Generelt

Optagelsesprøve til HHX

13. juni 2019 af amo02

**DET HASTER!!**

Jeg søger en nyere gymnasieelev som har gennemgået optagelsesprøven til HHX, da jeg gerne vil stille vedkommende nogle spørgsmål omkring prøven, da prøven foregår i morgen. Stiller dem også bare herover hvis der evt. er andre der kan svare på mine spørgsmål.

Skal op i dansk, engelsk og matematik på et højere 9. klasses niveau. Der står på introduktionssedlen at hele prøven er skriftlig, nogen med tidligere erfaringer som kan fortælle mig om det er sandt at der ingen mundtlige prøver forekommer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2019 af oppenede

Regn ikke med at det er løgn når det står på introduktionssedlen. Det er op til den enkelte HHX om det skal være skriftligt, mundtligt eller begge dele, og det kan variere fra år til år.

Der er et eksempel på en skriftlig optagelsesprøve på uvm:
 http://static.uvm.dk/udd/gym/gym_optag_2019


Svar #2
13. juni 2019 af amo02

#1

Regn ikke med at det er løgn når det står på introduktionssedlen. Det er op til den enkelte HHX om det skal være skriftligt, mundtligt eller begge dele, og det kan variere fra år til år.

Der er et eksempel på en skriftlig optagelsesprøve på uvm:
 http://static.uvm.dk/udd/gym/gym_optag_2019

Jeg har nemlig gennemgået den prøve flere gange, men ulempen er at der er copyright på bilagene til de danske prøver


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juli 2019 af magar

Jeg kan huske i sin tid da jeg søgte ind på HHX var det både en motiveret ansøgning og skriftlig ansøgning. Det var hårdt men det var det hele værd, da jeg efterfølgende kom ind på jurastudiet på KU, og herefter blev boligadvokat der hjælper folk med deres boligsalg og køb. Så jeg er en advokat til boligkøb

HHX er helt klart det hele værd. Det åbner så mange døre op. 


Skriv et svar til: Optagelsesprøve til HHX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.