Søgning på: historie eksamen. Resultater: 12841 til 12860 af 46276
-
pleasse hjælp!!!
ForumindlægMARTIN LUTHER KING Er der nogen af jer som ved hvem han er??? Jeg skal kun have et meget lille og kort svar... hjælp mig folkens tak på forhånd -
novelle
Forumindlæghej, jeg har læst bogen "intet" hvor man skal vælge et kapitel af bogen også skrive en novelle udfra det. Jeg har skrevet alt undtagen indledningen/starten, fordi kan ikke finde ud af det, altså hvordan jeg skal starte den, og hvilke krav der sådan er til indledningen af en novelle? håb... -
Meget i tvivl mht. AT!
ForumindlægJeg er bange for, at min synopsis er meget mangelfuld, og jeg er derfor her på falderebet blevet ret bekymret for min AT-eksamen -som er nu på onsdag. Jeg skriver i fagene billedkunst og historie, om udvandringen til USA og lader billedkunst repræsentere humaniora vha. en socialanalytisk billedan... -
Perspektivering Fyrtøjet/Skyggen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen på fredag, men har et problem, som jeg ikke kan få løst, da jeg simpelthen ikke kan finde ud af det. Jeg har eventyret "Fyrtøjet" og skal perspektivere til eventyret "Skyggen" begge af H.C Andersen. Er der nogle herinde, som har forstan... -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
Penalty Fare
ForumindlægVille bare høre om der måske sidder nogen derude med engelsk eksame opgaven fra sidste år i gymnasiet. "Penalty Fare" ? I så fald, ville det være kæmpe meget en hjælp hvis i gad lige at skrive det.På forhånd tak -
Hosekræmmeren - Hjælp hurtigt!
ForumindlægHvilken novelle kan man perspektivere Hosekræmmeren til? Skal bruges til eksamen på mandag, så håber i kan hjælpe hurtigt :) Er der forresten nogen der ved i hvilken bog man kan finde hosekræmmeren, fx Falkenstjerne? -
karakter givning?
ForumindlægHey folks... var op til min HF MAT B eksamen her i maj, og har lige fået svar fra hvordan det var gået, hvor meget skal man somsagt ha for at få et 6tal altså %rigtige. 1opgave rigtige af de store giver somsagt et 5tal hva jeg forstår. -
Er jeg dumpet?
ForumindlægHejsa, jeg er lidt forvirret ift. omkring hvis jeg har fået 00 til skriftlig dansk eksamen men har 7 i standpunkt, om jeg så er dumpet eller ej. Jeg skal nemlig have bestået dansk A for st komme ind på den uddanelse jeg gerne vil. -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Valg af fag og emne - panikker!
ForumindlægHej! Vi er så småt begyndt at gå igang med SRP, og lige pt omkring valg af fag og emne. Jeg skal have matematik, da det er mit studieretningsfag på A, men hvilket jeg ville kombinere det med er jeg lidt på bar bund. Jeg skrev i fysikB/MatA til min SRO, omkring andengradspolynomiet, og selvom de... -
Mental forberedelse!
ForumindlægJah... vi talte i min læsegruppen, hvad vi gjorde for at forberede os mentalt til eksamen. Det var en meget sjov diskussion. Nogle af budene var: - Høre AC/DC - TNT i badet morgenen før, så hele familien vågner pga. larmen - Løbe en tur hver dag efter læsningen (plejer dog alligevel at gøre det... -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
Vietnamkrigen
ForumindlægHej, Jeg skriver opgave om Vietnamkrigen og Agent Orange. Agent Orange er et kemisk våben! Men kan det ikke diskuteres om de er kemisk eller biologisk krigsførelse, fordi man kan vel godt være tiltaler for at det er en biologisk krigsførelse eftersom det har biologiske konsekvenser (planter og me... -
globalisering
ForumindlægHej. Kan man tale om, at der sker en globalisering på salomonøerne? (Bellona, Tikopa og Ontong Java?) Eller er der ingen globalisering der? :-) Hilsen Catrine -
dansk
Forumindlæghvad er miljø og tid? -
novelle
ForumindlægJeg skal skrive en novelle som skal omhandle en "En ubehalig overrakelse" Er der nogle der har en god ide til hvad den ubehalig overakelse skal indeholde. Jeg har svært ved at komme igang og få en god ide? Hilsen Myreslugeren -
SPørgsmål?
Forumindlæghejsa...sidder her og skriver "SSO" hvad er det man kalder de personer eks: "Napoleon,Hitler, Columbus osv". krigshelte? Gennemtidernes mest betydningsfuldige "helte"/personer" kan ikke finde ordet? -
Hvornår sluttede det?
Forumindlæghvornår stoppede teenager med at arbejde for føden, så de kun gå i skole? Arbejdede folk stadig i 80´erne? Tak på forhånd -
Homers digtning - vigtig for grækerne?
ForumindlægHej :) jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med det her spørgsmål.. På Hvilken måde blev Homers digtning vigtig for grækerne??
