologi. Mit problem er at jeg ikke ved hvilke teorier jeg skal bruge i samfundsfag om fosterdiagnostik. min problemformulering lyder sådan: 1.Redegør for hvad fosterdaignostik er, og hvilke sygdomme man forsøger at sortere fra. 2.Sa... -
Logistisk vækst og celledeling! Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg sidder og skriver SRP i matematik og biologi hvor mit emne er kræft.. Lige nu har jeg fået bevist den logistiske differentialligning y'=y(b-ay) og den logistiske væksts ligning også. Jeg skal dog nu relatere den logistiske vækst til både normale cell... -
Snyd
ForumindlægHvad sker der, hvis man bliver taget for snyd med SRP? Jeg har ikke selv snydt, forhåbentlig, men er alligevel nysgerrig. Får man det af vide alene (f.eks. samtale med rektor), eller får hele klassen/skole det af vide? Hvad hvis man har skrevet i matematik, fysik, kemi, biologi og sådan nog... -
Retningslinje
ForumindlægHej, Jeg skal på gymnasiet næste år og jeg har kigget på den retningslinje der hedder sprog og kultur. Den indebærer: Engelsk A, Fransk A, Psykologi B, Samfundsfag B, derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt på b niveau. Jeg havde tænke mig at vælge biologi, da jeg synes det er ret spænd... -
HJÆÆÆLP - Kilder ang. srp om aids i bio A og His A
ForumindlægHejsa alle! Jeg søger virkelig hjælp, da jeg skal aflevere problemformulering imorgen og jeg har stadig ikke fundet kilder. Min SRP omhandler Aids i USA, hvordan det blev fremstillet i medierne, fra regeringens side i usa osv, så hertil vil jeg gerne finde nogle historiske kilder (evt kampagner... -
Genetik-opgaver
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en biologi opgave tilgivet, om genetik og blodtyper. Jeg kan simplethen ikke finde ud af at løse opgaven, er der forhåbentlig nogle der kan hjælpe? Begrund dine svar og angiv relevante krydshenvisninger: 1. Hvis en kvinde med blodtype A og en mand med blodtype AB f... -
9. klasse kaos
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år der efter sommerferien starter i 9. klasse. Jeg er mega nervøs af så mange grunde og jeg kunne godt bruge noget rådgivning til hvordan man bliver klar. Mine karakterer er egentlig slet ikke dårlige og nogle ville nok kalde mig stræber. Jeg er ret ambitiøs inden for min... -
Kvote 1 (manglende fag)
ForumindlægHej. Er det sådan, at man godt kan søge kvote 1 selvom man mangler nogle af de fag el. mangler et niveau for at opfylde adgangskravene. Kan man stadig så søge kvote 1, eller SKAL man opfylder alle adgangskravene. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at søge medicin (ikke år), men til næste år. Jeg ...
