Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12681 til 12700 af 36004
-
Afstemning af reaktionsligniger
ForumindlægHvordan finder man ud af, hvormange atomer af hver slags der skal være på begge sider af reaktionspilen?? -
mikro og makro
ForumindlægHej Hvad er mikro-teori og makro-teori? -
hydrogenbinding - definition?
ForumindlægHej Jeg ved godt hvad en hydrogenbinding er men problemet er at jeg skal definere et ultra kort (1-2 sætninge cirka) hvilket er utroligt svært - nogen der kan hjælpe? -
ligning
Forumindlægmangler lidt hjælp? jeg har ligningen y=2sin(0,5t-1), 0<t<8pi a)hvordan finder jeg største og mindsteværdien for y? b)og hvordan bestemmes svingningstiden og frekvensen? -
Hvordan laver jeg sidehovede
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver et sidehovede i LaTeX? -
Hjælp... 2 ligninger med 2 ubekendte!
ForumindlægHej... Sidder her med disse ligninger, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal regne dem ud! 50x + 75y = 17,525 kg 26x + 12y = 6,280 kg På forhånd TAK >.< -
hus (grundplan)
ForumindlægGodmorgen (: Jeg har til opgave at lave en grundplan til et hus, som må være imellem 120-125kvadratmeter. Jeg havde selv tænkt på at lave et rundt hus, så kunne jeg lave fire lange korde også inden i opdele den til en firkant osv. osv. Men det er måske lidt for meget, at lave et hus rundt? Så vi... -
Vinkelhastighed
ForumindlægFølgende opgave er givet mig: b) Bestem håndvægtens vinkelhastighed, når den har rullet 2,50m ned ad bjælken. Arbejdstekst: Eleven får fat i en 2,65m lang og 30cm bred bjælke, som håndvægtene kan rulle ned ad fra bilens lastrum. Opstillingen ses på figur 2. Bjælken bøjes ikke under påvirkning ... -
Fysik- Tryk- Stor Hjælp
ForumindlægHej jeg har ved lagt et dokument, jeg har lige skiftet klasse, og har fundet ud af, at den gamle klasse jeg gik i, rent faktisk er bagud. Derfor fik jeg ideen om, at få hjælp herinde, det er meget vigtigt, håber jeg kan få hjælp af nogen, Jeg vil have hjælp til, hvordan man løser opgaverne og, hv... -
Temperatur og vind
ForumindlægHej med jer! Er der nogen der kan hjælp mig med forklare Hvorfor temperatur og vind er forskellige over forskellige overflader? -
TI 89 - størsteværdi
ForumindlægHej. Nogle der ved hvordan man beregner størsteværdien udfra en funktion på en TI-89 lommeregner? Ved godt at jeg skal indtaste funktionen i y1 men hvad jeg derefter skal ved jeg ikke :S -
Omsorg?
ForumindlægHVorfor prioritere Radikale "Omsorg" så meget? Hvorfor er det vigtigt for dem? -
Integralregning!!
ForumindlægJeg har hårdt brug for hjælp til min rapport. Er stødt på et spørgsmål der lyder således: "Gør rede for, hvordan integralregning kan anvendes i matematiske modeller." Håber i kan hjælpe! Cathrine -
Mise en scene analyse
ForumindlægNogen der har noget klogt at sige mht. mise-en-scene analyser? Skal lave en mise-en-scene analysere af en kortfilm (avistid.dk) i medieanalyse på Danskstudiet på universitet. Så ville jeg høre om der var nogen der havde erfaring med den slags analyse og evt. havde en god ide til, hvordan man ku... -
HJÆLP - lille bitte fysik spørgsmål
ForumindlægHej Jeg forstår ikke denne formulering: Giv et skøn over hvor meget varme, der skal bruges for at opvarme vand til et karbad. ????? Sammenlign med et tilsvarende skøn over hvor meget varme der skal til for at opvarme vand til et brusebad. .. HJÆLP!!! -
hjælp til formel
Forumindlæghej. jeg har en formel til at udregne en virkningsgrad på en kedel men det er ikke virkningsgraden jeg skal finde den kender jeg, i den samme formel indgår MD som er den producerede damp mængde i timen det er den jeg er ude efter alle de andre værdier i formlen kender jeg. mit spørgsmål er så... -
funktionsværdien??
Forumindlægofte kalder man y for f(x), dvs. f(x)=y. Hvis man så kort vil skrive, at tallet x=1 har funktionsværdien 3, kan det gøres således: F(1)=3 Lad funktionen f være givet ved ved, at f(x)=2x+5. Bestem f(-2), f (1) og f (7).. nogen som vil hjælpe med de 3 :) tak .. -
klasseparti?
ForumindlægHej, Jeg skal undersøge partiernes vælgerprofil. Og derefter se om der er tale om klasseparti.. jeg har dog ikke fået udleveret statistiskoversigt over vælgerprofil, men der findes vel ikke noget oversigt over det på nette?´Og hvad menes der dem klasseparti? (venstre, konservative og socialdemok... -
Henvisninger
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive min opgave, og jeg er kommet i tvivl om hvor "tit" man skal have henvisninger. Altså, hvis man skal dokumentere alle ens påstande, skal man jo næsten have en henvisning pr. linie, men er det sådan at man godt må udelade henvisninger, hvis det er lo... -
Adjektiver
ForumindlægHej! Jeg skal til ap-prøve i morgen, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal "bøje" adjektivet, så det står rigtigt! fx. "Han giver fruen en hvid blomst".. Håber nogen gider at hjælpe :)
