Søgning på: kemi b isis. Resultater: 13521 til 13540 af 96602
  • atomsopbygning eksam

    Forumindlæg
    hej alle atomer er opbygget af tre slags elementerpartikler protoner, neutroner, og elektroner Atomer er opbygget af negativt ladede elektroner, der bevæger sig omkring en meget lille, positivt ladet kerne bestående af protoner og neutroner. Hvilket grundstof der er tale om, afgøres af antalle...
  • Metode i fysik

    Forumindlæg
    Hej. I AT har jeg sammenlignet forskellige vedvarende energiformer, ved at se på hvor stort et energiudbytte de vil kunne give i DK. Herefter har jeg så konkluderet hvilken energiform, der vil være bedst. Hvad kalder man den metode hvor man sammenligner, og derefter konkluderer? Mvh Fabian
  • Forsøg med morfin

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lidt akut have hjælp til at finde et forsøgs data fra et forsøg med morfin. Jeg skal undersøge morfins sturktur og virkning men kan bare ikke finde noget på nettet. Kan en komme med ideer til nøgle ord jeg kan søge ller aner hvor man finder forsøgsdata far forskellige forsøg?
  • en god fysik formelsamling??

    Forumindlæg
    hejsa jeg mangler en god printbar formel samling evt. med nogle gode omskrivnigs eks i.... og med omskrivning mener jeg at: n/m=joule og lign... så hvis der er nogen der har et link til sådan en ville det virkelig være en hjælp.. tak tak :0)
  • Identifikation af neutrale/Påvisning af neutrale Hjælp:)

    Forumindlæg
    Hej :) Har på plads hvorden man identifikasere syre og base (finder ud af hvilken syre/base det er) Men mit problem er så hvordan man finder ud af om det er postevand, deminiraliseret vand eller saltvand nogle der kan svare?:)
  • Nomenklatur ??

    Forumindlæg
    Hej . nogen der ved hvad nomenklatur betyder ?
  • HJÆLP, TIL FYSIK ?!

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg skal nu op i 9.klasse og jeg ved ikke hvad jeg skal kunne i fysik. :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skulle kunne, eller hvad i kom op i, i fysik ?
  • Spørgsmål angående Fysik FSA

    Forumindlæg
    Må man lave forsøg, man ikke har lavet/gennemgået i klassen igennem året til 9. klasses afgangsprøve i fysik?
  • Medicinalkemi

    Forumindlæg
    Hej en der er uddannet som medicinalkemi hvad kan man arbejde som og hvad tjener de? Jeg har prøvet på at søge i ug, men fandt ik rigtig svar på det...
  • fedt,kulhydrater og proteiner

    Forumindlæg
    hej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :)
  • organisk og uorganisk farvestof?!

    Forumindlæg
    ER DER NOGLE DER VED, HVAD FORSKELLEN ER PÅ DISSE STOFFER?? :) Jeg har at.. og jeg er i tvivl.. :P
  • HJÆÆÆLP...

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg skal lave en fysikprojekt, og ville lige spørge om det jeg har skrevet om kemisk energi er rigtigt ???<span style="font-size:14.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibr...
  • hjælp til synopsis

    Forumindlæg
    jeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp!
  • HJÆLP FYSIK!

    Forumindlæg
    Hey, nogle der kan forklare, hvordan man laver elektrolyse forsøget.. Starter man ikke med, at hælde vand i karet og derefter har vi de to reagens glas tilbage, hælder man ikke bare saltsyre og lidt fortyndet vand i begge reagens glas????
  • Hjælp! - fedtstoffer, polær? upolær?

    Forumindlæg
    Er der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opsk...
  • ioner- vigtigt!!!

    Forumindlæg
    er der nogle der kan være så venlig at forklare mig ALT der er vær at vide om ioner ?? på forhånd tak M.V.H lærke
  • Madkemi - disposition?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har ideer til disposition i emnet: MADKEMI? overvejer: 1) Tilsætningstoffer 2) Konsistens (herunder emulgator) 4) Emulgator fra naturen (5 fima i grinsted)?? Eller har i ideer?
  • Afstem reaktionskema

    Forumindlæg
    Hej Er der en sød sjæl der kan forklare mig hvordan jeg afstemmer denne her reaktionskema? Na3 ---> Na + N2 Jeg vil gerne have forklaring på det også Tak på forhånd
  • No problem

    Forumindlæg
    Klaret
  • SOP - HTX

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har et spørgsmål omkring SOP? Er det muligt at snakke om opdagelsen af TE? Hvilken fag kan jeg kombinere med det? Kan jeg kombinere bioteknologi og idehistorie, hvad kunne være godt at skrive omkring og komme ind på?