Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12961 til 12980 af 52987
-
Eksponentiel funktion
ForumindlægFor en række aber kan hvilestofskiftet f(x), målt i kcal/døgn, beskrives ved potensfunktionen som nedenstående model f(x)=69.5*x^(0.76) x er dyrets vægt, målt i kg a) Bestem ifølge modellen hvilestofskiftet for en chimpanse, der vejer 30 kg. For at bestemme en 30 kg's chimpanses stofskifte, ... -
Hjælp til differentialregning
ForumindlægJeg sidder med denne vedhæftede opgave.. Hvis jeg bare skal læse grafen vil jeg umiddelbart sige at f'(2) = 3 Jeg er usikker på om der er rigtigt læst.. -
HJÆLP TIL MAPLE FIL
ForumindlægHejsa Nogle der kan hjælpe mig med at eksportere min maple fil over til pdf? Jeg har prøvet et par gange nu, men hver gang jeg åbner pdf’en, står alt kludret sammen og layoutet bliver ødelagt. Nogle der ved hvordan man kan gøre det, så dokumentet ikke ødelægges? Jeg skal til terminsprøve imorge... -
Dansk projektopgave
ForumindlægHej!!!! Jeg har et projektopgave, med emnet ''Grænser'' og har valgt at tage et underemne som er '' Hvad er grænserne på Social medier '' men jeg skal lave et problemstilling begrund af emnet er for stort og jeg har igen ide og jeg skal få det aflevere problemsti... -
Tiden i teksten - den lille pige med svovlstikkerne
Forumindlæghar trukket romantikken i dansk- og skal snakke om den lille pige med svovlstikkerne, nogle der ved hvordan man kan se den er fra romantikken ? er helt blank , ved godt hvad romantikken er men synes bare ik helt den lille pige med svovlstikkerne passer ind i romantikken -
Talrækker
Forumindlæghvis jeg kender den uendelige række og afsnitsummen, hvordan bestemmer jeg så N? -
Kan man skifte fra HTX til STX når man skal til at starte 3.G?
ForumindlægJeg har det dårligt socialt på HTX og jeg klarede mig meget dårligt i 2.G pågrund af manglende disciplin. Jeg føler ikke at jeg er klar på 3.G. Jeg er 18 om en måneds tid. Jeg går ud fra at man skal starte fra 1.G igen. Hvis man kan skifte ville det så være et dårligt valg? -
Program
ForumindlægHej Studieportalen. Hvilket program er bedst til at lave en nyhedsudseendelse? :) Mvh. -
Forskel på værdier og normer
ForumindlægNormer: regler for hvad man må og ikke må. F. eks. at man ikke må slå andre i hovedet med en skovl Værdier: noget som er vigtigt. F.eks at det er vigtigt at tage en uddannelse, så man kan klare sig selv. Er I enige? Tak på forhånd og god aften -
fortolkning af a og b
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave hvor jeg skal finde a og b. Jeg har fået det til f(x)= 37.4x+273.5 Så skal jeg give en fortolkning af a og b, men jeg kan ikke huske hvad a og b fortæller i en linær funktion? -
Hjælp til Matematik
ForumindlægMangler hjælp til denne opgave i den vedhæftede fil! Er der måske en der kan lave opgaven for mig, hvis ja er det vigtigt at i skriver hvad der bliver gjort På forhånd tak -
Hjælp valgfag?! Mat B + samf B? Eller Historie A + samf B?
ForumindlægKom til at oprette mit spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver lige at lave den her i stedet! :) Hey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf... -
Parentes gange parentes
ForumindlægHej! der er en opgave her jeg ikke rigtig kan finde ud af, det er: “tegn det rektangel, der har dette areal: 5 gange 3 + 5 gange 7 + 8 gange 3 + 8 gange 7 så står der, hvad er rektanglets sidelængder og hvad bliver rektanglets areal? jeg har prøvet at tegne rektanglet, men kan ikke få... -
Dansk eksamens stil?
ForumindlægJeg skal skrive en stil som omhandler følgende: Forestil dig at du om 10 finder din gamle skoletaske. I den ligger nogle ting som vækker særlige minder hos dig. Skriv et brev til en af dine venner ud fra disse minder. Jeg tænkte om I ikke havde et par ideer til en fortsættelse, da jeg lige nu ... -
Matematik aflevering. HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har siddet og regnet denne opgave, er der nogen der gider og se om jeg har regnet rigtig?? -
produkt
Forumindlægheii :D Er der nogen der har nogle idéer til et godt produkt til vores projektopgave?? Vores emne er børnesoldater primært i afrika ;) Håber at der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak :D -
Fysik A studentereksamen (STX) 2013
ForumindlægEr der nogen som har lavet Fysik A studentereksamen (STX) 2013, og som vil sende? :) -
Korrekte begreber i forhold til EU
ForumindlægIndre marked:fri bevægelighed for arbejdskraft, kapital, personer, tjenesteydelser osv. for borgere i EU landene. En spansk sygeplejerske må gerne bosætte sig i Danmark og arbejde. Danske virksomheder kan låne penge i f.eks. Tyskland, hvor renten er lav. En dansker kan flytte til England og stude... -
Forskellen på to formler
ForumindlægHvad er forskellen på denne formel:F = m * a og denne formel:Ekin=½ m * v2 og hvad fortæller de os? -
Integration, forklaring
ForumindlægHej forstår ikke denn vedhæftede opgave ??
