Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13621 til 13640 af 22746
  • Hvad er ioniseret stråling?

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg læser op på stråling, men kan ikke helt finde ud af hvad ioniseretstråling lige præcis er ? hvordan er det dannet? og hvorfor hedder det lige præcis ionisetstråling? er der forskel på ioniseretstråling og normal stråling? :)
  • HCL-førsøg eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse.
  • Innovation

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal snart skrive innovation i dansk og fysik, så ville høre om man skal skrive det i grupper eller alene?? Mine lærer har ikke sagt noget om det endnu så er vildt forvirret om det.
  • Lysstofrør - forklaring - HASTER

    Forumindlæg
    I morgen skal jeg op i mundtlig fysik. Der står at jeg skal komme ind på hvordan et lysstofrør virker. Jeg mener at det har noget at gøre med emission, men mere ved jeg ikke.
  • Tidligere eksamenssæt HTX- helst fra 2021,2020 og 2019?

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at øve til fysik skriftlig eksamen og leder derfor efter tidligere eksamenssæt. Er der nogle, der har nogle liggende, som de kunne sende? På forhånd tak :)
  • Hvor skal man indsende sit kursusbevis hvis har suppleret over sommeren?

    Forumindlæg
    Hej Nogen som ved hvor man skal indsende sit kursusbevis, når man er betinget optaget? Jeg har suppleret fysik til B, og skal senest indsende beviset d. 5 September men ved ikke hvor jeg skal? hilsner
  • Niels Bohr instituttet?

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der ved hvad optagelseskvotentient normalt ligger omkring for de fysiske fag på Niels Bohr instituttet? Er det svært at komme ind? Og er der bedre alternativer hvis man skulle studere fysik i KBH? Tak
  • Beregning af lysets hastighed mm.

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg sidder med en fysik opgave. Og jeg forstår ikke nogle af spørgsmålene... Er der nogle der har en god metode til at beregne lyd og hastighed og hvordan beregner man en reaktions tid ud? Tak på for hånd
  • GIF adgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen here, som blev optaget på GIF (gymnasiale indslusningsforløb for flygtninger og indvandrere)? Jeg skal til prøven i matematik og fysik i maj, og det ville være en kæmpestor hjælp, hvis der var nogen, som kunne fortælle mig om adgangseksamen.
  • Bernoullis ligning og brændstofsøkonomi

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive srp i dette emne, med fagene Fysik A og Teknologi b, jeg tænker over hvordan jeg kan linke disse to emner sammen?
  • Bølger - Tsunami

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Sidder med en fysik opg. men kan ikke finde ud af sidste delopgave i opg.2 og hele opg.3, håber der nogle der har tid og lyst til at hjælpe :-) Tak påforhånd
  • bærende kabel

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der i fysik har noget om det bærende kabel i en hængebro? Ang. kraft, og kædespænding I kunne tænke jer at dele med mig? Jeg er temmelig forvirret omkring dette.. På forhånd tak!
  • Teoretisk værdi for k

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Er der en med forstand på fysik, astronomi, hvad-ved-jeg, der kender den "teoretiske" værdi for konstanten i Keplers 3 lov? Virtuelle tak på forhånd, Zalamander.
  • hjælp til ugerning af trykudbredelse (Srp)

    Forumindlæg
    Jeg skal redegære for virkningerne af en atombombesprængning, herunder fysikken bag trykbølgeudbredelse, varmeudvikling samt radioaktiv stråling. er der nogen der har en ide til hvordan den kan gribes an, special trykbølgeudbredelse. tak på forhåns
  • hjælp til ugerning af trykbølgeudbredelse

    Forumindlæg
    Jeg skal redegære for virkningerne af en atombombesprængning, herunder fysikken bag trykbølgeudbredelse, varmeudvikling samt radioaktiv stråling. er der nogen der har en ide til hvordan den kan gribes an, special trykbølgeudbredelse. tak på forhåns
  • Farve på stoffer

    Forumindlæg
    Jeg er stødt på en fysik opgave hvor man skal skrive hvilken farve de forskellige stoffer har - Guld - Sølv - Svovl - Magnesium - Kobber - Kul - Jern Tak på forhånd!
  • Biologi

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal lave en test i biologi imorgen og har både fremlæggelse, og fysik, og matematik for. Så har ikke tid til at læse biologi. Har i nogen gode noter til Darwin? Pleas hjælp mig
  • formfaktor - er det korrekt beregnet eller hvad er der gået galt i bergeningen?

    Forumindlæg
    Er dette realistisk et svar, når der skal bergenes en formfaktor? I bogen " EN VERDEN AF FYSIK B" står der at formfaktoren er for en kugle er 0,47, men det er vel ikke i nærheden af det svar som jeg har beregnet
  • Årsag til bevægelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til mundtlig fysik og inden under et af mine spørgsmål, der omhandler mekanisk siger, at jeg skal tale om årsag til bevægelse. Hvad er det egentlig? Tak på forhånd.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til eksamen i skriftlig fysik i morgen, men er ikke speciel skarp i faget. Er der nogen som ved, hvordan jeg udnytter pointsystemet mest muligt i forhold til opgavebesvarelse? Eller har nogle godde råd?