Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13521 til 13540 af 152758
-
hjælp mig. pleace
ForumindlægJeg mangler virkelig hjælp til min kemi aflevering om indigosyntese og kypefarvning så pleace skrive hvis der er nogle der vil hjælpe mig -
fældningsreaktioner
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig på vej til en kemi rapport i fældningsreaktioner ? jeg er begyndt på den men kunne bruge lidt hjælp til diskussion og konklusion og lidt af de andre også. vedhæftet -
Opsupplering i England ?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at supplere Kemi i england og ville høre om det er muligt at Supplere sit Kemi-C -> Kemi-B niveau i England? Det er fordi over sommerferien vil jeg gerne besøge min familie i England og så kunne jeg læse op på Kemi mens jeg er der og så samtidigt have det pisse skægt m... -
Verdens længste ord ...
ForumindlægTjek lige nedenstående link http://www.bbc.co.uk/h2g2/guide/A182765Så kan man bedre forstå hvorfor kemi er så skide svært ;-) -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
Biologi afl. - lille eksamens opgave - hjælp!
ForumindlægJeg skal aflevere en lille biologi aflevering som er fra et eksamenssæt. Der står ikke en nærmere beskrivelse af hvorfra opgaven er taget, men dette er alt hvad der står:4. Figur 1 (skema) viser resultaterne fra produktionsmålinger i to økosystemer, henholdsvis en regnskov og en mark med enårig p... -
Diffligning, gøre prøve
ForumindlægI morgen er der mat skriftlig på A-niveau, og jeg er kommet frem til, at jeg har lidt problemer med at gøre prøve. jeg sidder bl.a med et af de gamle eksamenssæt, og kan ikek helt greje følgende opgave: gør rede for, at funktionen f(x)=(e^2x)+3 er en løsning til differentialligningen: dy dx=2y... -
Den rigtige verden - analyse
ForumindlægHey venner Jeg er i igang med, at analysere novellen "Den rigtige verden" af Simon Fruelund fra novellesamlingen "Planer for sommeren", 2002. Desuden dansk niveau A eksamenssæt fra maj 2003. Mit spørgsmål går så til jer, der har analyseret den før. Til allersidst i novellen... -
titrering af myreyre
ForumindlægHej, Jeg sidder med samme eksamenssæt som denne herre: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1603162#1603187 Og forsøger at udføre stort set samme opgave, blot med tilsætning af 25 fremfor 50ml NaOH: 50 ml opløsning af 0,15 M myresyre titreres med 0,15 M NaOH pK a for myresyre ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har en opgave fra et tidligere eksamenssæt. Har prøvet at løse den men synes ikke selv at den ser rigtig ud. I en model kan antallet af skarvkolonier i Danmark i perioden 1982-2008 beskrives ved en funktion af S af tiden t(målt i år efter 1982). Den hastighed, hvormed antallet af sk... -
Kronik om naturvidenskab og værdier
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg skal skrive en kronik på baggrund af en tekst skrevet af Helge Kragh, som handler om naturvidenskab og værdier. Den er fra eksamenssættet i Dansk A-niveau fra i sommer, så måske er der nogle, der stadig har den i erindringen. Jeg har aldrig skrevet en kronik før,... -
beregn hvor stor en brøkdel af molekylerne der er på baseform
ForumindlægJeg har problemer med en opgave fra opgaven om Coffein i eksamenssættet fra 2010, som kan ses på linket: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100817_kemi_A_stx.ashx Jeg har problemer med d) og e) .. d) Beregn h... -
En orn'lig syg kalender og Blåstempling af grimt sprog
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har virkelig brug for hjælp til at aflevere min næste dansk aflevering. Derfor spørger jeg jer om, om der er nogen af jer der har lavet Opgave 4 fra dansk eksamenssættet fra 2008, som jeg kan bruge som inspiration. Hvis dette ikke siger jer noget, kan det være at Yallahrup ... -
AT - kemisk plan - røde og hvideblod.
ForumindlægJeg er igang med min AT-synopsis og er nået tl den kemiske del, hvor jeg skal forklare de røde- og de hvide blodlegemer på kemsik plan. Min lærer siger at jeg først skal på biologiske niveau og derefter under kemi, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal skrive det på kemi, altså bindingstyper, atom... -
fysik test - elektricitet
ForumindlægJeg skal op i fysik kemi skriftlig i morgen (går i 9. klasse). Jeg har fået rimeligt godt styr på det grundlæggende i forhold til kemi. Mangler bare fysik. Indtil videre har jeg læst om magnetisme hvilket jeg er begyndt godt at kunne forstå. Problemet er bare at jeg er begyndt at læse om elektric... -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Ven tror han kan komme ind på FYSIK
ForumindlægHej alle Jeg har en ven, som jeg har rigtig kær, og som længe har villet studere fysik på Århus universitet. Der er dog en lille finte, og det er, at han ikke bestod dansk. I dag har han så talt med vores studievejleder, og hun har sagt til ham, at han sagtens kan komme ind så længe hans snit er ... -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Uddannelse...
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe mig.. Jeg har netop afsluttet 1.g med studieretningen Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi B. Jeg har opgraderet matematik til A og fysik til B, da jeg har en drøm om at blive læge. Men jeg er bange for at jeg ikke får gennemsnittet til at kunne komme ind. Indtil vid...
