Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13301 til 13320 af 23766
-
Reaktionskraft fra underlag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp med dette spg, håber nogen vil hjælpe lidt. Anna på vippen. Vippen vejer 200 kg, hvad er reaktionskraften fra underlaget på vipppen? - jeg tænker lidt at man skal bruge tyndgeaccleraltionen, 9,82Kg/N. Og så ved jeg at reaktionskraften skal være lig ... -
hjælp
Forumindlæg1,0 mol SO3 indføres i et lukket kar på 1 liter. Efter at ligevægten har indstillet sig, indeholder karret 0,6 mol SO2. Temperaturen holdes konstant. a) Beregn ligevægtskonstanten for processen: 2 SO3 ↔ 2 SO2 + O2. b) Vi tilsætter nu et stof, der reagerer med O2. Hvilken vej løber reaktionen... -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Energi
Forumindlæghej har lige nogle opgaver jeg har kæmpet med i lidt tid nu, og kan simpelthen ikke se mig ud af det. 1. En mængde vand tilføres en energi på 1.000.000 J. Vandets temperatur øges med 50 C. Beregn massen af vandet 2. Hvor meget energi skal man tilføre for at smelte 10 g aluminium? <span style... -
Hjælp
ForumindlægHej alle i skønne mennesker derude :) Jeg er en desperat 3.g'er der ikke har karakterene til at komme ind på det studie, jeg brænder for - bogstaveligt talt... Hvor "kliché-agtigt" det end kommer til at lyde, vil jeg utroligt gerne studere medicin. Dog kræver det et sygt højt genne... -
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
koblede differentialligninger og radioaktivitet
Forumindlæger der nogle der har skrevet om dette før? eller ved hvordan man kobler dette sammen, jeg er helt lost :( -
atomfysik HASTER!!
Forumindlæghej alle hvis man trækker atomfysik er der så forsøg man kan vise eller er det bare teori om atom, grundstoffer osv... -
Hvad skal jeg sige til eksamen?
ForumindlægHvis jeg trækker "produktion af el", har nogle så en idé til hvad man kan sige. Jeg tænker at der ikke er så meget at sige, udover at man har lavet en form for el??? - Ved godt det er et dumt spørgsmål... -
er det realistisk at man kan komme op i noget fra 1.g i 3.g eksamen?
Forumindlægsom overskriften siger. -
Astronomi uddanelsen?
ForumindlægHej Jeg ved ikke lige om det her er det bedste (og rette) sted at spørge, men jeg prøver at tage chancen :) Astronomi uddannelsen kræver nogle bestemte fag og niveau, for at kunne blive optaget - men de kræver intet karaktergennemsnit. Mit spørgsmål er: Hvis der havde været krav på et gennemsnit ... -
Biologi forsøg
ForumindlægHej Jeg skal lave et biologi forsøg der hjemme. Jeg har prøvet at Google lidt, men synes ikke rigtig der er noget spændende. Jeg vil gerne lave noget der er fedt og sjovt, som man kan lave der hjemme/i naturen. Har desværre ikke mulighed for at lave øl. Har i nogle ideer? Det skal være på c nivea... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
Ionvandring
ForumindlægKan nogen forklare ionvandring for mig?? -
Design
ForumindlægHej folks. Jeg har brug for hjæææælp. Opgaven: Forstil dig,at du netop er blevet ringet op af et ny firma, som vil etablere sig i hårdehvidevare-branchen. Firmaet har ikke tidligere lavet denne slags produkter, så de har brug for et design af en ELKOGEPLADE, og de har headhuntet DIG. Tilkald di... -
Baneberegning; Δv-forbrug
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået udleveret disse opgaver af min lærer, og aner ikke, hvordan man regner Δv ud. Nogen der kan hjælpe? 1) En satellit kredser om Jorden i en bane med en radius på 7000 km. Den skal nu føres ud i en ny cirkulære bane med en radius på 200000 km. Dette kaldes en dobb... -
Geografi fsa
ForumindlægHej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ...
