Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 12601 til 12620 af 27496
-
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
stoffer
ForumindlægHvis I fik stillet opgaven: giv et portræt af stofverdenen, hvad ville i så skrive og komme ind på? -
Delta EN værdier
ForumindlægHej Hvor stor er værdierne for H2O, NaCl og sukker fx C6H12O6? Mvh. Emil -
1 units vægt?
ForumindlægHej er der nogle som ved hvad 1 unit vejer i gram? Jeg kan ikke finde det i min fysikbog og jeg har også prøvet at slå det op i to kemibøger for 1.g, men det står der ikke. -
opløselighed af ester
ForumindlægHej.Vi har en alkohol, en carboxylsyre og en ester. Vi skal så svare på, hvilket stof der er mest tungtopløseligt. Jeg vil mene, at det er esteren. Men det skal begrundes. Er det ok at sige, at det er fordi at esteren er den mindst polære ? -
Kulstof 14
ForumindlægHenfalder C-14 m beta-plus eller beta -minus...? -
hvor mange decimaler skal man tage med?
ForumindlægJeg har en opgave med trekanter, og har fået angivet 2 vinkler og en side.. siden er 1,6, altså der er kun medtager ét decimal. Når jeg så udregner videre, og finder de andre sider - skal jeg så også kun medtage ét decimal eller er det ligegyldigt? Hvad kan censor bedst lide? -
Masse beregning
ForumindlægHvor mange gram Cl2 kan laves ud fra 5 ml klorin?\n\nCl2(g) + 2NaOH <-> NaCl + NaClO + H2O\n\nHvordan løses dette? -
Kovalente-bindinger og dobbelt-bindinger?
ForumindlægHej Når man snakker om kovalente -bindinger og dobbelt-bindinger, er det så ifh. en kemisk fobindelse, som er en molekyle..? På forhånd tak. -
pKs - Methylrødt
Forumindlæger her nogen der kan give en tabel-værdi for pKs for Methylrødt, da jeg ikke kan finde det i min data-bog...? -
eksamen imorgen
ForumindlægEr der nogen der har en idé til hvordan man kan finde en typisk spansk eksamen opgave man kan øve sig på inden skriftlig eksamen ? -
Reaktionsskema
ForumindlægAfstem følgende:KNO3 --> K2O + N2 + O22KNO3 --> K2O + N2 + 2.5O2er dette rigtigt afstemt ? -
Små opgaver
Forumindlæg1. er 2-methyl-2-propanamin en primær, sekundær eller tertiær amin?2. skriv formlen for en aromatisk sekundær amin?3. Strukturformel for 1-phenyl-2-propanamin ( amfetamin ) -
Forsøgsbeskrivelse
ForumindlægJeg er i gang med at lave en forsøgsbeskrivelse af et forsøg, som jeg for et stykke tid siden havde lavet. Forsøget gik ud på, at jeg skulle hælde ca. 2 ml vand og 2 ml majsolie i et reagensglas. Derefter skulle jeg ryste glasset kraftigt i ca. 10 sekunder. Til sidst skulle jeg lade glasset stå... -
CENSOR SLAGTER!
ForumindlægHej Studi's.SÅ har jeg min sidste 10.-klasses eksamen i morgen - nemlig i fysik. Jeg har nogle ganske fine notater og forsøg, jeg kan lave - MEN. Jeg har lige fået at vide, at 6 ud af 10, som var oppe i dag, har fået 5; de blev simpelthen slagtet af censoren! Derfor søger jeg febrilsk hjælp h... -
Skolestart: Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Monosubstitution og disubstition... hvad betyder det...?
ForumindlægHvad betyder ordene monosubstitution og disubstition? -
Pka
ForumindlægHvordan aflæses Pka på en potentiometrisk kurve? -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….?
