Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 13021 til 13040 af 20009
-
Hjælp.. haster
ForumindlægHej... Jeg har om naturens kredsløb: Vandets kredsløb, Energiens kredsløb, N-kredsløb & C-Kredsløb. 1. Er der nogen der kan komme med nogle informationer om disse kredsløber eller bare en hjemmeside hvor jeg kan læse om det.? 2. Jeg skal fremlægge om det imorgen, nogen der kan sige, nogle vis... -
Metodernes fordele og ulemper
ForumindlægHej. Der ligges jo en del vægt på metoder i AT, og i stedet for bare at fremlægge hvad man gør, skal man jo også begrunde hvorfor. Mine lærere siger at vi skal snakke om metodernes fordele og ulemper, og hvor de arbejder godt sammen. Jeg har humaniora og samfundsvidenskab - ved ikke helt hvad jeg... -
Transpotens historie hjælp
ForumindlægHej. Jeg er 15 år gammel og har fået fremlæggelse for hvor jeg skal fortælle om et overordnet emne der er forandring. Jeg har så valgt at fortælle lidt om forandringen af transporten og jeg kunne virkelig godt bruge en side som fortæller mig hvad der er sket af forandringer indenfor transport da... -
Metoder i AT
ForumindlægForstår ikke alt det der med metoder.. Hvordan får man det flettet ind i sin synopsis/opgave? Har hørt mange sige, at man bare skal nævne det meget i ens fremlæggelse, og så kan det ikke gå helt galt, men hvordan det? skal man bare sige "vi har brugt metoden 'hermeuneutik', som går... -
Hjælp - reaktionshastighed
Forumindlægmin eksamensprojekt handler om kemi og matematik, derfor har jeg valgt reaktionshastigheder for 0.-, 1.- og 2. ordens reaktioner. jeg har lavet forsøgene som kan bruges til eksamplerne. nu skal jeg til eksamen om en uge, men jeg ved ikke om hvordan jeg skal fremlægge det!!!!!! jeg kan ikke kombin... -
Dialogen mellem elev, eksaminator og censor
ForumindlægOkay, nu skal jeg lige høre jer ad.. Hvordan forbereder I jer på dialogen efter fremlæggelsen? Jeg har om H.C. Andersen og hans rejsedagbøger, hvor jeg sammenligner med noget Troels Kløvedal osv., men hvad kan man forvente, at de vil spørge om? Hvor meget vil de spøre ind til selve min opgave og... -
Projektopgave!
ForumindlægHej, jeg skal lave projektopgave inden for det næste stykke tid, og jeg kunne godt tænke mig noget indenfor IT, men har lidt problemer med hvad jeg skal have om.\nJeg har tænkt på Online Reklame Medier, og IT Kriminalitet, men jeg ved ikke hvad jeg kan aflevere som produkt, og hvordan jeg skulle ... -
Problemformulering til Projektopgave
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal fremlægge om programmering. - Jeg mangler stadig at skrive en endelig problemformulering, men jeg mangler idéer. Hvilken problemstilling kunne man lave til dette emne? Jeg havde tænkt mig at få noget hacking/cracking ind i det, og noget anon og ACTA. Skriv g... -
Malarias betydning for Koloniseringen af afrika
ForumindlægHey SP, vi er en gruppe der skal fremlægge i AT om "malarias betydning for koloniseringen af Afrika", men det er dødsvært at finde kilder samt statiske oversigter, der giver et hint om, hvor mange der egentlig døde. Er der nogle, der ligger inde med et eller flere eksempler, hvor malari... -
Datid - resume
ForumindlægHej jeg er blevet bedt om at fremlægge et resume af noget tekst og jeg ville blive glad hvis der er en der vil tjekke det jeg har skrevet ned? Jeg har nemlig ingen ordbøger eller notater ved mig, og jeg kan ikke huske hvornår man skal bruge præteritum/imperfektum. Please tjek det. -
AT - 2g
ForumindlægI anden g, skal man så også lave '• en perspektivering til problemstillinger, teorier og metoder fra studierapporten.'? Og hvad vil dette egentligt præcis sige? Ydermere: Når man så skal lave 'en sammenfattende konklusion, som er klart relateret til problemformuleringen, herunder... -
HASTER ..hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min AT-eksamen. og har haft en laaaaaaang diskussion med en veninde, om hvorledes AT-mundtlig skal foregå. hun mener nemlig, at synopsen er en springbræt til en selvvalgt vinkel, man snakker om til eksamen. men jeg mener at man bare skal uddybe de vigtigste ... -
Hjælp til idræt og naturvidenskab
ForumindlægJeg har skrevet AT i idræt og naturvidenskab.. Har skrevet om Doping i cykelsporten, og rejsen cykelrytterne udfører når de kørere gennem det franske landskab i Tour de france, med henblik på Alpe d´huez.. Nogle der har nogen idéer til metoder, eller noget andet til fremlæggelsen? Har kun viden f... -
Talepair
ForumindlægSå nærmere AT-eksamen sig med kraftige skidt og er selv igang med at udforme min fremlæggelse, har fået lavet et talepapir på en side, men vil gerne have lidt konstruktiv kritik. Jeg har skrevet om Darwins evolutionsteori.. Håber der nogen som vil kigge på papiret jeg ligger også lige min synop... -
Hvilken metode er det at bruge sociologiske teorier?
ForumindlægHej. I min AT fremlæggelse har jeg valgt at inddrage nogle sociologiske teorier, der er med til at underbygge min konklusion. Men hvad er det for en metode? Jeg har f.eks brugt Giddens teori om adskillelse af tid og rum og Van Gennep's model for overgangsritualer. -
HJÆÆÆLP Projekt
ForumindlægHeeej ..jeg har et problem, for vi har om ulande .. og der valgte vi så Uganda .. men jeg kan intet finde om det . Hvorfor Uganda er et uland? Hvor længe det har været det? hvorfor Danmark har pligt til at hjælpe og den slags .. hver sød at hjælpe .. for er helt på bar bund og skal fremlægge fred... -
Kort over jordbyndstyper
ForumindlægHej :) Jeg er ved at færdiggøre mit AT projekt til fremlæggelse, men jeg skal vide hvilken type jordbund der er for foden af Ngong bjergene i Nairobi, så jeg leder efter et kort, der kan vise alle steder, og samtidig kan fortælle om jordbundstypen. Tak for hjælpen. -
Konklusionen først?
ForumindlægEr det bedst at sige sin konklusion i starten af fremlæggelsen? Altså så bliver det jo bare den konklusion man har skrevet i sin synopsis? Eller er det bedre at sige sin problemformulering også fortælle hvad man har gjort for at besvare den, altså hvilke metoder man har brugt og hvorfor og til si... -
AT på onsdag - hvad skal jeg egentlig?
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op i AT-årsprøve på onsdag, og er lidt på bar bund! Jeg har om forholdet mellem spiseforstyrrelser og eliteidræt (idræt og samfundsfag), men hvad skal jeg egentlig til den eksamen? Lærerne har ikke givet den bedste vejledning, idet de alle siger noget forskelligt.. Jeg skal ... -
Åh nej, hvordan korter jeg delkonklusionerne ned?
ForumindlægJeg har 5 delkonklusioner og de tager ca. 6 minutter at fremlægge. Det er længe i forhold til, at man skal bruge mest tid på de metodiske overvejelser. Kan nogen komme med nogle guldkorn om, hvordan jeg får kortet dem ned? eller til en disposition om, hvor længe hvert enkelt punkt skal tage?
