Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 13401 til 13420 af 39570
-
Kloning og metode
ForumindlægJeg skal til AT eksamen imorgen, og har lige brug for en lille smule hjælp. Hvis man skal udføre kloning i praksis, hvilken udførelsesmetode vil man så bruge? Deduktiv eller induktiv? eller begge? -
Bestået eller ej?
ForumindlægHvis man i matematik årskarakter har fået i et 4 i mundt. og et 4 i skriftl. og at man i den skriftlige eksamen ikke består - har man så bestået faget eller hvordan fungerer det:)? -
Hjææælp til analyse
ForumindlægJeg skal til eksamen og har trukket Rap Nogne der har nogle gode ideer til raptekst der er god at analysere -
Odysseen eller iliaden?
ForumindlægEr odysseen det samme som iliaden? Homers oddyssé eller Homers iliade? jeg forstår det ikk og skal til eksamen i det.. -
Glæden ved strandkanter
ForumindlægTil min eksamen har jeg valgt glæden ved strandkanter. Når jeg skal til at analysere budskabet, hvor kan jeg da gøre det? Hvad kunne budskabet være? -
Videregående uddannelse?
ForumindlægMit spørgsmål er egentligt meget simpelt. Søger man ind på en videregående uddannelse med eksamens- eller standpunktskarakterne (eller en blanding), hvis uddanelsen har et karakterkrav? -
Matematik på computeren?
Forumindlæghi..Jeg har matematik på A niveau, og vi har fået tilbudt matematik på computeren, og også selve eksamen bliver på pcen. Vil gerne Høre om i har erfaringer med det? evt. Ulemper? fordele? -
Jehovas Vidner - To verdener
ForumindlægHej Er der evt. nogen der har gode forslag til hvilke metoder/teorier jeg kunne bruge til at kombinere Religion + Samfundsfag med under emnet ''To verdener'' tak på forhånd. -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
HASTER ..hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min AT-eksamen. og har haft en laaaaaaang diskussion med en veninde, om hvorledes AT-mundtlig skal foregå. hun mener nemlig, at synopsen er en springbræt til en selvvalgt vinkel, man snakker om til eksamen. men jeg mener at man bare skal uddybe de vigtigste ... -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl... -
Skal have AP igen???
ForumindlægHej derude. Sidste år startede jeg på STX og var oppe i NV og AP ligeefter nytår. Nu er jeg startet forfra, men skal have AP igen?? Men jeg har været oppe til eksamen i AP for et halv år siden?? Må man godt tage en eksamen om igen, nu hvor jeg har været oppe før??? -
gennemsnit...:0(
ForumindlæghejNu er jeg en af dem som er ret uheldig til eksamen.. har eksamens angst.. bange for eksamen, at lige så snart jeg kommer derind glemmer jeg alt..Ville lige høre om det er årskarakteren eller eksamenskarakteren der i vigtigst i år (2.g)Har hørt at man skal tag klassen om, hvis man har et gennem... -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Grundlæggende?
ForumindlægAh, så ved man endelig, hvad man skal op i af udtrækningsfag! - I mit tilfælde samfundsfag. Vi har fået at vide, at vi kan komme op i følgende emner : Demokrati kriminalitet (straf) politik - partier og ideologier Sociologi roller (identitet) kulturmøder velfærd. Også var det så jeg tænkte, om ... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
idræt mdtl.
ForumindlægHejsaJeg skal til teoridelen af idrætseksamen i morgen.Hvis jeg f.eks trækker noget anatomi...ville det så være bevægelsesanalyse el. lign man skulle fokusere på?jeg er fuldstændig lost i denne mundtlige eksamen! -
Religion hjælp
ForumindlægNogen som har prøvet at være op i religion? I så fald, hvordan var det. Hvad forventes der? Skal snart selv til eksamen og er ret så nervøs da jeg har hørt det er rigtig svært at få en så nogenlunde karakter i.
