Søgning på: tysk disposition. Resultater: 13721 til 13740 af 18462
  • Hjælp! Det haster

    Forumindlæg
    Hvordan er det helt præcist, tysk eksamen foregår?(Folkeskolens 9Klasse mundtlig eksamen) Jeg er helt væk omkring det her :S Og hvis i gider, vil i så poste nogle brugbare og yderst nødvendige ord, som man under alle omstændigheder skal nævne/sige Ps. skal op i morgen, så det haster! Tak på for...
  • Hjælp til oversættelse af én sætning!

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der kan oversætte følgende sætning til tysk? Synes at den er ret indviklet.. "Jakob havde som et tegn på hans rigdom, og som en gave til Dina, medbragt 2 små hunde af en meget sjælden race."
  • eksamen

    Forumindlæg
    Hej.. jeg sidder med en tekst lige nu og forbereder mig , jeg har 24 timer til at forberede mig, men jeg har svært ved at forstå teksten.. Jeg har oploadet teksten, en som er god til tysk som kan hjælpe mig ?? vh Rixer
  • Norway.today og Asche im Netz?

    Forumindlæg
    Nogen som har læst en eller begge af de to tekster? Har trukket Aschen im Netz til min tysk eksamen og norway.today er pensum... Sidder lidt fast i det jeg vil sige til eksamen nu, så ville være rart med lidt hjælp, så jeg kan komme igang igen. På forhånd tak :)
  • Ekstemporaltekster b-niveau

    Forumindlæg
    Hej...dagen kom og jeg fik at vide hvad jeg skulle op i til eksamen som så blev TYSK... uheldigvis men nu når det er sket spørger nogen om nogle ekstemporaltekster de kunne lægge ud som man kunne øve sig på dem??Håber jeg får noget hjælp... :S
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej Alle zusammen., Jeg har så været så heldig, at trække Im Gebüsch af Heinz Rein, som 24-timers forberedelses eksamen i tysk. Hurra. Jeg forstår den bare ikke . Nogle der har tid til at hjælpe? Mvh And
  • Ekstemporaltekster

    Forumindlæg
    Hej med jer..Kan se at der allerede er lagt nogle ekstemporaltekster ud, men da jeg skal til eksamen i tysk A-niveau ville det være rart med nogle tekster på A-niveau. Håber nogen kan hjælpe..
  • Perspektivering -eksamen?

    Forumindlæg
    Hej derude! Er det vigtigt at kunne perspektivere til eksamen i tysk på B-niveau?Jeg sidder nemlig her og forbereder mig, og skal vide om jeg skal læse hele pensumet eller kun dét jeg kan komme op i??? Hvad siger I?
  • vera raucht eine

    Forumindlæg
    HJÆLP HJÆLP HJÆLP! Desperat efter lidt hjælp.. da tysk ikke er min stærke side har jeg problemer med denne tekst.Også Nora hat Hunger og Ruth langweilt sich.. Så hvis nogle kan komme med et lille referat hvad de handler om ville det være great. Kan slet ik forstå dem.
  • Præsentation?

    Forumindlæg
    Hejsa..Ska op til tysk årsprøve her i morgen. Er der nogle som kan give nogle tips til hvad man kan præsentere? Altså hvad man kan sige når man kommer ind til lærer og censor? Evt. nogle gode råd undervejs ;) Tak..
  • Lili Marleen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag. Og jeg har virkelig ingen gode notater til bogen og filmen Lili Marleen. Det gælder sz. 41+48-71. Hvis nogen tilfældigvis har nogle gode noter, vil i så ikke kontakte mig.
  • hm, er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan man siger "vi har selv ansvaret for vores eget liv" på tysk... noget i retningen af "wir haben nur selbst die Verantwortung für unsere leben" Er der nogen der kan hjælpe mig? :)
  • Erlkönig, Jamben und Anapästen!

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig til tysk eksamen, og nu er jeg så kommet til spørgsmålet om, hvorvidt "das metrum" i digtet er en jambe eller en anapæst und so weiter. Er der nogen som kan hjælpe mig?!?! Please!!
  • es ist 15 Uhr

    Forumindlæg
    Hejsa, Har lige trukket teksten "es ist 15 Uhr" af Christa Moog til tysk eksamen. Nogen der ved om teksten ligger et eller andet sted på nettet? OG er der nogen som har læst den der kan give mig et kort referat? fatter virkelig intet af den :(
  • Eksamen ??

    Forumindlæg
    Er der nogen, som vil forklare mig, hvordan den mundtlige tysk eksamen foregår?Altså - hvor lang tid har man at forberede sig i, oversættelsen osv...Har smidt min seddel væk, jeg har fået udleveret af min lærer.På forhånd tak! :0)
  • Musical Linie 1, hjælp til analysering

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal skrive en opgave om den tyske musical Linie 1. Jeg skal skrive om wilmersdorf witwen og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor de er med metroen? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Mhv. Camilla
  • Længde af stil/oversættelse?

    Forumindlæg
    HejEn ting der har undret mig en del gennem det først år på en gymnasial uddannelse er i tysk, at en stil/oversættelse efter vores lærers mening kun skal fylde 20 linier..Jeg troede der var større krav, men hvad er jeres erfaringer??Hvor lang skal jeres være?
  • Marienkind

    Forumindlæg
    Hey. Har netop trukket eventyret: Marienkind, af Brüder Grimm. Er der nogen som har lavet noget arbjede til denne, eller kender den, som kan give mig nogle gode råd med på vejen? Da tysk slet ikke er min stærke side.! Svar her, eller skriv eventuelt til [email protected]
  • filmen: der baader meinhof komplex

    Forumindlæg
    Er der nogle venlige sjæle herinde, der har set filmen? skal lave en karakterisk af Andreas Baader fra filmen på tysk, men var ikke i skole den dag de så den :( er der nogen, der måske kan skrive på dansk hvordan han fremstår i filmen ? :)
  • Dæmning-sætninger

    Forumindlæg
    Hejsa :)Jeg skal bruge følgende på tysk:Oppe i Trolhättan var der sommerfest og da vi alligevel var der for at se dæmningen åbne sluserne klokken 8, gik vi lidt rundt. Vejret var pragtfuldt, og det var super hyggeligt!På forhånd 1000 tak!