Søgning på: kemi b isis. Resultater: 13501 til 13520 af 96602
-
reaktionsligning når kobber irrer
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en reaktionsligning for når kobber irrer.... Jeg har noget Cu + CO2 + SO2 + H2O som bliver til ??? -
Forskel?? Er helt blank!
ForumindlægHvad er forskellen på et atom og et molekyle? :S og hvad er forskellen og en kemisk forbindelse... hjælpppp... har prøvet google men uheldig var jeg :( i need help!!! -
Hjææææælp!!!!
ForumindlægHej.... Jeg er i gang med at lave en disposiotion til elektromagnetisme og er helt lost. Er der nogen som vil hjælpe mig og sende en disposition så jeg kan få lidt inspiration ??? -
Nogen der kan komme med et bud!!
ForumindlægHejsa....har tænkt og tænkt, men nogen søde og venlig mennesker der gider at komme med et bud. Sådan lyder sprg. Nævn mindst 3 forskellige områder, hvor matematik anvendes, og giv for hvert områderne et eksempel på en sådan anvendelse." I behøver ikke at give 3 eksempler" :) hvilk... -
Vietnamkrig, Historie og Fysik
ForumindlægHej allesammen.. Mig og min gruppe sidder i den situation at vi snart ska til at skrive en AT-synopsis opgave. Vores hovedfag er Historie og Fysik. Vores "emne" er Vietnamkrigen... men vi skal nu til at vælge et underemne og vi kan ikke rigtig komme på en da der både skal være historie ... -
auxin
Forumindlæger der nogen som kan forklare, hvad auxin er og hvordan man kan anvende bestemte tale i praktisk planteproduktion? :S:S... aner det ikke.. -
Simple kemiopgaver til eksamen; Hjælp!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, dette er et 4 opgaver ( et udkast til en eksamensprøve, hvoraf jeg har lavet resten) jeg ikke kan kringle, selvom jeg godt ved at de garanteret er nemme! Altså det er en slags stikprøve, hvor nogle af svarene (1 eller flere) er korrekte, og så skal man regne efter, for at ... -
molekylestrukture og pigmenter
Forumindlægjeg har et spørgsmål i min opgave som lyder sådan: der ønskes en analyse ud fra molekylestrukturerne af hvorfor pigmenterne er velegnede til at absorbere lys. har hørt det har noget med dobbeltbindinger af gøre?? er der nogen der ved noget om det? opgaven handler om fotosyntesens aktionsspektr... -
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml -
eksame: almen studieforberedelse AT
ForumindlægHejsa allesammen ! Jeg fik her for nylig af vide, at jeg alligevel skulle op til eksamen i AT (almen studieforberedelse), men har desværre ikke alle mine papire dertil. Derfor; Har alle skoler sammen AT-fag ? (er første g'er) Jeg var en del syg den ene periode og det er ret problematisk, fo... -
det haster ..
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave forsøg der viser Jordens magnetfelt - og hvad kan man mere gøre af forsøg med syrer og baser end pH-værdi ? Jeg skal op på torsdag, så vil gerne ha' svar hurtigst muligt! -
forsøg!
ForumindlægDen bøjede vandstråle: Lader man en vandhane løbe med en ganske tynd vandstråle, kan man få strålen til at bøje sig. Tag en plastik-grydeske og gnid den i et stykke uldent tøj. Hold skeen tæt ind til strålen helt øverst oppe der, hvor vandet kommer ud. Det giver et overraskende resultat. P... -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
E2 og E1
ForumindlægJeg er ved at skrive om tre forskellige reaktionstyper: elimination, addition og forbrændning. Under eliminationsreaktionen stødte jeg på to E2 og E1. Jeg har søgt en del på nettet og kunne kun finde frem til sider hvor det stod på engelsk (hvilket ikke er min stærke side). Der står heller ikke n... -
sucroseopløsning
ForumindlægBeregn, hvor mange gram sucrose (C12H22O11, Molvægt = 342) der skal anvendes til at lave 1 liter 0,5 mol sucroseopløsning (stamopløsning) dette er formlen jeg skal bruge M*n = m men skal den omskrives til dette? M/m = n M = 342 m = 0,5 er det her rigtig? n = 684 -
verdensbillede(r)
ForumindlægKan man få dette underemne til at passe under hovedemnet, "en klode, flere verdener"? I givet fald, kunne jeg godt ønske mig, hvis nogle havde nogle eksperimenter eller forsøg, som de ku sende mig? Evt. notater osv om det. Ku virkelig være brugbart! På forhånd tak. -
uhindret amin
Forumindlæghey jeg er i et projektarbejde støt på betegelsen uhindret amin eller rettere unhindered amin, er der nogen der forklare mig hvad en unhindered amin er? -
Elektronpar?
ForumindlægHvor mange bindende elektronpar er der i SO3? -
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C. -
Smeltepunkt og kogepunkt?
ForumindlægHej, hvordan kan man ud fra molekylet se om et stof har højt smeltepunkt? ER der en sammenhæng mellem kogepunkt og smeltepunlt? Hvad er intermolekyler hydrogenbinding?
