Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 13481 til 13500 af 24089
-
skr. dansk eksamen.
ForumindlægHej - jeg skal op i skr. dansk på fredag og ville lige hører om hvordan i andre forbereder jer? eller hvordan man måske kunne forberede sig? -
En god indledning?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en litterær artikel, analys og fortolkning samt perspektivering og konklusion af Natasjas "I Danmark er jeg født" hvor jeg har tænkt mig, at perspektivere til H.C.Andersens "I Danmark er jeg født" og ved ikke hvordan jeg skal "fange læser... -
I morgen! Hvad hvis man ikk daterer korrekt i old?
ForumindlægSKAL OP I MORGEN TIDLIG!! Vores klasse har valgt ukendte værker.. Jeg er virkelig så bange for den kunshistorie.. Jeg føler jeg har styr på vaserne og vil ud fra min viden kunne datere nogenlunde..MEN arkitektur og skulpturer skræmmer mig.. Altså jeg kan godt nogenlunde sætte skulpturene ind i en... -
Latin
ForumindlægHej derude Jeg har lige et enkelt spg. som jeg håber i vil hjælpe med mig. Hvorfor er det egentlig vigtig at lære latinsk grammatik? -
Hjælp mig! Jeg skal lave en filmanalyse/filmanmeldelse af "The Manchurian Candidate" - og har ikke set filmen!
ForumindlægHjælp mig! Jeg skal lave en filmanalyse/filmanmeldelse af "The Manchurian Candidate" - og har ikke set filmen! Er der nogen, som kan hjælpe? Det skal være på engelsk, men dansk er også helt fint. Jeg vil self ikke have dig til at lave anmeldelsen for mig, men kan du måske give mig et re... -
Grænseværdi
Forumindlæglim (tan-1(x2)) / (1-cos(2x) hvor x er gående mod 0. Jeg har prøvet at bruge L'hopitals regel men jeg får det ikke til 0,5 som angivet i facit. Jeg kan huske noget om Store-O-notation men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte. -
HJÆLP SØGES TIL LATIN EKSAMEN..?!
Forumindlæghej..jeg søger hjælp fra dem der har nogen noter til bogen Ludus, Catul el. bare nogen noter man kan bruge til eksamen..Har I nogen gode råd til latin eksamen ..Er meget nervøs..Hvis I har nogle noter, bliver jeg meget glad hvis i sender dem til min email:[email protected]åber I kan hjælpe m... -
Eksisterende grænseværdi?
ForumindlægNår man bliver bedt om at undersøge om en grænseværdi eksisterer hvad gør man så? Skal man bare bestemme dens værdi vha. l'Hopitals? -
Personlighedsudvikling......
ForumindlægHalløjsa!Nu hvor studenterhuen er erhvervet og man har tid til at læse bøger af egen fri vilje, vil jeg gerne læse noget om personlighedsudviklig, hvordan man lærer sig selv at kende, etc...Er der nogle, der har nogle forslag til gode bøger omhandlende dette emne???Det skal ikke være en eller and... -
Dansk rettelse???
ForumindlægDenne sang kaldes også Midsommervisen. Den hører til eventyrspillet Der var engang, som havde premiere på Det kongelige Teater i 1887. Sangen synges traditionelt omkring Sankt Hans-bålet ved midsommer. Normalt synges kun de tre første vers. ----------------------------------------Starter her digt... -
antal problemstillinger
ForumindlægJeg skriver i fagene historie og biologi, jeg har valgt at skrive om Darwins evolutionsteori, men lider pga. pladsmangel. Har hele 9 problemstillinger: • Hvem var Lamarck? Og hvad betød han for Darwin? • Hvor rejste Darwin hen? • Hvad er hovedpunkterne i Darwins evolutionsteori? o ... -
religion/samf. - metode
Forumindlæger der nogle som skriver i religin og samf. som har lavet metode, teori afsnittet færdig ? er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, derfor ville det være nice hvis en kunne komme med noget som kunne hjælpe mig igang:) Og forresten skriver om indvandrere i Danmark;) -
Metodeafsnit (naturvidenskabelig)
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at færdiggøre min AT-synopsis, hvor jeg har valgt at skrive om Aztekerrigets undergang med henblik på de infektionssygdomme, som spanierne tog med sig, og som så gjorde aztekerne syge. fagene biologi og historie, (naturvidenskabeligt og humanistisk) Jeg har bare et spørg... -
hjælp..
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til et spørgsmål om "De uanstændige" af Leif Panduro.. Karakteriser Panduros skildring af og holdning til modstandsbevægelsen – specielt i befrielsesdagene ( hvis i har læst andre skildringer, er det en god ide at sammenligne med dem!). På forhånd man... -
identitet og modernitet
ForumindlægJeg skal skrive en samfundsfagsopgave omkring identitet og modernitet, hvor jeg skal diskutere hvilke sammenhænge der er mellem samfundsforandringerne og individets identitet. Sagen er at jeg slet ikke kan finde ud af at komme i gang og jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte. Er der even... -
B1-vitamin e)
ForumindlægFaktaboks: Ved pasteurisering af mælk varmebehandles den ved 71-73 oC i 15 sekunder, hvilket giver en begrænset holdbarhed. Langtidsholdbar mælk (UHT-behandlet mælk) varmebehandles ved 142-150 oC i 3-6 sekunder. e) Ved hvilken temperatur er koncentrationen af B1-vitamin i mælken, som er omtalt ... -
SSO i engelsk. Forslag?
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive SSO i engelsk, men mangler inspiration til hvilken roman eller hvilke noveller jeg evt. kunne skrive om. Har kigget i gamle tråde, men fandt ikke noget, jeg kunne bruge. Derfor kunne det være rart, hvis I kunne komme med nogle gode råd og forslag? Og det kunne ... -
Drømmetydning
ForumindlægHey..Nogle der kan hjælpe? Mangler lidt om Sigmund Freud og drømmetydning. Har fundet lidt selv, men magler stadig lidt.. -
Hey jeg har bruf for hjælp skal aflevere en opgave omkring multinatioselskaber det haster!! plz hjælp
Forumindlæghey skal skrive en opgave om multinationale selskaber Hvorfor betragter græsrodsbevægelser de multinationale selskaber som en trussel? Hvorledes præger de multinationale selskaber hverdagen for danske unge? kan ikke finde det helt store omkring det så ville være rart hvis der var nogle der gad a... -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive eksamsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg har valgt kvindernes politiske, økonomiske og sociale rettigheder fra 18.. til nutiden. Jeg kan ikke huske fra hvilket årstal, jeg skulle skrive opgaven. Men det er det årstal, hvor grundloven blev oprettet. Jeg har brug for...
