Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12501 til 12520 af 20688
-
HJÆLP til AT synopsis
ForumindlægJeg står og skal lave en indledning i min AT synopsis, men kan ikke komme igang. skriver i Engelsk og Fysik, om Tjernobyl ulykken. håber i kan hjælpe mig. -
Reaktionshastighed
ForumindlægOkay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-) -
luftforurening
Forumindlæghey folkens jeg sidder her og skal til exam snart.. jeg sidder med et storet problem jeg skal til fysik men jeg ved intet om luftforurening er der nogen der kan hjælpe mig pleazzzzz -
Eksamensspørgsmål.
ForumindlægHej till alle. Jeg har en nogle begreber i fysik, som jeg ikke forstå. 1. Energiomsætning 2. Temperatur-og faseændring Kan nogen forklare disse begreber lidt nemere? -
Stjerner ved mælkevejns centrum
ForumindlægHej SP Jeg skal snart op til fysik, og har lige trukket "stjerner ved mælkevejens centrum", men har ingen ide om hvad jeg skal sige til den! Jeg vil være meget taknemlig hvis nogle ville hjælpe På forhånd tak -
Metaller disposition
ForumindlægHej, Sidder og bakser med fysik/kemi dispositioner og mangler kun EN disposition og det er metaller - og mangler lidt inspiration til min egen! Hvis I har forslag til ideelle forsøg og nogle vigtige punktur, kunne det være skønt. /TAK PÅ FORHÅND -
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
Hvad er ioniseret stråling?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen snart og jeg læser op på stråling, men kan ikke helt finde ud af hvad ioniseretstråling lige præcis er ? hvordan er det dannet? og hvorfor hedder det lige præcis ionisetstråling? er der forskel på ioniseretstråling og normal stråling? :) -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Lysstofrør - forklaring - HASTER
ForumindlægI morgen skal jeg op i mundtlig fysik. Der står at jeg skal komme ind på hvordan et lysstofrør virker. Jeg mener at det har noget at gøre med emission, men mere ved jeg ikke. -
Hvor skal man indsende sit kursusbevis hvis har suppleret over sommeren?
ForumindlægHej Nogen som ved hvor man skal indsende sit kursusbevis, når man er betinget optaget? Jeg har suppleret fysik til B, og skal senest indsende beviset d. 5 September men ved ikke hvor jeg skal? hilsner -
Niels Bohr instituttet?
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvad optagelseskvotentient normalt ligger omkring for de fysiske fag på Niels Bohr instituttet? Er det svært at komme ind? Og er der bedre alternativer hvis man skulle studere fysik i KBH? Tak -
Beregning af lysets hastighed mm.
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en fysik opgave. Og jeg forstår ikke nogle af spørgsmålene... Er der nogle der har en god metode til at beregne lyd og hastighed og hvordan beregner man en reaktions tid ud? Tak på for hånd -
(t^2,s)-graf
Forumindlæghej jeg har et fysik rapport håber i kan hjælp Forklar hvorfor en (t^2,s)-graf bør give en ret linje ifølge Galileis faldlov. kan i forklar mig hvorfor??? -
GIF adgangseksamen
ForumindlægHej! Er der nogen here, som blev optaget på GIF (gymnasiale indslusningsforløb for flygtninger og indvandrere)? Jeg skal til prøven i matematik og fysik i maj, og det ville være en kæmpestor hjælp, hvis der var nogen, som kunne fortælle mig om adgangseksamen. -
Bernoullis ligning og brændstofsøkonomi
ForumindlægJeg skal skrive srp i dette emne, med fagene Fysik A og Teknologi b, jeg tænker over hvordan jeg kan linke disse to emner sammen? -
Teoretisk værdi for k
ForumindlægHej Studieportalen. Er der en med forstand på fysik, astronomi, hvad-ved-jeg, der kender den "teoretiske" værdi for konstanten i Keplers 3 lov? Virtuelle tak på forhånd, Zalamander. -
formfaktor - er det korrekt beregnet eller hvad er der gået galt i bergeningen?
ForumindlægEr dette realistisk et svar, når der skal bergenes en formfaktor? I bogen " EN VERDEN AF FYSIK B" står der at formfaktoren er for en kugle er 0,47, men det er vel ikke i nærheden af det svar som jeg har beregnet -
Bølger - Tsunami
ForumindlægHej alle sammen Sidder med en fysik opg. men kan ikke finde ud af sidste delopgave i opg.2 og hele opg.3, håber der nogle der har tid og lyst til at hjælpe :-) Tak påforhånd -
bærende kabel
ForumindlægHej Er der nogen, der i fysik har noget om det bærende kabel i en hængebro? Ang. kraft, og kædespænding I kunne tænke jer at dele med mig? Jeg er temmelig forvirret omkring dette.. På forhånd tak!
