Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13881 til 13900 af 23766
-
Pi
ForumindlægHej jeg sidder lidt fast i min rapport. og jeg håber nogen af jer kunne hjælpe mig. Spørgsmålet lyder på at jeg skal lave et eksperiment som kan vise eller beregne, hvad pi er tilnærmelsesvis? Tak på forhånd og ha´ en god dag -
Topografi - Hvad er det?
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en NaturGeografi rapport om Topografien i Mongoliet og Tyrkiet. Problemet er, at jeg ikke ved hvad Topografi er. Har googlet lidt og slået op i ordbogen, men jeg har stadig problemer med at forstå hvad det er. Håber nogle kunne forklare det. Mvh. -
Kvantativ analyse af Natron (Volumen!)
ForumindlægHej ! jeg er ved at lave en kemi rapport der hedder " Kvantativ analyse af Natron" Jeg har lavet et reaktions skema udfra to reaktioner, hvor molmasse, stofmængden og massen er fundet . Jeg skal nu finde volumen? Hvordan kan jeg finde denne, når jeg ikke har koncentrationen op... -
Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?
ForumindlægHej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-) -
Differentialkoefficient + Væksthastighed
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og skriver en rapport. Jeg har så fået til opgave om at gøre rede for Differentialkoefficient + Væksthastighed. Jeg vil bare gerne vide hvad der menes med "Gør rede for" - altså hvad det indebærer. Mvh. :'') -
Ethanolindholdet i vin
ForumindlægHej! Jeg har lavet et kemiforsøg, hvis formål var at bestemme ethanolindholdet i vin, men jeg må indrømme, at jeg er en anelse i tvivl om teoriafsnittet. Er der nogen, som har skrevet denne rapport eller kender teorien bag? -
Neodym magnet
ForumindlægHej ... Måske kan jeg være heldig der er en som kan hjælpe mig.. Jeg kunne godt tænke mig at få svar på hvordan man fremstiller en såkaldt neodym magnet. Hvilken teknik og maskiner bruger man? Skal bruge det til en teknologi rapport i teknologi A -
Fotosyntese
ForumindlægHej, jeg har lavet et forsøg, lavet rapport fået den tilbage osv. Men har ikke rigtig forstået det. Hvorfor optager planter CO2 i lys? og hvorn kan planterne udskille CO2 i mørke? Og hvorfor er lys nødvendigt for fotosyntesen? -
Bæredygtighed i DK
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive en rapport om bæredygtigt byggeri. Nogen der kan hjælpe med at finde oplysninger om, hvorvidt regeringen hjælper til bæredygitighed. Om de giver støtte/tilskud? Jeg takker på forhånd ! -
Samfundsperspektivering
ForumindlægHeej :) Jeg sidder med en teknologi rapport og kan bare slet ik finde ud af hvad man skriver i en samfundsperspektivering. Så det vil jeg meget gerne have hjælp til :) bare sådan en kort opridsning om hvordan og hvorledes man formulere en samfundsperspektivering? På forhånd tak for hjælpen / CT -
HASTER!!
ForumindlægJeg har en rapport for til i morgen & jeg skal skrive en side om bornholms geografiske opståen & jeg kan ikke finde nogen hjemmesider hvor det står.. Er der ikk nogen der har nogle hjemmesider hvor der står noget om det ? -
Blodglukosekoncentration??
ForumindlægEr i gang med en rapport vedr. blodsukker. Har dertil et par spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på, nogen der kan hjælpe?? 1) Hvorfor stiger blodglukosekoncentrationen efter indtagelsen af glukose? 2) Hvorfor falder blodglukosekoncentrationen igen? -
Potentiometrisk titrering af phosphorsyre i cola
ForumindlægHey alle Skal lave en rapport om Potentiometrisk titrering af phosphorsyre i cola, men har rigtig svært ved den. Nogle der evt. har lavet den og vil være så venlig at sende den, så jeg nogen lunde kan se hvordan den skal laves.. mvh. den hjælpeløse -
Hjælp, kloge hjerner :D
ForumindlægHej.. Jeg er igang med og skrive en biologi rapport omkring osmose/diffusion. Og jeg går død når der står noget om cellestørrlelse ?? Er der nogen der kan fortælle hvad cellestørrelse i sammenligning med f.x diffusionshastighed? Det ville være super hvis nogle kunne hjælpe... -
Kig lige her; (:
ForumindlægJeg sidder her midt i en kemi rapport, og ville høre om nogle af jer andre måske havde haft noget med magnesiumoxid? ( MgO) For mangler en del forståelse af hvad det kan bruges til eller lign. På forhånd tak. -
hjælp til blodtype
Forumindlæghej, trænger lidt hjælp ang. blodtype. jeg skal skrive en rapport om blodtypebestemmelse. hva menes med: gør rede for den fysiologiske baggrund for blodtyperne? og gør rede for den genetiske baggrund for blodtyperne? hvad er forskellen mellem disse to? -
natriumhydrogencarbonat
ForumindlægHej alle. Vi har lige lavet et forsøg med natriumhydrogencarbonat og skal til at skrive rapport. men jeg ved ikke helt hvad jeg kan skrive ved hypotese? det er jo som formål? og hvad med teori. håber nogen kan sætte mig lidt i gang:) louise -
Gærceller
ForumindlægHej er der nogle der kan fortælle noget om gærceller eller har nogle rapport om gærceller Jeg har lavet et forsøg om hvad der sker med gær og sukker i vand med forskellige temparturer. -
Nettotransport
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en rapport om osmose. Når jeg læser om osmose bliver udtrykket nettotransport ved med at dukke op, uden nogen videre forklaring på begrebet. Så hvad er nettotransport? :D -
Tilpasning og Naturlig selektion
ForumindlægHejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak.
