Søgning på: matematik 1g. Resultater: 13561 til 13580 af 32350
-
rente
ForumindlægDet drejer sig om c) og d)? Jeg kan ikke se mig ud af det ? -
Finde Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej denne metode ville jeg bruge hvis jeg skulle finde Sinius, Cosnius og Tangens uden lommeregner - se vedhæftet fil. Jeg starter med at opstille en given trekant med følgende mål: a = x/F b = 3 c = sqrt(a2+b2) A = Theta. Er given til den vinkel vi vil finde Cosiuns, Sinius og Tangens til. B =... -
kvartilsæt
Forumindlæghvordan finder man et kvartilsæt, forhold til en opgave i positionsmål - Diskrete variable -
Hjælp
ForumindlægHvad er essensen af beviset -
Design et vinglas
ForumindlægEn virksomhed, der fremstiller drikkeglas, skal have designet en ny glasserie. Inden man går i gang med at lave formene til produktionen, skal der fremstilles en model af et vinglas. Modellen drejes i transparent plast på en CNC-styret drejebænk. For at kunne programmere denne skal vinglassets fo... -
Dårligt snit = No future?
ForumindlægJa jeg har et snit på 5,2 (Folkeskole; 8-årgang) Jeg vil gerne på HHX.. Men har jeg stadig en chance? :I Eller er jeg fortabt.. -
eksamenssæt AKUT
Forumindlægjeg vil rigtig gerne øve mig ekstra til min mat eksamen, og kigge på opgave eksempler, men jeg har lidt svært ved at finde gamle eksamenssæt fra tidligere år, nogle der ved hvor det kan findes? -
Sigma 7. facit liste
ForumindlægVed i hvor jeg kan få fat i en pdf/facitliste af sigma 7? -
FSA 2014
ForumindlægHar i denne uge skulle trække op til FSA, og trak historie og mundtlig engelsk. Hvad har I trukket? - og er i glade for det? :) -
Rentesregning - Formler
ForumindlægHej SP! Jeg er helt forvirret omkring alle de forskellige formler der findes inden for rentesregning. Jeg ved virkelig ikke hvilke formler jeg skal bruge til at besvare disse 3 punkter: Søren Jensen startede en opsparing til en ny bil den 31/5 – 2012. Han indsatte 2.500 kr. i banken den ... -
trigonometri
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave. a'eren: Jeg har funder |OA| vha. pythægoas. Men hvordan kan jeg sikre mig at |APO| er en retvinklet trekant? b'eren: Har tænkt på at men kender |PA| og |PO|, så jeg kan beregne vinklen vha. almidelige trekantsberegninger for retvinklede trekant... -
Skifte fra Hg til Stx
ForumindlægHej. Jeg blev ikke egnet, fra tiende klasse pga nogle visse årsager. Jeg blev fokus elev fordi jeg ikke vidste hvad jeg så skulle gøre. Mit spørgsmål er om man kan skifte fra Hg til Stx hvis man virkelig giver et godt indtryk på lærerne? Altså hvis de selv synes man kan tage en gymnasial uddan... -
5% signifikansniveau vha. WordMat
ForumindlægHej. Jeg kan godt bruge noget hjælp med at løse opg 12 i følgende ekssamenssæt fra 22. maj 2014 i WordMat: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-MAT-A-22052014.ashx Jeg er vant til blot at opskrive stikprøvetabellen, markere den for derefter ... -
Gæld,annuitet eller renteformel?
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her, som jeg ikke kan finde ud af, som lyder: En mand skal købe bil og derfor låne 2 mio. Banken giver 2 tilbud: Et lån med 30 års løbetid med 3 % i årlig rente, og et andet lån med løbetid på 20 år med årlig rente på 4 % (der kan regnes med årlig termin for begge lån). ... -
Matematikpensum DTU i 1. og 2. semester ?
ForumindlægHej SP Jeg ved at alle, der starter på DTU skal igennem et 1-årig matematikkursus uanset. Mit spørgsmål er: Hvad er pensum på dette kursus ? På forhånd tak -
Differensligning - HASTER!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedenstående opgaver (alle 3 delspørgsmål), hvor i viser alle trinene i beregningen eller forklarer, hvad i gør undervejs, da jeg er helt på bar bund omkring, hvordan opgaven løses. Tak på forhånd! -
..
Forumindlæg.. -
Tretrinsreglen
Forumindlæghej allesammen, nogle der kan hjælpe med tretrinsreglen? Vores funktion er f(x)=3x2 Find differentielkvotienten med tretrinsreglen.Skriv gerne trin navnene og formlene ned. Tak på forhånd -
Essay om "tilfældigheder"
ForumindlægHej! Er der nogen der har skrevet et essay om tilfældigheder, eller har nogen gode ideer til hvordan jeg kan skrive om det? Hjælp! -
Biotek eller Kemi?
ForumindlægHej jeg står med et stort valg, snart skal jeg vælge hvilken endelig studieretning jeg skal have på stx. Valget står mellem BiotekA/FyB/MatA eller KemiB/FyB/MatA og jeg er mega meget i tvivl, fordi bioteknologi lyder vildt spændende men kemi er også spændende og jeg forstår rigtig godt kemi, hv...
