Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12941 til 12960 af 57177
-
Hvilket gymnasium for at blive revisor
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp her. Jeg er 9. klasses elev, og ved ikke vilket gymnasium jeg skal på da jeg vil være revisor. Er det ligemegt eller har alle gymnasiumer en kategori efter hvad man ville være? -
Karaktergennemsnit beregning?
ForumindlægNogle der har et link eller lignende til beregning af karaktergennemsnit med de rigtige vægtninger.. for HHX.? er nemlig 3. års så ville godt kunne regne lidt på gennemsnittet? -
uden hjælpemidler..
Forumindlæghej hvorn kan man bedst muligt øve til prøven uden hjælpemidler til skr. mat eksamen på A niveau? er der ikke nogen der har nogle papirer på hvad man kan komme op i osv? jeg ved ikke hvorn jeg skal forberede mig, jeg har dog lavet de to sæt vejledende opgaver på uvm ! -
Fransk fortsætter A
ForumindlægHej SP! Har der ikke været stillet nogle fransk fortsætter a opgavesæt i 2016 og 2017? :) -
CRISPR
Forumindlæghttp://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie -
Vikingetiden
ForumindlægHej jeg skal besvare et spørgsmål som jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale på: • Hvordan var vikingernes samfund opbygget? Jeg ved der var mange "konger" fordelt ud på byerne og at de havde mønthandel Er der en der vil hjælpe med resten? På forhånd tusind tak -
Ved ikke hvad jeg skal med livet
ForumindlægHej allesammen jeg afslutter 8 kl på fredag og ved ikke hvad jeg skal efter 9. Vil gerne blive til noget men samtidig leve livet og have et job som er sjovt spændene. Har gymnasiet i mine tanker og har haft det længe men vil ikke bare tage almen gymnasiet når j... -
Klagebrev karakterer
ForumindlægHej. Jeg står her som 3g'er og er utilfreds med to af mine årskarakterer. Jeg har snakket med min studievejleder og han mener at der kun er belæg for den ene, men at jeg skal skrive til min rektor om at jeg gerne vil klage. Er der nogle der har prøvet det og kan give mig en lille skabelon på... -
Hvordan beregner man denne opgave? please hjælp
Forumindlæg!! -
ENGELSK TERMINSPRØVE! (HTX)
ForumindlægEr der nogen der har et eksamensæt af den Engelske skriftlige eksamen B (HTX). Jeg skal til terminsprøve på mandag og vil gerne øve lidt! Har ledt på nettet og kan ikke finde en eneste til HTX B-nivuea!! Please hjælp! :) -
ENGELSK SKRIFTELIG A -SVÆR?? HTX
ForumindlægHej Jeg er en HTX elev som har været oppe i skriftelig engelsk, hvor hele emnet omhandlede droner og brugen af droner. Personligt synes jeg det var utroligt svært, da det for det første ikke er et alment emne, som man generelt har en mening omkring og derfor har jeg ihvertfald måtte bruge eksame... -
Haster!!
ForumindlægHej Hvor kan man finde et "tomt" hf bevis papir, altså uden karakter stående på? -
Dna og gift
ForumindlægHej har lidt problemer med denne opgave: giften er særlig hård overfor leveren, hvorfor? Her tales der om giften i grøn fluesvamp, der påvirker en på denne måde: Vi har et ”lager” med et antal færdig RNA-molekyler, der bruges til cellens proteinsyntese. Da RNA ikke lever for evigt ... -
Må gymnasiet, rektor halvere mit samlet snit?
ForumindlægHvis jeg har et samlet snit på eks. 3.5 for at diminterere som student, må rektoren så ringe en person op og sige at man ikke diminterere og hans begrundelse er: Dit samlet snit skal divideres med to, som er standpunkts og eksamenskarakter. Altså 3.5/2=1.6 som ikke er nok. -
Egnet eller ej
ForumindlægHvis ens vejleder, siger at man ikke er parat til gymnasiet, kan jeg så stadig komme ind? Altså skal jeg til optagelses prøve eller nej? -
Bestået?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp og er virkelig bekymret! Jeg ved ikke, om jeg overhovedet er bestået eller kan blive student. Lige nu har jeg et årskaraktergennemsnit på 4,67, og mit eksamensgennemsnit ligger på 3,1. Jeg er usikker på, om både årskaraktererne i 3.g og eksamensgennemsnittet tæller ... -
Elektriske og magnetiske felter
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal bestemme farten som elektronerne opnår fra hvile til de gennemløber et spændingsfald på 220V Opgaven lyder som flg.: To parallelle metalpalder anbringes i vakuum, så afstanden mellem dem er 1,70cm og spændingsfaldet mellem dem er 34V. a) Vis, at stø... -
DHO
ForumindlægHej hvor lang tid tager det ca. at skrive dho? -
Terminsprøve
ForumindlægHej.. Har haft terminsprøver, og det er gået godt.. Men jeg fik 00 både i fysik og biologi. Min lærer sagde heldigvis at det ikke kommer til at gå ud over min årskarakter, men stadigvæk er jeg bekymret. Min plan efter 9.klasse var at komme på gymnasiet, men desværre bliver den tanke ødelagt så sn... -
Kemi a maj 2014
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder nu i den situation, hvor jeg skal kemi a eksamsæt fra maj 2014. Det vil være en kæmpe hjælp, hvis nogen har den liggende. Mange tak på forhånd
