Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13461 til 13480 af 27496
  • Forsøg til Metaller 9 kl afgangprøve

    Forumindlæg
    Hej alle :) Mig og min veninde skal op til fysik eksamen, og vi er i tvivl om hvilke forsøg vi skal lave, og om det er muligt at lave forsøg til følgene emner: Legering Rust Ellers er vi bare meget interesseret i at høre, hvilke forslag folk har til forsøg under metaller (behøver nødvændigvis...
  • Bromvand

    Forumindlæg
    Hvad er det der sker, når bromvand udsættes for sollys???
  • SPEKTROFOTOMETRI

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har brug for hjælp til følgende spørgsmål: Redegør for brugen af spektrofotometri til at finde koncentrationen af et stof.
  • Klassisk geometri

    Forumindlæg
    Hej, Er der en som kan hjælpe mig med at bevise sætningen, der lyder: To trekanter er kongruente, hvis to af deres vinkler og en side er parvis lige store. Jeg skal bruge det som en forudsætning til at bevise pythagoras. Håber der er en som kan hjælpe!
  • Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Nogle der har gode noter til et teori afsnit om mængdeberegning? Altså med henblik på udregningsmetoden og forklaringer med mere. På forhånd tak, og godt nytår :-)
  • A-niveau?

    Forumindlæg
    Efter sommerferien er det helt klart at jeg skal starte på gymnasiet, men jeg ved ikke hvilke fag, jeg skal have på A, B og C (niveau) ? Altså jeg vil gerne være tandlæge eller noget indenfor medicinretningen? Hvilke fag skal jeg så vælge på A-niveau?
  • aluminiumoxidlag

    Forumindlæg
    Lidt hjælp ønskes: på overfladen af aluminium ses ofte et meget tyndt lag af aluminiumoxid, som bliver dannet når aluminium henstår i atmosfærisk luft. under normale forhold beskytter aluminiumoxidlaget aluminiumgenstande mod korrosion. det er dog almindelig kendt at køkkenudstyr ikke tåler at k...
  • NH4Cl

    Forumindlæg
    Ved i havd dette stof bruges til, har søgt lidt på nettet og fandt ikke nogen resultater. Hvis i bare kan nævne et par enkelte ting vil jeg blive glad. Skal lave en mini-rapport om NH4Cl, som jo så er Ammoniumchlorid. Det eneste jeg ved det bruges til er i salmiakpastiller.
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    C2H5OH + O2 > CO2 + H2Obliver til...C2H5OH + 3O2 > 2CO2 + 3H2Oright ?
  • kemisk og fysisk..

    Forumindlæg
    hvad er forskellen!?!
  • Nedbørsdannelse

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver geografi-rapport om nedbør. \nJeg har fundet noget om dannelsen, der står "Vandampen frigøres som små iskrystaller, der på et tidspunkt bliver så tunge at de falder som nedbør" - kan man sige det? Og at det så bliver regn hvis luften omkring jorden er over 0 grader...
  • Reaktionstype - acetylsalicsyre?

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal beskrive hvilken reaktionstype denne reaktion er:http://img260.imageshack.us/img260/408/ethansyreanhydrid6il.pngI må gerne lige begrunde :)
  • udregn elektronegativiteten

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare mig, hvordan man gør det? Jeg er lidt på bar bund(:
  • Biotek

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen. Er der nogen der har haft biotek ? jeg står og skal til at vælge studiretning, men ved ikke lige helt om biotek retningen vil være den rette valg.
  • Navngivning???

    Forumindlæg
    håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig???hvad giver propansyre + ethanol ---> er det (propylproponoat/ propansyrepropylester) ???C-C-C(=0)-C-C-ved ikke hvad det skal hedde på højre side af reaktionspilen.
  • Fysik opgaveregning..

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen har nogen eksempler på de forskellige opgaver som kan komme og svare på dem selvfølgelig. I har evt. noget der ligger på jeres computer eller kende en side med rigtigt meget stof. Det vil være en stor hjælp, hvis i sendte det til mig.. På forhånd tak
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    1) Der overføres igen en spatelspids natriumsulfit til et rent reagensglas og stoffet opløses i ca. 10 dråber vand. pH bestemmes med universalindikatorpapiret før og efter reaktionen. Der tilsættes et par dråber KMnO4. "Når NaHSO3 opløses i vand, så vil pH blive omkring 5,5-7 (afhængig af...
  • solcelle

    Forumindlæg
    Hey! Har lavet en rapport om solceller. Forsøget foregik på HCØ, hvor vi skulle fremstille solcellen efter følgende vejledning:http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/nano/solcelle1.pdfEr der nogen der ved hvorfor man skal bruge eddikesyrer?
  • Nogle som vil læse min synopsis?

    Forumindlæg
    Hej Tænkte på om der var nogle som gad læse min synopsis til samfundsfagseksame i morgen? Og evt. komme med bemærkninger dertil? På forhånd tak Maria
  • Katalysator

    Forumindlæg
    Her en lille hurtig én:Kan en katalysator også være en gas?pft.