Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 1341 til 1360 af 28369
-
Analyse
ForumindlægHvordan bliver man en mester i at analysere en tekst under pres og kunne lave en god og veldokumenteret analyse og fortolkning på under en time? -
Hjælp mig med at skrive en novelle om flygtninge
ForumindlægPlease hjælp mig skal aflevere en novelle om flygtninge den 16/12 2016 men ved ikke lige hvordan jeg skal skrive den -
Analyse af "One-night stand" af jesper wung sung
ForumindlægHej, skal op i dansk mundtlig og har novellen "One-night stand" af Jesper Wung Sung. tænkte om nogle har lavet en analyse af den som jeg kan få? mvh- Hans -
Novelle, hvad synes I?
ForumindlægOmkring seks slanger rundt omkring min krop, egenlig forstår jeg ikke hvad der er galt med mig, jeg er syg, meget syg siger mor. Alle græder hver gang de ser mig, de er bange, men hvad tror de ikke jeg er. Vi har nu ligget to måneder på hospitalet, mor ligge... -
Hjælp til analyse
ForumindlægJeg skal skrive SRP i samf A og idræt B, hvor mit emne er fedme/ overvægt. Jeg skal komme ind på årsager til fedme, både fysiologiske og samfundsårsager. Jeg skal også komme ind på hvilke politiske tiltag man kan lave, for at forhindre at flere og flere bliver overvægtige, herunder kritik af... -
Kan en novelle have flere temaer?
ForumindlægHej :) Kan en novelle have flere temaer? Skal op i mundtlig dansk på torsdag og har læst en novelle der handler meget om identitet og at man skal være den man er og ikke være bange for andres meninger, men er usikker på om den kan have andre temaer? -
Vanskligheder med en novelle
ForumindlægHej Jeg har læst novellen "Man kan altid nå at redde en elefant". Der er nogle enkelte steder i teksten som jeg ikke kan forstå. Havde han taget motel-biblen? Eller biblen fra bilen? På linje 59 står der "Hvis det var det der skulle tid" - Hvad menes der? Hvad er det Hansi... -
Analyser
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med at bøje at lære og en lærer? Hilsen Maria -
Novelle - ondskab
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at skrive en novelle om ondskab. Jeg har fundet ud af hvad den skal handle om: En sammenlægning af to lilleskoler, hvor der så er en bande på hver skole som styrer det hele, og nu skal de så alle gå på samme skole. Men nogen som har nogle ideer til en konflikt mell... -
Noveller om apartheid
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis om apartheid i eng A og his A. Jeg mangler VIRKELIG 2 noveller omhandlende apartheid, meget gerne én set fra en hvid person/families synspunkt og én fra en sort person/families synspunkt. På forhånd tak!!! -
Novelle - J.V.J
ForumindlægHej. dansk-historie opgaven nærmer sig og jeg har valgt kun at skrive i faget Dansk. Tænkte på om nogle af jer kloger mennesker har en god novelle, helst fra bogen "himmerlands historier" af johannes v jensen, der er god til at sammenligne med Pelle eroberen (uddrag fra de 4 bind) af M... -
Novelle om misbrug
ForumindlægHej sp. Jeg har fået til opgave at skrive en novelle om misbug, på minimum 3 sider, men jeg kan ikke finde på en god historie at skrive. Jeg har prøvet at søge lidt på google, men uden hæld. Er der ikke en venlig sjæl der har en god ide til hvad jeg kan skrive om? Mvh. Casper -
Novelle idéer
Forumindlæg"jeg har allerede spurgt dette, men der var ikke riktigt mange idéer- så nu prøver jeg igen" Min skole skal have en novelle-kongurence, med temaet "drømme". Det må tolkes på alle mulige måder. Så derfor kunne jeg godt tænke, at vide hvad andre ville læse! Jeg er åben for all... -
Analyse af Jan Sonnergaards "Lotte"
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til analyse af Jan Sonnergaards novelle "Lotte" fra novellesamlingen Radiator. Hvis der er nogle der ligger inde med en analyse og fortolkning af den, ville det hjælpe meget :) Haster lidt, da jeg skriver danskopgave nu ;) Mvh Jeanne -
Analyse af "Fuglene, blomsterne, træerne"
ForumindlægTilfældigvis nogen der ligger inde med en god analyse af denne novelle af Janne Teller fra novellesamlingen "Alt"? Skal bruge den til her tirsdag. Jeg vil bare lige tjekke at min analyse ikke er komplet volapyk! -
Hjælp til novelle romaner eller andre tekster, om identitet, og ungdom, til dansk eksamen.
ForumindlægJeg har idag trukket emnet "ungdom og identitet" jeg har brug for hjælp til at finde nogle tekster til emnet som er gode at analysere. Jeg har tænkt på tekster om personligheds forstyrrelse, usikkerhed, homoseksualitet, eller noget i den stil. Jeg skal reflektere til teksten "som e... -
Analyse hjælp
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en SRP for tiden, men har problemer med hvilken model jeg skal benytte mig af, i min analyse. (Også gerne flere modeller hvis muligt) Analysen lyder således; Analyser hvordan Tesla har entreret det danske marked. Håber I kan hjælpe mig -
Er det okay med en novelle på 2 sider?:/
ForumindlægHejsa. Jeg skulle skrive en novelle, som jeg så har gjort. Jeg har hørt at en novelle maks må være på halvanden side, men jeg kan simpelthen ikke forkorte det jeg har skrevet mere end det er blevet forkortet, for så giver den ikke mening. Tror i det går med to sider, eller skal jeg til at omsk... -
analyse
ForumindlægHej en som kan hjælpe mig hvad kan fortælle udfra de her figuerer? det ville være en ekstrem stor hjælp!! -
Analyse
ForumindlægNogen der har en analyse af "Isaksen" skrevet af H. C. Branner
