Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12821 til 12840 af 20688
  • Q-værdi

    Forumindlæg
    hej,,,,,,,,,,,,,,,,,, Hvordan finder man Q-værdi ved fission...... I vores fysik bog står der, at Q= -?m * 931,5 MeV/u men hvorfor ganges med 931,5 MeV/u E=m*c^2 hvorfor skal man ikke gange med c^2.
  • Vejen til fremtiden - jeres mening

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Har et mindre fysikprojekt kørende, og skal bruge tilfældigt valgte menneskers holdning til dette spørgsmål: Hvad mener DU, at vejen til fremtiden er? Der er ingen regler, andet end det skal omhandle enten fysik eller kemi, kun kreativiteten sætter grænser!!
  • H.C.Ø

    Forumindlæg
    Nogen der har nogle godt links om Hans Christian Ørsted? Er lidt lost mht. hans verdens og naturopfattelse, da hans bog "Aanden i Naturen" er liiiiidt svær af læse. Hjælp er mega meget need'd! Fag; Historie Fysik
  • Hvad er Sorte huller?

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en opgave om sorte huller i fysik. Jeg har forsøgt at søge viden på internettet men har lidt svært ved at forstå det. Det ville være en stor hjælp hvis der nogle der gad forklare mig specifikt, hvad sorte huller er.
  • Elktrisk vandvarmer

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg sidder her og har lidt problemer med en fysik opgave som jeg har vedhæftet. Jeg tror men er ikke helt sikker på om jeg skal bruge formlen her: Jeg har nemlig fået det til 0,0276 og det synes jeg ikke helt kan passe? På forhånd tak! Hilsen Sofie :)
  • Kaosteori

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick.
  • konklusion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med srp, skriver i fysik og mat om svingninger og differentialligninger. Når man skal lave konklusion, må man så godt f.x skriver: " Løsningen til y''=cy er bla bla.." Altså må man godt have formler med, eller skal det hele kun være i tekstform?
  • Udledning af Newtons formel til tidevandskræfter

    Forumindlæg
    Ja, det er ligeså meget fysik, men jeg har problemer med en udledning. Jeg forstår ikke hvordan man kommer fra det ene til det andet. Da der er vektorer og sådan noget har jeg vedlagt et dokument med udregningen. Håber virkelig på at kunne få hjælp... Mange hilsner Anne
  • Campingvogn på skråplan

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en opgave om en campingvogn på en bakke med 5 graders hældning, men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal angribe opgaven, især mht. spørgsmålet om hvordan kræfterne påvirker vognen. Eksamenssættet er fra maj 2001 til Fysik A HTX
  • Resistans?

    Forumindlæg
    Hej sp:) Nogen der kan hjælp med den her opgave i fysik? En koppertråd har en resistans på 4,20Ω ved 0 grader a.Hvad er trådens resistans ved 100 grader? En kold vinterdag er resistansen 3,84Ω b.Hvor koldt er det på denne dag?
  • lektie

    Forumindlæg
    Hej jeg søger en der kunne tænke sig at hjælpe mig med fysik B jeg er elending til dette du skal værer tånmodig og bo i ringsted området gør du ikke det så skriv alligevel prisen snakker vi ommvh pramour
  • Big Bang teorien

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en opgave i fysik om Big Bang teorien Jeg skal blandt andet sammenligne Big Bang teorien med andre teorier. Problemet er bare, at jeg ikke kender nogen andre teorier. Nogen der kan hjælpe mig??
  • Fossile brændstoffer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og arbejder på en fysik rapport og har brug for hjælp til 3 opgaver: - Stregtegning der viser et selvvalgt gasmolekyle -Den kemiske formel for oktan - kemisk reaktionsligning der viser hvordan CO2 skabes, når man brænder kul af Håber i kan hjælpe - på forhånd: ...
  • Pasgal og atm

    Forumindlæg
    hej... jeg har et problem, jeg har en fysik opg som skal afleveres i morgen og jeg kan ikke finde ud af denne opg:Ved havoverfladen er trykket 1,013*10^5 PaVed hvilken højde er trykket faldet til 0,900*10^5 Pa?Hvordan regner jeg den ud....?
  • absobering af IR

    Forumindlæg
    Hej fys folk : ) Jeg er stødt på et spørgsmål som hverken min geo, bio eller kemi lærer kunne forklare, da de ikke vidste det. Vi har om drivhusgasser og ifølge fysikken absorbere CO2 mere langbølget stråling kontra H20. Hvad skyldes dette på et c- niveau : )? Med venlig hilsen
  • 3-faset vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej alle! jeg sidder netop i øjeblikket med en fysik-rapport som skal afleveres imorgen, men der er et såørgsmål som jeg synes er rimelig forvirret og ikke rigtig kan beskrive med mine egne ord - 3-faset vekselstrøm?? På fohånd tak maaanse
  • virkelig i nød!

    Forumindlæg
    jeg er virkelig i nød og har virkelig brug for at få noget hjælp så jeg ikke ender med 00 imorgen. er der nogen der vil hjælpe mig med fysik og opdrift? det har jeg meget brug for ellers er jeg færdig.
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette fysik spørgsmål:"Hvor mange Rn-222 atomer (altså Radonatomer) er der pr. m3 luft i et rum, hvor aktiviteten A, af Rn-222 er 200Bq/m3?" Håber I kan hjælpe mig med at beregne dette!
  • Helfe ich :)

    Forumindlæg
    Jeg er en dør til fysik, og skal selvfølgelig til eksamen i det. Jeg har været så "heldig" at trække universet.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan man sammensætte Hubbels lov, blå- og rødforskydning og dopplereffekt?. Er vireklig på edn. .SKal op i morgen.. Hjælp mig hvis i kan :) Mvh. M...
  • Ideal gas - Adiabatisk proces

    Forumindlæg
    Godaften Jeg sidder med en fysik opgave, jeg forsøgt at lave anden del, men ved ikke om dette er korrekt, desuden har jeg brug for hjælp til første del af opgaven, håber der er nogle der har tid til at hjælpe mig Tak på forhånd