Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 13761 til 13780 af 39570
-
Hvornår lukkes en tråd?
ForumindlægHvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd. -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Materialebrug
ForumindlægHej! Lige er par spørgsmål angående Studieretningsprojektet i 3.g Er det tilladt at benytte fagbøger som er blevet benyttet på klassen? eksempelvis historie? Er det tilladt at bruge tabeller og grafer som er blevet gennemgået? Mvh Klaus -
HJÆLP! AT!!
ForumindlægJeg skal redegøre for de unges brug af sociale medier. Men det er som om, at jeg får et blackout og går helt i stå bare ved at læse sætningen.. Er der nogle der kan hjælpe mig igang? -
SSO
ForumindlægHej..Skal skrive SSO i historie, men har lidt problemer med lige at få klargjort hvad mit emne skal være.Jeg har også samf, så vil gerne kunne komme ind med nogle begreber fra dette fag.Havde tænkt på at komme ind på en konflikt eller krig, hvor jeg kan bruge begreberne "realisme", &quo... -
Giver en lille gave- hvis?
Forumindlæghej med jer. Jeg er igang med at skrive en sso opgave- som skal afleveres på mandag. Det jeg vil have - er en som gider og vil rette min sprogelig og kigge påProblemformulering - om jeg har forstået det rigtigt!? Hvis DU/I har lyst- så får Du en lille gave af mig.. På forhånd tak Venlig hilse... -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
sso om depressionen i enten usa eller dk/ eller engelsk/eller helle helle i dansk??? nogle gode råd?
Forumindlægjeg er lidt i tvivl her... og tænkte at der måtte være nogle kloge hoveder herude i cyberspace som sikkert ville være flinke og rådgive mig lidt:-) JEG har læst fasaner af helle helle og syntes den var god, og har i sinde at skrive om den nye hun har skrevet som hedder rødby-puttgarden, nogle der... -
Politiske ideologier
ForumindlægHvilke tre antagelser indeholder en ideologi? Hvad er forskellen på en legitimerende, regressiv og progressiv ideologi? Hvilke ideologier er de tre klassiske ideologier? Hvad er komparativ metode? Hvilke tre spørgsmål stilles til ideologier? Hvad er liberalismens, konservatismens og socialis... -
Velfærdsstaten
ForumindlægHej...Hvad vil du sige hvis jeg sagde:DET DANSKE VELFÆRDSSAMFUND ER VERDENS BEDSTE - FOR DANSKERNE!Men du at det passer? Er det virkeligt rigtigt at det danske velfærdssamfund er verdens bedste?Er der andre velfærdssamfund der er bedre?Bjarke -
Kristendomseksamen - hvad må man have med?
ForumindlægHej,. Er blevet helt i tvivl, hvad er det egentlig man må have med til folkeskolens afgangsprøve i kristendom i 9. klasse ? -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
HJÆLP MIG! GREENPEACE!
ForumindlægJeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ... -
Økonomiske kredsløb
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder således, men ved ikke hvad min lærer tænker. - hvad betyder husholdning i det økonomiske kredsløb? Håber i vil hjælpe så hurtigst muligt? Tak på forhånd. -
Repræsentativitet
ForumindlægHvad betyder repræsentativitet? Lille & konkret svar, tak.. Håber I kan svarer & hjælpe:) -
De tre taksonomiske niveauer?
ForumindlægHey, Jeg har en opgave hvor jeg skal huske på de tre taksonomiske niveauer. Jeg kan bare ikke huske hvad det er, så hvis nogen herinde kan hjælpe mig, ville det være.. ehh.. fjong. Redegørelse, analyse, vurdering? -
real madrid og asien
Forumindlægheej har en aflevering om real madrid og asien. ved ikke hvad jeg skal hvor jeg kan finde nogle oplysninger fra. nogen der kan hjælpe miig eller ved noget om det:) håber meget gerne i kan hjælpe -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
HJÆLP?! Samf synopsis
ForumindlægHvad er reformation og hvad indebærer det?
