Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13541 til 13560 af 63055
-
Optagelsesprøve til HHX
Forumindlæg**DET HASTER!!** Jeg søger en nyere gymnasieelev som har gennemgået optagelsesprøven til HHX, da jeg gerne vil stille vedkommende nogle spørgsmål omkring prøven, da prøven foregår i morgen. Stiller dem også bare herover hvis der evt. er andre der kan svare på mine spørgsmål. Skal op i dansk, en... -
Nervesystemet
ForumindlægJeg ved i hvert fald de hedder neuroner. De sender nogle elektriske impulser. Ved ikke andet. Er der nogen af jer som kan forklare nervesystemets funktion altså ved træning og i det hele taget hvad der sker når noget gør ondt? Forresten, så skal det bare fylde 9. klasse niveau. Tak! Synes det st... -
NETTO og fakta - hjælp
ForumindlægHey, Jeg går i 9. klasse og er ved at skrive min afsluttende synopse i dansk. Jeg har trukket 9;Noveller9; og har valg NETTO og fakta af Jan Sonnergaard. Jeg er i gang med at fortolke den og ville lige spørge om jeg kunne få noget hjælp :) Hvad er motivet/temaet og budskabet i novellen? Je... -
Analyse af et interview
ForumindlægJeg skal op til dansk mundtlig eksmanen her Torsdag den 9 Juni. i 10 klasse på efterskole. Jeg trak "Kampen mellem det gode og det onde" jeg valgte en artikel som hedder "23-årig psykopat" Jeg er kommet godt igang, men jeg skal analysere interviewet i artiklen, hvordan er det... -
Salt på Læsø 2
ForumindlægPå Læsø undersøger man saltkoncentrationen ved at se, om et æg kan flyde på saltvandet. Ægget flyder når saltvandets massefylde er større end æggets masse fylde. En 9. klasse undersøger, om et æg med massen 65 g og et rumfang på 60 mL kan flyde i forskellige opløsninger af saltvand. Sådan lyder... -
Kemiske formler i bio?
ForumindlægHej. Jeg ved godt at det her er noget jeg burde have lært tilbage i 9 klasse muligvis. Men den sidder der bare ikke! Er der ikke nogle den vil være rigtig rigtig søde og forklare mig hvorfor det fx hedder: 6 CO2 + 12 H2O --> C6H12O6 + 6 O2 Altså mit spørgsmål er, hvorfor man sætter, fx 6 ind f... -
Hvilke lande er kommunistiske i dag?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal til eksamen i Historie på fredag. Jeg har styr på nogenlunde det meste af pensum, men jeg mangler, at kunne formulere en ting til min eksamen, hvis jeg kommer i den situation at jeg skal perspektivere. Mit spørgsmål lyder: Hvilke lande er kommunistisk... -
Jeg laver dit engelsk - du laver mit tysk
ForumindlægHey.. Jeg var så uheldig at trække mundtlig tysk til eksamen i 9. klasse, og tysk er virkelig noget jeg ikke kan finde ud af. Derfor håber jeg at der er nogen der kan bruge noget hjælp til engelsk og omvendt hjælpe mig med tysk; Jeg laver dit engelsk oplæg, du laver mit tysk oplæg. Vi giver hina... -
sygeksamen
Forumindlæger der nogen som ved 100% om man kan komme til en sygeksamen? for jeg havde rigtig en eksame idag men jeg var alt for syg til at kunne komme så jeg ringede til skolen og sagde jeg var syg og ikke kunne komme så sagde de det er i orden og ikke mere end det. og jeg har været til læge idag og jeg ... -
Hjælp til idéer til kreativt produkt i projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Vi er to piger, der går i 9. klasse, og vi er blanke for idéer til hvad vi skal lave som vores produkt. Vi sidder og har 2 emner, som vi synes er relevante at fortælle om, men det eneste vi mangler at finde ud af er, hvad vores produkt til det skal være. Vi skal helst vælge vo... -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Kristendoms eksamen
ForumindlægHej min gruppe har i kristendoms eksamnen 9 klasse trukket kampen om jerusalem og arbejder med problemstillingen: Hvordan forstås og fortolkes begrebet “hellig krig” inden for de abrahamitiske religioner, og hvilke ligheder og forskelle findes der i religionernes syn på brugen af vol... -
Noveller om skæbne
ForumindlægHej! mangler forslag til novelle omkring skæbne Jeg har virkelig brug for at finde en novelle der handler om skæbne. Jeg har ledt efter en tekst i et par dage nu og skal helst snart finde en som jeg kan analyser. Den skal bare indholde noget med skæbner, siden det er emnet. Jeg har læst lidt af ... -
Krimi
ForumindlægHejsa Allesammen. Jeg skal have skrevet en krimi-novelle til på næste fredag, og jeg havde tænkt mig at starte på den i dag. Men jeg skal have fundet på en forbrydelse.. Har i nogle forslag? Jeg havde selv tænkt på et politisk-relateret mord, hvor man så følger en kriminalchef, der opkl... -
Analyse af Familien Waagepetersen
ForumindlægHej jeg skal op i mundligt dansk i 9 klasse. Jeg har trukket emnet æstetiske tekster i lyd og/eller billeder, det jeg har brug for hjælp med eller håber som måske ligger inde med en analyse af maleriet Familien Waagepetersen fra Wilhelm Bendz. jeg har meget brug for hjælpen til linjer feks det gy... -
Projektopgave hjælp!
ForumindlægHej vi er to piger fra 9 klasse, som har brug for hjælp. VI skal lave en projektopgave, hvor overemne er "den eller det der gjord/gør en forskel". Vi kunne rigtig godt tænke os at skrive om noget naturvidenskablig. Vi skal nu finde et emne, som vi vil skrive om, men vi kan ikke beslutt... -
Metaller.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går i 9. klasse, og skal til at lave en kemi rapport. Den handler, som overskriften fortæller, om metaller, og jeg synes, at mange af de svar man får på google er rigtig svære at forstå! Jeg har to punkter som jeg synes er svære at forstå, så jeg håber i kan hjælpe! ... -
Produkt til projektopgave
ForumindlægVi er nogle piger, som laver projektopgave i 9. klasse, Hovedemnet er "En kolfliktfyldt verden" og vores delemne er "En sort/hvid verden". Vores formål er at finde ud af hvad det er der gør, at vi er delt så meget op i "sorte" og "hvide" i dag? altså vi k... -
Fysikrapport - Syrer og Baser
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en fysikrapport for til den 31. oktober, og derfor vil jeg så småt igang, da jeg alligevel ikke laver det store i efterårsferien. Derfor vil jeg høre, om jeg skal have mere med, end det jeg har om lige nu. Det er 9. klasses stof vi skal tænke på (ja jeg er klar over... -
Hjælp til terminsprøven
Forumindlæghej, vi har på mandag matematik terminsprøve Kan man måske sige hvilke FSA matematik prøve jeg kommer op i hvis vi har haft Matematrix 9 klasse, og ekstrabogen piranha. Vi har arbejded meget med intervaller, vejning af ting, og hvor meget den rummer/udvider sig i f.eks. vand. Altså dvs. noget ...
