Søgning på: matematik 1g. Resultater: 12381 til 12400 af 32350
-
Rigtigt studievalg?
ForumindlægJeg er startet på International Virksomhedskommunikation med tysk og europæiske studier i år. Jeg har meget længe været meget i tvivl om, hvorvidt, jeg skulle vælge en humanistisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse. Jeg valgte netop dette studie, da jeg havde en ide om, at det nok v... -
Nervøs for HTX standpunktskarakter.
ForumindlægHej alle sammen, d.11 august havde jeg startet på HTX. Det er virkelig en fed skole, og har fået nogle rigtige gode venner. Det er gået godt indtil nu. Har kæmpet mest med den første matematik aflevering vi har haft. Jeg har svært ved matematik og jeg synes det er det sværeste fag der findes. Men... -
opret katte
Forumindlæghejsa jeg vil godt vide noget om at opdrage en kat -
Eksamen
ForumindlægHey...Går i 2 g på sproglig linie, men var ikke oppe til nogle eksamen i 1 g, så mit spørgsmål er, hvor mange skal man minimum have været oppe til efter 2g.???Endvidere er jeg ikke speciel glad for naturfag, men skal man op til i 2 g.Både mundtlig og skriftlig...???Nogle jeg har snakket med, mene... -
Hjælp!
ForumindlægHej:) Jeg er ved, at lave et eksempel på mulitiplikatorvirkning, med de nyeste tal fra nationalregnskabet. Jeg skal finde 6 ting, og den ene er importandel, og vil bare lige spørge, om det er hvad Danmark importerer, eller om det er hvad der bliver importeret til DK... -
Bestem a, tangent
ForumindlægHejJeg skal bestemme a så grafen f(x)=x^3 - 2x^2 + ax + 1 har én vandret tangent.Hvordan gør jeg? -
Mat A
ForumindlægHej.. Jeg vil lige høre om der er nogle, som ligger inde med en matematikprøve (skr.) for A-niveau. Skal have det næste år, og vil derfor gerne forberede mig lidt.. Det er ligemeget hvilket årstal, såfremt det blot er Mat A :) -
Forskellen på DTU og KU ?
ForumindlægFørst og fremmest, tillykke til alle studenter i 2009 :) Ansøgninger skal jo være sendt inden søndag den 5 kl 12.. Jeg er stadig i tvivl omkring de forskellige uddannelser, så har nogle spørgsmål.. Hvad er forskellen på uddannelserne som findes på DTU og KU? Jeg ved at man på DTU både kan blive u... -
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
Diff.
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med denne opgave? -
antineutrino
ForumindlægNogen der ved hvordan man laver tegnet for en antineutrino i word? -et v med streg over.. tak :) -
Terminsprøve skr. fremstilling dansk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg have terminsprøve i dansk, altså skriftelig fremstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvilke hjælpemidler der er tiladt udover den sædvanlige retskrivningsordbog. Jeg har en masse gode bøger jeg godt vil have med. Og og og må man have noter med? Takker herfra og fortsat... -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
Reducer?
ForumindlægHjælp!! Hvordan regner man den her ligning: 3(x-3x)*6*(-1) -
folkeskolen- er det vigtigt man har følt med , hvis man skal på gym.?
Forumindlæg.....? -
Finans
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at fortælle: hvad forskellen er på renteomkostninger og samlede omkostninger og bare omkostninger? Hvad en effektiv rente er? -
Inkommensurable størrelser og Pythagoræernes verdensopfattelse
ForumindlægHej:) Jeg er igang med min SRP- opgave og kan ikke komme igang med mit spørgsmål, da jeg ikke kender noget til det. Mit spørgsmål lyder således: - Gør rede for inkommensurable størrelser og vurder betydningen for pythagoræernes verdensopfattelse. -
procent og procentpoint
ForumindlægHej, en der kan hjælpe med at fortælle forskellen på procent og procentpoint? :) Tak på forhånd -
Monotoniforhold
Forumindlæg¨Hvordan bestemmer man montoniforhold og ekstrema for funktioner? Nogle der kan give et eksempel.
