Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12761 til 12780 af 52987
  • Bestem f(2) ved hjælp af grafen

    Forumindlæg
    Hejsa derude. Jeg forstår ikke helt, hvordan man skal løse følgende opgave. a) Bestem f(2) ved hjælp af grafen b) Løs ligningen f(x) = 3 ved aflæsning Link til billede af grafen: https://imgur.com/a/DZn1Spo
  • fordoblingskonstant

    Forumindlæg
    Kan I hjælpe med denne her?
  • kurs med italienske lire

    Forumindlæg
    Kusren på italienske lire er 0.65 kr. Hvor mange Lire kan man få for 1300 kr. - Mener man skal lave en ligning eller noget men er ikke helt sikker på hvordan den skal se ud På forhånd tak for hjælpen
  • nv

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på Tyngdeacceleration og Tyngdekarft, det er da begge tiltrækningskrafter??++
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ...
  • Jeg er blevet for lille til mit liv

    Forumindlæg
    Jeg er blevet for lille til mit liv, og det for småt for mig. Der er en infernalsk larm fra gaden og fra de år der er væk. Mit liv fylder for meget, det kan ikke længere være på værelset. Hver gang jeg ser ud af vinduet synker City dybere i et grønt grønt hav. Jeg er træt af min egen ...
  • Er der nogle som vil hjælpe mig med denne her opgave

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke spørgsmål a og c, jeg forsøger at lave spørgsmål b
  • hvad betyder det?

    Forumindlæg
    Hej :) hvad er et labratorie eksperiment og et felt eksperiment? forstår det ikke rigtigt når jeg slår det op hvordan kan man se forskel på dem
  • rente

    Forumindlæg
    jeg har en opgave som er virkeliig forvirrende, dt lyder sådan : Du låner 12000 kr i banken til 5% i rente p.a. og du afdrager med 600 kr pr.måned. Ved oprettelse af lånet skal der betales 4% til staten i stempelafgift. Hvad skylder du banken efter ½ år ? ( restgæld ) På forhånd tak
  • strukturformel

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjælpe mig med tegnestruktur formel af disse 2 stoffer : h) propansyreisopropylester i) 2-brom-3-chlorcyklohex-3-enon
  • Billig TI-84 Plus

    Forumindlæg
    Jeg sælger min TI-84 Plus, som er i god stand og cirka 2 år gammel, for 500 kr. Der medfølger: En tyk manual på dansk En CD rom med software og små programmer, samt manual og støtteoplysninger Et USB kabel til at forbinde regnemaskinen med din PC Og der er selvfølgelig batterier i lommereg...
  • Anfør mulig struktur

    Forumindlæg
    Kaffesyre opvarmes sammen med methanol og konc. Svolvsyre. Herved dannes B, som har molekylformlen C11H12O4 B er tungtopløseligt i en vandig opløsning af natriumcarbonat. Anfør en mulig struktur for B Kort sagt: hvad skal jeg gøre? hvordan? en der har et bud?
  • Filmanmeldelse.

    Forumindlæg
    Hej . Nogen der vil rette min filmanmeldelse? Den er kun på omkring 250 ord :)
  • BILOGI C - 2 SPG

    Forumindlæg
    BIOOOOLOOOGIIIII C HEY jeg sidder med mine eksamensspørgsmål og mangler de her to som jeg ikke rigtig kan forklar... Er der evt. nogen der kan forklar dem :) •Hvordan kan det være at søskende ikke nødvendigvis har samme øjenfarve? •Diskuter hvilken betydning det kan have for et...
  • sammentrækning

    Forumindlæg
    Heej :) - Hvordan laver man en sammentrækning af ''will'' og ''not'' ??
  • hej..er ny (:

    Forumindlæg
    mMmm..hej jeg har fået en opgave hvor man skal runde til EN decimal... et af dem er "9,60" hvad skal jeg gøre?..hjælp!
  • 25 år og uden elevplads - detail

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er en pige på 25 år der forgæves har søgt elevpladser inden for detail / gerne isenkram. Er der nogen der har en idé til en god hjemmeside, hvor man kan finde elevpladser. Jeg bor i Aalborg.
  • Hvorfor anvender man gitterligningen?

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne vide hvad den bruges til og hvorfor man anvender den. På forhånd tak!
  • Cu(NO3)2 (aq) til metallisk kobber

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en opg hvor jeg har Cu(NO3)2 (aq) som jeg skal fremstille metallisk kobber ud af. Jeg hat flg stoffer til rådighed: Mg (s), AgNO3 (aq), og CuSO4 x 5 H20 (aq) Hvilket stof kan jeg benytte og i hvilken reaktion? Uddyb gerne årsagen for de 2 eliminerede PF Tak
  • problemformulering

    Forumindlæg
    noget Dansk rap er blevet meget hårdere med tiden og kan det påvirker lytterne? er dette en god proplemformulering hvorfor, hvorfor ikke giv gerne et forslag til en bedre formulering tak på forhånd