Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 13641 til 13660 af 61668
-
Ægyptisk matematik.. Det ville være en kæmpe hjælp!!!
ForumindlægEr der en der kort vil gennemgå de forskellige ægyptisk regnemetoder? På forhånd tak -
Matematik afl. 7 Optimering.
ForumindlægHej Jeg håber at i kan hjælpe mig med denne her opgave. jeg har ikke kunnet finde ud af at lave noget af det. På en bestemt strækning planlægger man at opsætte en ny elektrisk forsyningsledning. Hvis man vælger en ledning med tværsnitsareal x, målt i mm^2, vil den samlede årlige udgift (til ... -
Hjælp til matematik opgave!!! skal afleveres i morgen
ForumindlægHej Stuedieportalen Håber der er nogen der kan besvare følgende opgave, da det haster (grundet den skal afleveres i morgen) Opgave er vedhæftet som billede (for at gøre det nemmere for jer) Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe! -
At "angive" i matematik
ForumindlægHvad betyder det når man skal angive? Jeg står ovre for en opgave, hvori jeg skal angive et svar. I denne opgave kan jeg nemt aflæse mig frem til svaret men jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne udregne det. Skal jeg bare aflæse, og så angive det som svar? -
Matematik 2015 December
ForumindlægBeskriv i en kort tekst udviklingen i antallet af personer, der indvandrede til og udvandrede fra Danmark fra 2005 til 2014. I din tekst skal du bl.a. bruge ordene stigning, fald og procent. Billede: -
Opgave 6 i matematik aflevering
ForumindlægJeg sidder lige nu med en opgave, hvor jeg ikke forstår hvad jeg skal gøre I en model kan den årlige affaldsproduktion i EU pr.indbygger beskrives ved funktionen w(t)=((519.9)/(1+0.098*e^(-0.434t))) Hvor w(t) betegner den årlige affaldsproduktion pr.indbygger (målt i kg) til tiden t (målt i år e... -
Diskret matematik bevis
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan man skal gøre det her? Bevis at 4^n + 15n−1 er et multiplum af 9 for alle n ∈N. -
opg 121 teknisk matematik
Forumindlægskal finde højden h ved hjælp af retvinklet trekanter, har vedhæftet opgaven -
Teknisk Matematik opgave 65
Forumindlæghej brugere Jeg har siddet i timevis med opgave 65, hovedet exploderer snart, i teknisk matematik : Givet er et rektangel med længde L og højde H Hvis du lægger 8 cm til L og 10 cm til H får du et areal der bliver 464 cm2 større end det oprindelige areal Hvis du lægger 10 cm til L og 8cm t... -
Hjælp til matematik spørgsmål om Færøerne
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med min matematik opgave; Tabellen nedenfor viser udviklingen i befolkningstallet på Færøerne i perioden efter 2011. I en model kan udviklingen i befolkningstallet på Færøerne beskrives ved et andengradspolynomium N, hvor N(t) betegner befolkningstallet på Fæ... -
Religion: Notater og Eksamen generelt
ForumindlægVær hilset, O teologiske vidunderbørn!Jeg skal op i religion om nogle dage og ville være ENORMT taknemmelig hvis der var en venlig sjæl eller to iblandt Jer, der ville velsigne mig med nogle guldkorns notater i:1) Kristendom2) Jødedom3) IslamJeg har downloaded dem der er tilføjet her på studiepor... -
Fransk Fortsætter A: Eksamen obligatorisk?
ForumindlægHey! Jeg er lidt forvirret fordi jeg har hørt flere forskellige svar på dette spørgsmål: "Er det blevet bestemt at man SKAL til eksamen i fransk skrifteligt og/eller mundtligt eller udtrækkes det ligesom andre fag" Jeg har hørt at undervisningsministeriet har lavet det om, så at Fransk ... -
Old eksamen efter reformen
ForumindlægHvordan foregår old eksamen efter reformen? Skal man igennem hele sange? Eller er det kun fra et vers til et andet? Jeg spørger fordi vi på klassen gennemgik fx 6. sang over to leksioner, men det virker ikke uoverskueligt at gennemgå hele sangen til eksamen.. Mit spørgsmål lyder: Hvor meget tek... -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
optagelse på studie hvis eksamen mangler
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne klage over en censor og prøve at tage den pågældende eksamen om. Jeg vil bare høre om der er nogen der ved om man kan søge ind på en videregående uddannelse hvis man skal tage en eksamen om? eller kan man så først søge næste år? Jeg håber i kan hjælpe så jeg ved om jeg skal ... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal lave en blæk regning til i morgen om Mursten/hus byggeri noget, det en folkeskole afgangsprøve fra år 2007. Hvis der er nogen der har lavet den som vil sende den til mig, så jeg kan bruge den som skabelon, da jeg ikke har lavet en matematik opg. på computer før, ville det være rigtig d... -
Matematik studentereksamen 2010
ForumindlægHej derude. Jeg ville lige høre om der er nogle af jer, som har lavet studentereksamen STX 2010 i matematik Der er delprøven med hjælpemidler og uden hjælpemidler. Hvis i ikke har lavet den kender i så nogle der har lavet den, fordi jeg mangler at lave nogle opgaver, som jeg ikke helt forstår. -
Eksamens idéer til billedkunst
ForumindlægJeg skal lave eksamens projektet nu, men ved ikke hvad jeg kan finde på? Det skal være noget dansk. Er der nogen der kan komme med nogle idéer? Hvad er rigtig dansk :D -
Eksempel på spørgsmpl til eksamen.
ForumindlægVores lære har været virkelig dårlig til at orrientere os om eksamen. så håber på at høre fra nogen der har været oppe i religion og om deres spørgsmål/tekst. -
Teorien om pladetektonik til eksamen
ForumindlægSkulle man måske være så heldig, at der sidder nogen som kan forklare teorien om pladetektonik kort - det skal bruges til starten, på en sammensætning af tre spørgsmål til enkeltfaglig eksamen
