Matematik

Chancen for mat-eksamen?

27. marts 2016 af Mondelez (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej,

Jeg afslutter matematik på B her i 2.g. Derudover afslutter jeg 3 C-fag, og 1 andet B-fag. Jeg har altså mulighed for at komme op til 6 forskellige eksamener. Jeg har hørt, at det altid er 2 eller 3 dog. Men er der nogen der har en idé om, hvor stor chancen er for ikke at trække hverken mundtlig el. skritlig mat til sommer? :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2016 af OnceUponATime (Slettet)

Går du på stx?
I så fald - hvis mat B er en del af din studieretning, så er chancen stor for at du enten trækker mundtlig eller skriftlig.
Har du mat B med et HF hold, kommer du næsten 100% op i faget.
Men hvis begge B fag ikke er valgfag så er der lige stor chance for af du kommer op i et af disse.

Hvis du i 1.g ikke havde nogen eksamen kommer du op i 2 i 2.g.
Jeg synes dog at det lyder underligt med så mange fag du skal afslutte. Da jeg afsluttede 2.g afsluttede jeg kun 2 fag, som var tysk og engelsk. Og da jeg ikke trak nogen eksamen i 1.g, skulle jeg op i to. Det blev så til skriftlig og mundtlig engelsk.
Men du skal jo afslutte hele 5 fag! Det er mere end det dobbelte af mig!
Derfor er jeg meget usikker på mit svar, så hæng mig ikke op på det.

Ellers vil jeg faktisk tro, at du skal op i 3 eksamener, såfremt du ikke har været oppe i nogen i 1.g, og blot 2 eksamener, hvis du har haft eksamen i 1.g

Skriv et svar til: Chancen for mat-eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.