Søgning på: dansk reportage. Resultater: 12841 til 12860 af 41162
-
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægJeg går snart i niende klasse, og er begyndt at tænke lidt på hvad for et gymnasielinje jeg gerne ville på. Jeg ville gerne have noget inden for psykologi. Hvor man skal have dansk A engelsk B matematik B og et af følgende historie b idehistorie b samfundsfag b samtidshistorie b. Men ved ikke hel... -
Hjælp til oversættelse af én enkelt sætning
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal oversætte en sætning fra dansk til fransk, men det volder lidt problemmer. Sætningen lyder således: "(...) stykket havde en let og elegant humoristisk stil (...)" Jeg har oversat det med: "(...) la pièce avait un style léger et élégant... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
åh nej, 20 minutter??
ForumindlægJeg er nok én ud af de så forfattelige mange der øver mine tekster igennem og læser op for mig selv. Jeg sidder og terper til dansk eksamen imorgen og har lige øvet min fremlæggelse igennem - 20 minutter kom jeg op på, og 20 minutter skulle hele samtalen gerne være med lærer og cencor osv, så har... -
Metoder, Det forsømte forår
ForumindlægHej Folkens Jeg er i gang med en litterære artikel om Hans Scherfig's Det forsømte forår, hvor jeg bl.a. skal beskrive, hvilken metode, jeg bruger i min tilgang til værket. Jeg er lidt i tvivl om hvad der menes. Nogle der kan hjælpe? -
Nogle forslag til AT - kommunikation?
ForumindlægHej, sidste AT-eksamen har emnet 'kommunikation'. Hvilke fag og emne kunne man sætte fokus på her? Jeg tænkte på medie, men det er der mange som har valgt, og det vil jeg helst undgå. Nogle ideer tak?:) -
Punk
ForumindlægHey, jeg har virkelig brug for noget fakta om "Punk"...hvordand et startede, hvorofor, og hvor! evt. hvis du selv har skrevet noget eller kender et sted på nettet hvor jeg kan finde noget ville jeg blive meget glad!-Benjamin -
HC Andersen, Den lille havfrue - romantikken
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af den lille havfrue. I den skal der indgå en beskrivelse af, hvilke træk fra romantikken den lille havfrue indeholder. Derudover skal jeg også beskrive nogle træk, der går imod romantikken. Er der nogen, der kan hjælpe? :) -
Pronominer
ForumindlægHej jeg har nogle sætninger som jeg har oversat som handler mest om pronominer hvilket jeg synes er et virkelig trælst emne. Så hvis der er en der vil tjekke det igennem og sige hvor fejlene ligger, vil jeg blive meget taknemmelig. Der er nogle ord jeg ikke har oversat endnu men det gør jeg i m... -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
Emne til historieopgave!!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal til at skrive historieopgave, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal skrive om. Jeg sidder, og har svært ved at vælge imellem "Inkariget" og "Vingetiden"..Hvad skal jeg vælge? Har du nogle gode underemner under disse? PÅ forhånd tak for hjælpen!! -
Synopsen.
ForumindlægHej. Er der ikke en der kan hjælpe mig med at få begyndt på den. Jeg kan slet ikke komme i gang. Så ville høre om der ikke var en som havde lavet det en gang. Jeg mangler virkelig hjælp.//Henrik -
Essay
ForumindlægNogen der ved hvordan man skriver et essay på engelsk?? altså hvordan den skal bygges op, osv..... -
Verballeddene i sætningerne..
ForumindlægHej folkens! (: Da jeg virkelig er dårlig til tysk, håber jeg at der er nogen der vil hjælpe mig med dette spørgsmål til min tysk aflevering: Forklar ordstillingesreglerne for placeringen af verballeddene i sæsning 1, 4 og 10. Sætning 1: Han ville overraske hende. Sætning 4: Vores børn få... -
Tysk meget vigtigt please...
ForumindlægHey... skal lave en sætning med ordet arbejdsplads, men kan ikke finde på en... Den skla både indholde en hovedsætning og en ledsætning.... Er der nogle der vil hjælpe -
2 min. foredrag
ForumindlægJeg skal holde et 2 min. foredrag/ oplæg i tysk på mandag.. Men hvad jeg fortælle om? Det skal ikke være sindssygt svært, men stadig gerne lidt lærerigt. Please.. Tøm jeres hoveder for gode ideer! -
Engelsk hjælp til 1 sætning
ForumindlægHey.. Ville høre om den her sætning lyder rigtig?? Håber der er nogen der vil svare..mvh mig"But right now the Harrisons have summer holidays in which they spend onboard their yacht." -
Hvad er en frise?
ForumindlægJeg er altså blevet i tvivl om hvad en frise egentlig er... Er det bare en tegning der fortæller en historie, eller er det sammensat af flere tegninger... :-? -
Analyse og fortolkning
ForumindlægHejJeg er en 1.g, der ikke lige fatter hvordan man skal analyser og fortolke en tekst, novelle, roman osv.Jeg kan godt tænke mig at får en forklaring + et eksempel hvis i har en i kan sige kort.På forhånd tak:)
