Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 13501 til 13520 af 17400
-
hjælp til ks synopsis, (tema:sex)
ForumindlægHej. Jeg sidder her og prøver at få lavet min synopsis til KS på HF. Det er eksamen i historie, samfundsfag og religion hvis nogen er i tvivl :-) Jeg har trukket emnet sex, og har fået en mase bilag der handler om kvindens dagligdag for 100 år siden og kvindens dagligdag idag, love om prostitut... -
Den Jødiske Diaspora i AT
ForumindlægHej alle.. Jeg vil skrive om Den Jødiske Diaspora i AT (at rejse). Det handler sådan set om jødernes exil ud af jerusalam lige siden et par hunrede år f.kr og til idag. Samt de ting der står skrevet om det i bibelen, er der en sammenhæng? og kort om zionismen og det moderne israel. Men jeg ha... -
En verdensomsejling under havet. Dansk og Historie.
ForumindlægNu da vi så pænt, på min skole i hvert fald, blev hastet til at vælge emne og fag, kom jeg ud i at vælge Jules Verne - en verdensomsejling under havet i dansk og historie. Jeg står nu med det problem at jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe opgaven af, i forhold til emnet "Rejser" som vi... -
Human Trafficking
ForumindlægHey Jeg står i lidt af et problem, da jeg skulle have skrevet om trafficking i dansk/samfundsfag B, hvor jeg skulle bruge filmen "Lille Soldat" som jeg skulle analysere i den humanistiske del - filmen handler om trafficking, altså mennskehandel, men da jeg kun har set den én gang i bio... -
AT, erindringsbiografi samt fiktiv børnebog
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket AT-synopsis i dansk og samfundsfag. Jeg har nu forgæves søgt på danskfagets metoder med henblik på biografier. Mit problem er, at jeg ikke ved med hvilken metode, man griber en biografi an, "den lange vandring, en drengesoldats erindringer". Desuden har jeg... -
Diskursanalyse - er dette rigtigt?
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en diskursanalyse, og jeg ved ikke om jeg er godt på vej. Hvis man ser i dette korte citat: "Hvis der er sådan en femte kolonne-virksomhed i Danmark, som så tager til udlandet for at klæde sig på til et efterfølgende terrorangreb, så skal vi være bedre til at forf... -
hjælp til samfunds opgave
ForumindlægHey, jeg skal skrive en opgave om økonomi og vil gerne have hjælp til at komme igang, da samfundsfag ikke er mit stærkeste fag. Det hjælper heller ikke når man har været syg til mange af timerne. Så jeg er lidt forvirret. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke helt forstår og ikke ved, hvordan jeg... -
eksamens projekt
Forumindlægjeg har et mindre problem. jeg har valgt at skrive ep om den menneskelige intelligens i biologi og samfundsfag. Problemet består i at valget er foretaget fordi tiden gik og det var en lærer der foreslog det så jeg troede det ville være mere sikkert end noget jeg selv kunne finde på. ideen er a... -
Skrifltig Dansk årsprøve d. 25-5-2005
ForumindlægI dag (d. 24) var jeg til årsprøve i skriftlig samfundsfag (2.g) og i morgen skal jeg op i dansk. Inden jeg gik op i samf forberedte jeg mig ved at læse nogle af opgaverne herinde for bare at få ideer til hvordan jeg skulle udforme min opgave. Da jeg så fik opgaven her i morges fik jeg mig noget ... -
Karakterer
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er en dreng på 18 år, som lige er startet i 3.g Min verden brød sammen i slut 1g. Hvilket resulterede i at jeg var skole træt i 2.G og ikke rigtig fik lavet noget Mine karakterer i 2.G ende ud med at være 7.5 i gennemsnit ink. 1.G eksamen og årskarakterer i mediefag, og ... -
Statskundskab
ForumindlægCiao!Jeg står i en mindre heldig situation. Jeg er først nu blevet opmærksom på at statskundskab på Københavns Universitet kræver omkring 9.8 i gennemsnit.Jeg har lallet lidt i de 2 første år og ligger derfor med et gennemsnit på 9. Hvor højt et gennemsnit skal jeg bruge i 3g for at nå 9.8? Jeg e... -
Matematik på B i STX
ForumindlægHey folkens! Jeg skal til at tage mit 3. år på stx her efter sommer. Jeg har samfundsfag på b niveau og her ligger min største interesse. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få det på et A niveau, men det kræver jo som sagt matematik på B niveau. Matematik på C gik ikke fantastisk for m... -
Vækst i økonomi og energi, stor opgave. Haster
ForumindlægHi folkens (Hjælp plz) Vi skal skrive den stor opgave, i samfundsfag + matematik og emnet er "Væksten i økonomi og energi". Problemformulerig lyder: 1) Redegør kort for udviklingen i økonomisk vækst samt produktion og forbrug af energi for udvalgte indikatorer i Danmark. 2) Undersøg væ... -
Kritik af studieportalen - opgave søgning
ForumindlægJeg oplever at studieportalen prøver at tvinge mig over på Studienet.dk. Jeg skulle bruge en opgave og ældrebyrden, og da jeg søgte på den kunne jeg ikke finde noget. Jeg tænkte at det ikke kunne passe og prøvede derefter at kigge i samtlige opgaver i samfundsfag, og på side 1 er der en opgave me... -
SSO - Indledning???
ForumindlægHej.. \n\nJeg har valgt at skrive SSO i samfundsfag(International Politik). Jeg har været inde på divers hjemmesider, for at få inspiration til hvordan en god opgave opbygning kunne se ud. Men jeg er lidt i tvivl om, hvad der mener med at man skal formulere 3g's problemformuleringen i indledn... -
Korstogene, religion/historie problemstillinger - hjælp
ForumindlægJeg har som mange andre lavet en synopsis der skal forsvares inden så længe. Problemet er bare at min synopsis blev utrolig dårlig og ikke er til at forsvare. Dog har jeg hørt, hvordan det er muligt at ændre sine problemstillinger - ikke problemformuleringen som er det overordnede spørgsmål. Min ... -
korstog, his/rel - problemstillinger - hjælp
ForumindlægJeg har som mange andre lavet en synopsis der skal forsvares inden så længe. Problemet er bare at min synopsis blev utrolig dårlig og ikke er til at forsvare. Dog har jeg hørt, hvordan det er muligt at ændre sine problemstillinger - ikke problemformuleringen som er det overordnede spørgsmål. Min ... -
Undersøgelse af bilag (samfundsvidenskabelig viden og begreber)
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg er i gang med en undersøgelse i samfundsfag, hvor jeg skal beskriver forskellige figurer og tabeller, og derefter inddrage samfundsvidenskabelig viden og begraber. Der er to figuerer som jeg har beskrevet, men jeg ved ikke hvilk... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro... -
AT - nok engelsk?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til AT-elsamenog er blevet nervøs for, om jeg har nok engelsk med i min opgave. Problemformuleringen lyder: Hvordan har Barack Obama italesat sig selv under sin udenrigspolitiske rejse? og Problemstillinger: • Hvilke virkemidler benytter Barack Obama sig af i sine t...
