Biologi

Biologi forsøg

20. maj 2020 af Lua13 - Niveau: C-niveau
Hej
Jeg skal lave et biologi forsøg der hjemme.
Jeg har prøvet at Google lidt, men synes ikke rigtig der er noget spændende.
Jeg vil gerne lave noget der er fedt og sjovt, som man kan lave der hjemme/i naturen.
Har desværre ikke mulighed for at lave øl.
Har i nogle ideer?
Det skal være på c niveau eller højere

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2020 af Jones2929

Det er måske ikke "fedt", men du kan nemt foretage dig et osmoseforsøg derhjemme.

Nu ved jeg ikke om du bor i et område med natur, men du kan lave en feltundersøgelse af dyrene i din have. Det bedste/fedeste er, hvis du bor i et område/tæt på et område med vand. 

Du har måske ikke alle de lyskilder som det kræver, men du kan (måske) lave et forsøg, hvor du ser på væksten af karse/noget andet under forskellige lyskilder. Dette er dog nok hindret af, at du sikkert ikke har f.eks. ultraviolette lyskilder derhjemme. Forsøget kan (hvis du har haft det) kobles til det du ved om strålers indvirkning i fysik og planters vækst i biologi.

Det er ikke et forsøg, men hvis du har haft noget om kost, så kan du lave noget med en kostplan, som du eller én du kender har fulgt. Så kan du linke det til noget med om det virkede eller ej, og hvorfor (hvilket du har haft noget om i biologi)

Det er ikke helt en aflevering, men du kan kigge på dine humangenetiske egenskaber, og så sammenligne dem med andres/normen

Det her er det, som jeg lavede i løbet af 1.g sidste år i grundforløbet og studieretningsforløbet (biologi c), som du bør kunne lave derhjemme. Håber, at det hjælper. Hvis du er i tvivl om noget/meningen med noget, så må du gerne spørge


Skriv et svar til: Biologi forsøg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.