Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 13121 til 13140 af 17400
-
FREUD.......Dr. Jekyll and Mr. Hyde
ForumindlægHej folkens. Jeg skriver i fagene Engelsk og Psykologi, hvor jeg skal analysere og fortolke "The strange case og dr. jekyll and mr.hyde" samt fortælle om Freuds gennembrud med det ubevidste. Problemet er bare at jeg ikke kan skrive i metoden samfundsfagligt i psykologi, fordi den skal v... -
Lav SRP karakter - Skal jeg klage
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået SRP karakter tilbage og jeg fik 4. Jeg synes selv det var en rimelig god opgave, og jeg havde håbet på at få 7. Jeg er dog i tvivl om jeg skal klage. Derfor vil jeg høre om der er nogle der gider at læse min opgave igennem, og give mig lidt feedback. Jeg skrev i sa... -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægHej Jeg sidder med en samfundsfaglig studentereksamens prøve som vi skal skrive. Jeg har fået et udleveret et uddrag fra Jyllandsposten omkring den store debat der køre i øjeblikket vedrørende den danske udlændingepolitik og EU-retten. Jeg skal finde to analysemetoder til at analyser problematikk... -
SRP? -fedme...
ForumindlægHej, jeg går nu i 3.g og skal til at skrive SRP om fedme i biologi og samfundsfag... Pga. af sygdom fik jeg aldrig skrevet SRO i 2.g, så er lidt på bar bund... Men så tænkte jeg, at hvis der var nogle der evt. havde skrevet om fedme, om de så ikke ku gi' nogle gode råd eller evt. lægge opgav... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Visionen Christiania. Mit problem med opgaveskrivning er at lave problemformuleringen. Jeg kan ikke formulere ordenlige spørgsmål. Jeg vil gerne skrive om visionen bag christiania og om hvordan det blev. Jeg skal tage udgangspunkt i fagene Historie og Samfundsfag. De ... -
Problemstillinger til AT
ForumindlægHejsa, jeg har i mit AT-projekt valgt at skrive om partiet Alternativet i fagene dansk og samfundsfag. Min problemformulering lyder således: Hvordan er partiet Alternativet et alternativ til en ny politisk kultur? I den forbindelse mangler jeg nogle problemstillinger, og vil derfor høre om der... -
Det gode liv
ForumindlægHej. Jeg skriver i Dansk og Samfundsfag.. Jeg har i Min AT-synopsis valgt at lægge fokus på karriere og succes. Jeg har som materiale valgt bogen American Psycho, som skal bruges til at få en bedre forståelse af hvorfor man i så høj grad ønsker at opnå succes. dog på en meget eksremis... -
AT om alternativer i Samf A/NG B
ForumindlægHej alle :) Ifm. årets AT-emne "Alternativer" har jeg valgt at skrive om grøn vækst, hvilket er økonomisk vækst som ikke er belastende/skadelig for miljøet. Endvidere har jeg valgt miljøorganisationen NOAH som aktør/kilde ifm. arbejdet. (Samfundsfag A og Naturgeografi B) Jeg har lige n... -
Metode - AT
ForumindlægSå er den gal igen. Det er AT-tid og spørgsmålene omkring brug af metode er igen i centrum. Her er så problemet. Jeg har fagkombinationen Samf A + Idræt B. Her har jeg i idræt arbejdet med idrætspsykologien, for at forstå, hvad der driver folk til at dyrke ekstremsport. Der er helt nøjagtigt ... -
AT-eksamen
ForumindlægHej, studieportalen. Jeg er ved at lægge sidste hånd på en problemformulering til AT hvor overemnet er "alternativer" og jeg ville høre jer om, hvad I mener om denne her? Hvor meget fylder stress i gymnasiet? Jeg bruger fagene samfundsfag og dansk og skal arbejde med statistikker over... -
Noder til The Staple Singers
ForumindlægHej Folkens. Jeg sidder midt i et AT-forløb mellem samfundsfag og musik. På den baggrund mangler jeg noder, akkorder, tabs (et eller andet teoretisk udover tekst og lyd, for det har jeg allerede) til "The Staple Singers - When will we be paid for the work we've done". Sangen er mu... -
Computerens Historie/Udvikling (Hjælp hurtigt!)
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en projektopgave om computerens udvikling/historie. Jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt hjælp til at finde emner jeg kan skrive om, og hvad jeg evt. kan skrive om indenfor de forskellig emner. Har tænkt lidt på computerens geografi, men det er svært at finde info om. Udel... -
opgave
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave i historie A og samfundsfag B om Sydafrika. Det sidste spørgsmål i opgaven lyder: "Diskuter om Sydafrikas fremtidige skæbne er lagt i hænderne på politisk, økonomisk eller civilsamfundets udvikling" Jeg kan ikke helt gennemskue hvor læreren vil ... -
Lighed er vigtigere end vækst... Eller hvad?
ForumindlægJeg har i samfundsfag fået en opgave, der går ud på, at jeg skal skrive om jeg er enig i Enhedslistens økonomipolitik. I kan jo selvfølgelig ikke vide, hvad jeg mener, men det er heller ikke så meget dér, problemet ligger. Jeg har bare læst i det lille uddrag, jeg skal kommentere på, at Enheds... -
Valg af emne til SRP, Hjælp!
ForumindlægHej. jeg er i det problem, at jeg endnu ikke har fundet et emne til mit studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har valgt fag - Samfundsfag b, som hovedfag og engelsk A, som bifag. Jeg har overvejet dødsstraf i USA, som et muligt emne for mig. - men problemet er, at jeg skal læse et engelsk værk til em... -
Amerikansk Indenrigspolitik
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive studieretningsprojekt om USA's udenrigspolitik i samfundsfag og historie. Vi er ikke så langt i processen, og problemformuleringen er ikke defineret endnu. Men den skol nok først og fremmest handle om hele strukturen. Derudover tænker jeg at det/den amrikanske sys... -
USAs sundhedssystem
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal snart til at vælge mit område som jeg skal skrive om i min SRP. Jeg har valgt samfundsfag og historie som bifag. Jeg har helt styr på samfundsdelen, har vil jeg undersøge USA's syndhedssystem og sammenligne det med DK's. Der hvor mit problem ligger, er at få kob... -
SRP emner?
ForumindlægHej, Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg aner ikke hvad jeg kan skrive om... Jeg har biologi A, samfundsfag A og matematik B (Historie A, Dansk A). Er der nogen der har nogle gode ideer? Jeg har selv tænkt på at skrive om di... -
Hjælp til problemstillinger
ForumindlægJeg har lidt problemer med mine problemstillinger. Jeg synes umiddelbart at der mangler noget samfundsfagligt i analyse-niveauet. Jeg har overvejet noget om lykkens determinanter, og har brugt hele dagen på at finde nogle brugbare statistikker, men har ikke fundet noget. Jeg er helt blank, og v... -
Amerikansk politik - Samf/Hist
ForumindlægHej Har valgt at skrive studieretningsprojekt i Samfundsfag A og Historie A Jeg har valgt at emnet skal hedde Amerikansk politik. I starten ville jeg skrive om det igangværende valg, men synes det er svært at komme ind på historiedelen, og finde materiale til den del. Jeg har snakket med min lære...
