Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 13761 til 13780 af 39512
-
Hej
Forumindlægkan i hjælpe mig :) 1.1 Hvad er forskellen på den laveste og den højeste temperatur, der er målt i Grønland? 1.2 Hvor stor en procentdel af Grønlands areal er isfrit? 1.3 Vis, at arealet af indlandsisen er ca. 1838 000 km2 . 1.4 Hvad er rumfanget af indlandsisen? 1.5 Hvad er be... -
Skriftlige eksamner - Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til fysik skriftlig A i morgen, og jeg ville gerne vide om det er tilladt at have studienet-opgaver fra gamle eksamner til hjælp. Et eksempel kunne være hvis der var noget om rødforskydning i et gammel eksamenssæt, og der så er en opgave i rødforskydning i det officielle 20... -
Eksamenssæt.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt, jeg har vedhæftet. Det er fra 5. december 2014. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da jeg har ret svært ved matematik Mvh -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om? -
Vælge studieretning på HHX
ForumindlægJeg har længe gået og overvejet at droppe ud af HTX og begynde på HHX, og nu er jeg blevet helt sikker på, at det er det, jeg vil. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilken studieretning, jeg skal vælge. Jeg overvejer de her to: Tysk A - Fransk A - Kulturforståelse B. Virksomhedsøkonomi A - Internatio... -
Eksamens hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og finpudser mine eksamens opgaver i matematik. Dertil er jeg stødt på to trælse ting jeg selv har lidt svært ved at definere. 1) En klar definition på hvad differantialregning er og hvad det generelt bruges til 2) Hvad "betyder" a i en potensfunktion? På forhånd ... -
eksamen i morgen
ForumindlægJeg har mat på 3-årigt forløb til A niveau og jeg har denne er satans eksamen i morgen. Jeg bliver altid rigtig nervøs og glemmer alt matematik!!! Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle gode ting til eksamen? Evt. nogle opgaver der ofte fremkommer, så jeg kan bruge dem som fremgangsmåde og... -
Vectorer, hvordan gør jeg?!
ForumindlægHey alle på SP! Jeg har været på udenlandsophold i hele 2015, og har derfor været igennem nogle andre emner indtil nu, end hvad min danske studiegruppe har været igennem i Matematik. Nogle der kan hjælpe med at komme i gang? Vores opgave er vedhæftet som PDF :) Kh. Nikita! :) -
Studieretningsopgave/3.g opgave
ForumindlægJeg skal til studieretningsopgaven skrive i 2 fag (mener jeg), hvoraf det ene SKAL være matematik. Det andet kan så være kemi, fysik, historie eller dansk. Umiddelbart virker det mest oplagt at vælge to naturvidenskabelige fag, så jeg søger ideer til et godt og letilgængeligt emne? Evt. nogen de... -
Længden af en matematisk side?
ForumindlægHej.. Jeg skriver i matematik/musik i min SRP, men lige meget hvor jeg kigger, kan jeg ikke finde noget om hvor mange anslag en matematisk side udgør, da den jo er kortere end en almindelig side, der er 2400 anslag. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, jeg panikker lidt, da det er ret væse... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle jer der går i 3.g ! hva skriver/skal i skrive om i studieretningsprojekt ? jeg har valgt område som græsk matematik? er der nogle som har gode ideer til hvad jeg evt. kan skrive specifikt om? har tænkt lidt på phytagoras, men ved sku ikk lige helt hvad jeg kan skrive om i det emne?... -
Hjælp til fremlæggelse af metoder!
ForumindlægHej! Jeg skal fremlægge i AT om metoder, i Kemi og Matematik. Men har virkelig ikke den mindste idé om hvad jeg skal/kan sige. Vi har brugt den logisk– og hypotetisk deduktive metode. Og vi har lavet nogle forsøg og har skrevet en synopse! Er der nogle der er søde at hjælpe mig, bare med nogle id... -
Andengrads
ForumindlægHej Jeg har fået lavet en andengradsligning. Jeg forstår mine beregninger, men har det problematisk med at forklare hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der nogen der vil hjælpe? ( det skal lige siges, at jeg har det meget problematisk med matematik, så derfor ville det være rart med en u... -
Privatundervisning søges
ForumindlægHej! Har du brug for noget at supplere din SU med? Jeg er lige startet i en ny 9. klasse, der er på et lidt højere niveau end jeg er vant til, og leder derfor efter en der kan hjælpe mig med fysik, matematik og dansk. Jeg bor i Københavnsområdet, og vil helst have at undervisningen foregår hje... -
Er videnskab endelig?
ForumindlægSad lige og kom til at tænke på om f.eks. fysikken eller matematikken var endelig. Altså om man kunne nå et punkt, hvor der simpelthen ikke er mere matematik ? -
Hvad er værst; 1, 2 eller 3.g??
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommerferien, og ville gerne høre nogen andres erfaringer. Mit spørgsmål er; Synes I at 1.g, 2.g eller 3.g var værst, med hensyn til lektier og afleveringer? I Folkeskolen har jeg altid lavet alle lektier og afleveringer, kan man nå det i gymna... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Bestået fag eller ligemeget?
ForumindlægHej, jeg har fået øje for en spændende uddannelse, men sagen er den, at jeg til mat B eksamen fik 00 og derved ikke bestod af uheldige årsager... På denne uddannelse står der som adgangskrav: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), højere forberedelses... -
Almen erhvervsøkonomi (mat)
ForumindlægHejsa. Jeg syntes, at HA-uddannelsen (bachelor) virker spændende og meget bred, hvorfor den tiltaler mig, da jeg endnu ikke præcis ved, hvad jeg kunne tænke mig at blive. Dog føler jeg mig afklaret med, at jeg godt kunne tænke mig at beskæftige mig med noget business. Jeg syntes, at HA-uddannel...
