Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12821 til 12840 af 22746
  • Salte

    Forumindlæg
    I min rapport skal jeg skrive om salte jeg har skrevet det her`` Man skelner mellekm simple ioner og sammensatte ioner. En enkel ion består af en positiv og en negativ ladning.`` Hvad kan jeg mere skrive ???
  • Entalpi for hydrogenbindinger...

    Forumindlæg
    Hej. jeg ville høre, om der er nogen her, der kan fortælle mig hvorfor entalpien for hhv. H+ ioner og H2 molekylet begge er lig 0?? Skal bruge det til fremlæggelse af en rapport om molare standardentalpi tilvækster for ioner imorgen mandag. på forhånd tak. :)
  • Fiksersalt

    Forumindlæg
    Hey jeg er ved at lave en rapport om fiksersalt. Så har vi fået spørgsmålet: Saltet forbliver flydende under størkningstemperaturen - hvad kaldes fænomenet, og hvor kender vi det også fra? Er der nogen som kan hjælpe mig med dette??
  • HJÆLP; HASTER VÆRDIKÆDE FOR SERVICEVIRKSOMHED

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder og skriver en rapport om en servicevirkomhed, men hjælp hjælp hvordan laver jeg en værdikæde for denne? Jeg har set værikæden for en produktionsvirksomhed men ka slet ikke finde andre? Nogen der ved om man bare redigerer i den så? Håber nogen hjælper hurtigst muligt!! På ...
  • Hvorfor kan man ikke svejse i aluminium?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg sidder og skriver en teknologi rapport og er løbet ind i det problem at jeg naturvidenskabeligt skal forklare hvorfor det ikke er muligt at svejse i aluminium når det er i stål og de begge er et metal. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig! :D V.H. Anna
  • naturvidenskabelig metode, teori og empiri?

    Forumindlæg
    er igang med at lave At-rapport til på fredag :S er nået til punktet, 'naturvidenskabelig metode, teori og empiri' - nogen der kan forklare mig hvad det er jeg skal skrive her?:S.. takk :)
  • fjernelse af fos

    Forumindlæg
    hej har rapport om spildevandsrensning der står hvordan kan fosfor fjernes fra spildevandet? 1. er det ik ved hjælp af at ligge jernsalte i spildevandet den anden måde er at man kan fjerne fosfor biologisk renseanlæg for der er nogle bestemte bakterie som bliver kaldt for fossi
  • Vigtigheden af humus

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder her og er ved at lave en naturidenskablig rapport, og et af spørgsmålende er "Forklar vigtigheden af humus i kulturlandskaber" Og jeg kan simpelhen ikke finde noget om det hverken på internettet eller i min biologibog. Er der nogen der kan hjælpe? Kh. Emilia
  • Hvilken?

    Forumindlæg
    Hvad lyder bedst at have som overskrift: 1)Love across cultures 2)Love between cultures Min lille stil/rapport skal handle om, hvad der bl.a. sker når fx en muslims pige og en kristen dreng bliver forelsket i hinanden.
  • HJÆLP!! Vands specifikke varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej Alle Min veninde og jeg forstår ikke denne rapport/journal for til på onsdag, og vi forstår ikke, hvad vi skal?! Er der ikke nogen som kan hjælpe!!!??? Vi er helt lost. :( Jeg vedhæfter lige vores dokument, så I kan se, hvor langt vi er noget og, så kan I skrive, hvad vi skal gøre. Tak på ...
  • Impuls. Haster

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en rapport om impuls, hvor forsøget gik ud på at bevise impulssætningen. jeg kunne rigtig godt bruge nogle links til masser af baggrundsviden, da indholdet vores egen lærebog er sparsomt. Jacob.
  • Vil gerne have hjælp til geografi

    Forumindlæg
    Hej jeg fået lidt mærkeligt spørgsmål til disskusionsafsnittet i min geografi-rapport, som jeg ikke forstår, det ser sådan ud: hvilken betydning jordbundens sammensætning i Danmark har for tilgængeligt drikkevand i henholdsvis hovedstadsområdet og i et tyndt befolket område som fx Vestjylland.
  • Rensningsanlæg - biologisk rensning

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en rapport som indbærer information og rensningsanlæg. på et rensningsanlæg foregår der en biologisk rensning i en tank hvori processen denitrifikation indgår. mit spørgsmål er : hvad foregår der i denitrifikationstanken? og hvad får bakterierne ud af processen? på forhånd tak.
  • lightergas

    Forumindlæg
    Jeg skal lige have et svar på et hurtigt spørgsmål. Det er ren supplement til en rapport, men ja here it goes: Lightergas består af propan og butan, men hvorfor blander man disse to gasser? er det økonomisk billigere eller er der nogen der har en god kemisk grund? - det var bare det, tak for hj...
  • brændselsceller (der bruger alkohol)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at skrive en rapport om brændselsceller. Jeg skal beskrive en brændselscelle der bruger hydrogen og en der bruger alkohol. Jeg mangler en reaktionsligning på brændselscellen der bruger alkohol... , nogen der kan hjælpe? :) På forhånd Tak!
  • Gør rede for sin, cos og tan

    Forumindlæg
    Hej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det?
  • 3. gradspolynomier?

    Forumindlæg
    Jeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte.
  • våben, terror

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en rapport om terror hvor kemi skal indgå. Derfor har jeg tænkt mig at analysere et specifikt terrorangreb og våbenbruget dertil. Men er lidt i tvivl om hvilket et terrorangreb jeg skal vælge, da det skal være et hvor et kemisk våben er indblandet, nogen der har nogle forslag?
  • Halveringstid! Haster!

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde halveringstiden for Calcium isotoperne 46Ca og 48Ca.... de skulle være meget lange, for de bliver anset for stabile.... Please skriv, hvis du ved hvor lang den er, eller hvor man kan finde ud af det.... Vil gerne have denne lille detalje med i en kemi rapport der skal aflev...
  • Evalueringer fra uvm

    Forumindlæg
    Er der ikke muligt at finde evalueringer af eksamenssættene i kemi der er ældre end fra 2006? Jeg kan kun finde fra 2006 ( http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/censor/rapporter/skr.htm?menuid=150560 ), hvad med forrige år?