Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 13761 til 13780 af 48880
-
Forberedelse til MUNDTLIG eksame ?
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
Mat A, Kemi A og Fysik B
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke... -
500 DKK til Estland EEK? HJÆLP, DET HASTER
ForumindlægHej. Jeg øver mig til færdighedsregning eksamen imorgen og jeg er stødt på denne opgave: Omregn 500 danske kroner til EEK (2. dec). Der står at valutakursen er 47,64 (tænker at det betyder at 100 EEK er 47,64kr). Hvordan gør man? -
DTU
Forumindlæghej jeg vil gerne studere som diplom ingeniør i enten elektro eller maskine, men jeg kan ikke bestemme mig. og hvorfor er det at man ikke behøver dansk a for at kunne komme ind i diplom ingeniør uddanelsen. -
Emner
ForumindlægHej alle :) Jeg skal også igang med at skrive AT - ressourcerummet er "videnskab og ansvar". Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kunne arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i biologi og dansk! Nogle forslag? -
Sproglig analyse
ForumindlægHej ! I morgen er det dansk eksamen der står forskud, men halter lige på et område så lidt hjælp ville være fantastisk. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man skal gribe en sproglig analyse an når man har trukket en tekst. Er der nogle, som har en skriftlig gennemgang eller nogen der ved præcis... -
Kommatjek please
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet en dansk redegørelse og jeg vil så gerne have nogle til at tjekke kommaer. Det vil også være dejligt, hvis der er nogen der har nogle generelle huskeregler så jeg kan blive bedre til det med at sætte komma. Hvis der er nogle der har kommentarer til opgaven er de selvføgel... -
En der er god til Engelsk ?
ForumindlægEr der en der er god til Engelsk som kan hjælpe mig med abstract ? Min srp opgave, er historie og biologi. Jeg kan godt skrive det på Dansk men er ikke god til at oversætte til engelsk. :(. Hvis der er en der, vil hjælpe. Så mange taak, for jeg mangler stadig en del :(. -
Min ven racisten
Forumindlæghejsa, har brug for hjælp til at analysere teksten "min ven racisten" da jeg virkelig er på dybt vand! har prøvet med ind i dansk osv. men kan simpelthen ikke finde ud af det..... nogen der ville være så venlige at hjælpe? -
HJÆLP TIL KANONFORFATTERE!!!
ForumindlægHej! Er i gang med at forberede mig til dansk eksamen i morgen, men er stødt ind i et ord jeg ikke kender og ikke kan finde noget som helst om på nettet: Kanonforfattere.... Hvad er det? Og udtales det kanon som i ordet kanon(bombe) - bang! Eller kanon som når man synger i kanon? Håber i kan hj... -
Hjælp med oversættelse :)
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte: "I filmen ser vi, hvordan Francois forsøger at gøre en forskel i elevernes liv." til dansk, men jeg er i tvivl om, hvilken tid, jeg skal bruge. Håber meget at der er nogle, der kan hjælpe :) -
Stand up som fordybelsesområde..
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "stand up" som fordybelsesområde til min mundtlig dansk eksamen. Har nogle af jer været oppe i det? og har i nogle tips og tricks? alle mine noter ser ud til at være sjuskede, og kan ikke finde noget "nyttigt".. tak på forhånd -
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, kunne godt have brug for en hjælpe lære i matematik, biologi, og dansk. Jeg har især brug for matematikken, da man skulle tro jeg aldrig har været med til matematik timerne :D Det haster en del, jeg skal snart have afgangseksame i 9 klasse.. Skriv gerne en privat besked. -
Hvad kan jeg skrive om i SRP?
ForumindlægHej alle! Nu nærmer tiden sig, hvor de nuværende 3.G'ere skal skrive deres SRP-opgave (december), der jo tæller dobbelt på eksamensbeviset, og som dermed er pænt vigtigt at få gjort noget ud af, så karakteren kan blive god. Imidlertid er jeg i den situation, at jeg kun har lagt mig fas... -
Hjælp jeg er på skideren!
ForumindlægHej Alle Som de fleste nok ved så er overemnet i AT i år "Kommunikation- muligheder og begrænsninger": Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag A og Dansk A, og jeg har lige været til AT-vejledning. Mine lærer sagde, at jeg skal finde en konkret sag, som jeg kan arbejde med. Jeg e... -
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
Problemformulering - Barack Obamas indsættelsestale
ForumindlægHej alle Jeg er ved min AT opgave. er lidt i tvivl om min problemformulering. Det skal omhandle - fremtid, visioner og forudsigelser.. Så har jeg valgt at skrive i samfundsfag og dansk. Herunder vil jeg skrive om Barack Obamas med henblik på hans indsættelsestale.. Jeg tænker lidt på Er han blot ... -
AT, erindringsbiografi samt fiktiv børnebog
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket AT-synopsis i dansk og samfundsfag. Jeg har nu forgæves søgt på danskfagets metoder med henblik på biografier. Mit problem er, at jeg ikke ved med hvilken metode, man griber en biografi an, "den lange vandring, en drengesoldats erindringer". Desuden har jeg... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro... -
fremlæggelsen
ForumindlægHej Jeg skal engang i næste uge op til AT-årsprøve i emnet krig, medier og teknologi i fagene samfundsfag og historie. Jeg sidder derfor og prøver at strukturere min fremlæggelse bl.a. ved hjælp af Power Point. Men da jeg har forholdsvist meget stof, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor lang ti...
