Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12541 til 12560 af 23765
-
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
optagelsesprøve stx
ForumindlægEr der nogen som har været i optagelsesprøve og kan fortælle lidt om hvordan man skal forberede sig til prøven. Jeg skal op i Dansk, engelsk, matematik og fysik. -
Tørrecentrifuge
ForumindlægHEj ;D Er der nogle der har nogle gode links til, at forklare fysikken bag en tørrecentrifuge? På forhånd tak, -
Induktion
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal på i fysik her om 2 uger og et af emnerne er induktion. Hvad er indution helt præcist? - H vad betyder det? - Hvad bruger man det til i dagligdagen? Tak på forhånd!:-) -
Oliefyr
ForumindlægHej, jer inde på Studieportalen. Er der en venlig sjæl, som måske kan hjælpe med nogle opgaver omkring oliefyr i fysik. Opgaverne er vedlagt. :-) -
Frihedsgrader?
ForumindlægEr der nogen, der kort kan forklare hvad der menes med "frihedsgrader" i fysik? Jeg kan ikke finde det i bogen (de kyler bare ordet ud) eller på internettet... -
Hvad betyder enheden?
ForumindlægJeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder? -
hvad er størrelsen for aJ (energi)
ForumindlægJeg er i gang med at lave fysik aflevering og ville høre hvor stor aJ er i forbindelse med excitation af atomer? -
synopsis over danskernes forbrug
Forumindlægskal op i danskernes forbrug i fysik. Nogle der har en god ide? Er gået hel i stå efter jeg lige har lavet en til samfund også -
Kemisk analyse
Forumindlæghey guys skal op i fysik imorgen, og et af emnerne er kemisk analyse! er der nogle som kan hjælpe mig med at finde de ukendte væsker på den nemmeste måde? -
Skriftlig eksamen 2016
ForumindlægNogle andre end mig, der har lyst til at sammenligne resultater fra dagens prøve i skriftlig fysik? -
Elektrisk ladning
Forumindlæghej :) jeg har brug for hjælp til følgende opgave i fysik.: Beregn hvor mange elektroner der skal til for at få en ladning på -1C. -
Jeg har eksamen på mandag :D please hjælp mig
ForumindlægHvad kendetegner en syre og en base ?? Vil være utrolig glad hvis der var en der ville hjælpe mig med det :D Tak på forhånd :) Fysik kemi er ikke min stærke side :) -
Eksamen 6. juni
ForumindlægHej ville lige høre om der er nogle af jer der var oppe i fysik idag? Hvordan gik det? og er der nogle der kunne lægge deres besvarelse ud eller svar? -
poliorid med solbrille
ForumindlægHej Jeg skal til fysik/kemi eksamen , og under emnet lys vil jeg gerne forstår den punkt : Hvordan kan man vise poliorid med solbrille ?????? Tak på forhånd -
Fagenes begrænsninger og muligheder
ForumindlægHej! Jeg står og skal til mundtlig AT meget snart. Har arbejdet med fysik og dansk, og tænkte på om nogle kan fortælle mig, hvad fagenes muligheder og begrænsninger er? Tak på forhånd :) -
Forsøgsopstilling?
ForumindlægHey... Er der nogen der kender et godt program man kan downloade til computeren, hvor man kan lave opstillinger af forsøg? til fysik brug... -
Opgaverne 4. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg.
ForumindlægEr der nogen, som har lavet eksamsensopgaverne 3. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg på fysik A-niveau? Dem har jeg nemlig store problemer med, så kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle hint. -
Fjederkonstant...
ForumindlægHej Er der en herinde, der er god til fysik og kan hjælpe mig med denne opgave? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1207940 Det er opgave b) jeg skal have hjælp til. -
Henfaldsrække eller henfaldsserie? (meget vigtigt!)
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og er kommet i tvivl: er en henfaldsrække og henfaldsserie det samme? Og hvordan vil i beskrive rækken/serien? Svar modtages med kyshånd.
