Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14061 til 14080 af 57177
-
Opgavesæt til eksamen
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvor jeg kan købe en bog, med eksempler på eksamenssæt?Bjarke -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Eksempler på case til idræt eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg står og skal til eksamen i idræt B-niveau, men er lidt i tvivl om, hvilke slags cases der kan være tale om i det teoretiske. Jeg kunne super godt bruge nogle eksempler på cases fra efter reformen, hvis nogen ligger inde med det :) ? Min mail er [email protected] På for... -
neutrino og antineutrino
Forumindlæghey derude, hvorfor har neutrinoer og antineutrinoer aldrig skrevet et neukleon-antal og ladning ? Og hvad er forskellen på disse, hvis de begge ikke har ladning? - jeg kan ikke helt forstå det med disse elementære partikler.. :( på forhånd taaak -
Karakter for de skriftlige eksamener..
ForumindlægHvornår får man egentlig karakterne at se fra de skriftlige eksamener? -
Hjælp eksamen snart differentialkvotienten
ForumindlægHej.. jeg skal snart op i matematik mundtlig. i 4 af spørgsmålene skal jeg redegøre for differentialkvotienten. Jeg ved jeg skal bruge tretrins reglen. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det. Nogen kloge hoveder, der kan fortælle mig det. -
10 klasse alternativ
Forumindlæger der andre ting jeg kan tagee, end 10 klasse og stadig komme på HF -
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
Chancen for mat-eksamen?
ForumindlægHej, Jeg afslutter matematik på B her i 2.g. Derudover afslutter jeg 3 C-fag, og 1 andet B-fag. Jeg har altså mulighed for at komme op til 6 forskellige eksamener. Jeg har hørt, at det altid er 2 eller 3 dog. Men er der nogen der har en idé om, hvor stor chancen er for ikke at trække hverken mun... -
B-niveau eksamen
ForumindlægHej folkens... :) Jeg skal op kemi B-niveau på mandag... Og er ret i tvivl om hvordan eksamenen forløber, og hvor meget man kan nå inde i forberedelse? Nogen der før har været oppe i kemi, som kan hjælp mig med dette? På forhånd tak :D -
Opgave 2 Carminsyre - Et rødt farvestof, og Opgave 4 Gærceller og bioethanol
ForumindlægHejsa Jeg sidder med opgaverne "Opgave 2 Carminsyre - Et rødt farvestof", og "Opgave 4 Gærceller og bioethanol" og tænkte på om der var nogen som havde de pågældende svar på opgaverne for at kontrollere om jeg har dem rigtig til en hvis grad. Håber nogen ligger inde med dem :) -
Antal elever til holddannelse
ForumindlægJeg kan huske at sted at have læst et sted, at ens gymnasium er påkrævet at oprette en hold, hvis der er mindst x elever, det har valgt faget. Jeg kan ikke finde det nu (har søgt på uvm), men mener det er 7-9 elever, kan det passe? -
Opgaver 2. gradspolynomier
ForumindlægHey, håber på lidt hjælp til de her opgaver, som jeg har lidt problemer med. 1) Antag, at f har to rødder - Find summen af de to røødder og produktet af de to rødder. 2) Antag, at f har to rødder r og s. Find ligningen for de to tangenter i hhv. (s,f(s)) og (r,f(r)). 3) Angiv 3 forskellig... -
Mediefag eksammen - Gruppeeksam?
ForumindlægDen første del i mediefag er en gruppeeksam, hvor hver eksminand har 10 min, dog maks 40 min pr. gruppe. Men er hele gruppen på samme tid inde og forsvare sin produktion af film - eller går man en og en derind? Nogle der evt. kunne uddybe selve hvad der sker il eksammen? -
Må man tage studienets skriftlig matematik eksam opgave sæt med til skriftligt eksame?
ForumindlægMå man tage studienets skriftlig matematik eksam opgave sæt med til skriftligt eksame? Jeg har hørt at man ikke må. Men kun af bekendte.. -
Uddannelser
Forumindlæghvor mange forskellige uddannelser er der, når man skal uddanne sig til dyrlæge? -
Psykologi
ForumindlægHvordan kan det egentlig være, at valgfag som erhvervsøkonomi har sit eget faneblad, mens psykologi ikke har? Jeg stemmer for, at oprette psykologi som en uafhængig menu. -
Gymnasie?EUX- VIGTIGT hjælp
ForumindlægHej, jeg har en lillebror, som er en smule forvirret angående hvilken studie han skal vælge. har har tideligere gået i en tiende klasse, hvor han ikke tog ret seriøst, da han havde en ønske om at komme ind på en erhverv uddannelse. det gjorde han så. nu fortryder han valget, da det slet ikke er... -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej er der nogen der ved nogenlunde hvilke formler man skal kunne uden hjælpemidler til matematik 1-årig A-niveau?? På forhånd tak
