Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12921 til 12940 af 20688
  • NV rapport slået sammen

    Forumindlæg
    Hej, håber nogen vil hjælpe mig :-) - Jeg er i gang med, at skrive en rapport i NV ( biologi) 0g NV ( fysik) og de to rapporter skal så slås sammen til en... - Hvordan starter man med en god indledning, som skal forklarer at fo fag skal arbejde sammen om at løse et problem? :-)
  • Ang. frekvens!!

    Forumindlæg
    Hej jeg har et sprøgsmål som hedder: Hvordan kan du bestemme frekvensen af en stemmegaffel med en klemme på, hvis ikke vi havde et halvåbent rør? - jeg har prøvet, men kan ikke svare på det selv og har virkelig brug for hjælp da jeg afslutter fysik i år. På forhånd tak :)
  • Kredsløb og stikkontakt

    Forumindlæg
    Jeg har et spm. vedr. fysik jeg har svært ved at finde svar på: Hvad bruges kontakt til og hvad kan den gøre ved et kredsløb? (Fx. Hvis man har bygget et kredsløb op med en strømforsyning og stikkontakt, hvordan påvirker stikkontakten så kredsløbet?)
  • Omregning fra joule til kWh

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal i fysik lave en opgave hvor jeg skal omregne 288000 joule til kWh. Jeg ved at det giver 0,08 kWh, fordi jeg brugte en converter, men jeg ved ikke hvordan man kommer frem til resultatet. Venlig hilsen Julie
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage

    Forumindlæg
    y-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2
  • Opdriftemetoder

    Forumindlæg
    Hej,jeg har fået en fysik rapport for, den handler om opdriftsmetoder, men jeg kan ikke lige komme på noget teori den kan indeholde angående opdriftsmetoder, har io nogle ideer? SÅ BARE KOM AN :DBjarke
  • tyngdepunkt

    Forumindlæg
    hej sp. jeg har et lile fysik problem som jeg håber at i vil hjælpe mig med. Jeg skal bestemme tyngdepunktets beliggenhed ( x ; y ). Alle mål er i mm, og pladen har en tykkelse på 10 mm, og hele pladen vejer 2.2 kg håber i vil hjælpe. :-)
  • SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!

    Forumindlæg
    Hej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!!
  • brokobling

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave i fysik, som jeg ikke kan komme videre med. er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om brokobling? min opgave lyder nemlig sådan:Hvordan laver man en brokobling?
  • Videnskab og ansvar

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive synops under emnet videnskab og ansvar. Fagene er fysik og engelsk. Vores "underemne" er atombomben og Hiroshima. Hvilken problemformulering kunne jeg opstille ? Nogle ideer?
  • Opgaverne fra den røde bog KEMI

    Forumindlæg
    Er der nogle der har lavet opgaverne1,2 + 3,2 + 6,10 fra den røde bog som hedder "Opgaver kemi"Jeg er total på røven, sidder med mat og fysik aflvering, så hvis der nogle der har lavet de opgaver i kemien vil jeg blive meget glad..på forhånd tak
  • Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg har et spørgsmål jeg ikke kan komme videre fra. "Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?" I min bog, står der ikke noget og har ikke fundet noget på nettet. Er der en en der måske kan forklare det? Det ville være en kæmpe hj...
  • Eksamensopgave - Fordampning og smelte.

    Forumindlæg
    Hej. Tænkte på om der sad nogle fysikgenier som ville kigge min eksamensopgave igennem før jeg afl.? Er ikke selv en geni til fysik, og vil så nødig afl. noget fuld af fejl og misforståelser. På forhånd mange tak! Teresa.
  • Gennemsnitsfart fra tabel værdier

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder ret meget fast i min fysik opgave :( Jeg har en tabel med t/s og h/m ex ts 0.0 , 0.23 hm 28.42, 28.55 Jeg skal så regne gennemsnitsfarten, hvordan er det nu man gør det ?
  • drosselspole?

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og laver en fysik rapport hvor man skal bruge Spektrallamper, og jeg kan se i de matriale som vi har fået udleveret, at jeg skal bruge en spektrallampe med kviksølvlampe med drosselspole og ligeledes en natriumlampe med drosselspole. spørgsmålet er hvad er en drosselspole? hvis de...
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • Hjælp herinde -> kilder?

    Forumindlæg
    Hvis jeg får hjælp herinde til en opgave i fx fysik/kemi, skal jeg så skrive det i opgaven under kildefortegnelse? Hvordan skal man så skrive det?Svarer det ikke bare til hvis jeg får hjælp af mine forældre/søskende, for det gør jeg nogen gange, og der skriver jeg ikke nogen kilder.
  • Stråling

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har fået følgende spørgsmål i en fysik rapport:"Undersøg hvorfra den stråling en gennemsnitsdansker modtager i løbet af et år kommer?"Hvis der er nogen der har et svar liggende må de meget gerne melde tilbage :).Håber på I kan hjælpe.
  • Katastrofe?????

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus