Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13381 til 13400 af 22746
-
net undervisning
ForumindlægKære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh -
Hvor lang tid tager det at brygge kaffen?
ForumindlægLidt hjælpe til denne fysik opgave. "En bestemt kaffemaskine brygger kaffe med effekten 1200 W. Hvor lang tid tager det, hvis der kræves en energi på 400 kJ til kaffebrygningen?" -
Vejr og Klima spørgsmål
ForumindlægHar aldrig været en haj til Fysik, og dette burde ikke være så svært. Men jeg sidder lidt fast i det. Det giver ikke rigtig mening for mig. Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal og hvordan jeg finder ud af det her? -
SSO
ForumindlægSidder og prøver at finde frem til hvordan formler "tæller" i en SSO? Man må skrive 15 sider brødtekst, men er der nogen der ved hvordan det er med formler. De kan fylde ret meget i fysik! -
Ampere og resistanser
ForumindlægJeg sider med en tvivl omkring noget fysik. Fysik er ikke ligefrem noget fag jeg er god til, og da jeg ikke var til stede ved de fysik-timer, hvor at dette emne blev gennemgået, så tænkte jeg lige, at det her var stedet, hvor man kunne få en hurtig hjælp.. Det er fysik på c-niveau, og spørgsmå... -
Beregning af energi og effekt af steptest
ForumindlægI fysik skal vi udregne hendholdsvis forbrugt energi og effekt ved Harvard steptest og Åstrandssteptest og jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. Nogle der kan hjælpe? -
Bølger mv.
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med Fysik - har nogle spørgsmål og en opgave, som er jeg er ved. Nogen som vil hjælpe, vil gerne have en e-mail, msn eller andet, da det endnu mere besværligt over dette site. -
Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen
Forumindlæghej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk? -
Rotation
ForumindlægJeg er i gang, med en fysik opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an, den er meget kompliceret og svær, håber nogen kan hjælpe, siden opgavebeskrivelsen er så lang har jeg vedhæftet den. -
Rotation
ForumindlægJeg er i gang, med en fysik opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an, den er meget kompliceret og svær, håber nogen kan hjælpe, siden opgavebeskrivelsen er så lang har jeg vedhæftet den. -
Kernefysisk skrivemåde.
ForumindlægHej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den? -
Kernefysiske skrivemåde.
ForumindlægHej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den? -
Gode råd/rettelse af en synopsis
ForumindlægHej jeg sidder med en synopsis, der omhandler atombomber under fagene Dansk og Fysik. Er der nogen som vil tage et hurtigt kig på mit talepapir ? og hjælpe med metoder ? På forhånd tak :) -
Tjernobyl
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet AT synopsis om tjernobyl i fysik og historie. Er der nogen der har en metodisk viden om historie faget, der har lyst til at læse synopset igennem og kommentere på det? :) -
Arbejdssætningen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til eksamen i fysik om nogle dage og ville høre, om der var nogen som kunne forklare mig lidt om arbejdssætningen eller henvise mig til en side, hvor jeg kan læse om den. Er rimeligt meget på bar bund! Mange tak på forhånnd! -
SSO ?
Forumindlæger der ikke en, som har skrevet SSO i fysik, der måske vil lade mig læse den ? Jeg forstår ikke rigtig hvad den skal indeholde, og min lærer er ikke til meget hjælp. hvis der var en var havde lavet en hvor der ikke indgår forsøg i ville det være rigtig dejligt :) -
Hvad sker der hvis man får 00 i eksamen?
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvad der sker hvis man får 00 i fx fysik-kemi eksamen i folkeskolen, når man er blevet optaget på et gymnasium. Vil det påvirke ens adgangskrav? Jeg er bare lidt nysgerrig. Håber i vil hjælpe :) -
Emnebestemmelse
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til AT-årsprøve i fagene fysik og dansk. Er der nogle, der kan komme med en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle? På forhånd tak :) -
Det sure det salte det basiske
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen i næste uge og er i gang med en disposition til det sure, det salte, det basiske men jeg kan simpelthen ikke komme på en perspektivering til emnet.... er der nogen der kan hjælpe? -
Isotopkort/nuklidkort
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-)
