Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14081 til 14100 af 63055
-
HJÆLP!! Fransk eksame
ForumindlægJeg går i 9.klasse og skal op i fransk i næste uge. I de fransk timer vi har haft i skolen har vi næsten ikke øvet noget mundligt og jeg er virkelig usikker ved at skulle snakke det. Er der nogen, der har nogle gode råd? -
Traditioner omkring det at blive student
ForumindlægHej....nu er vi jo nogle stykker der snart får huen på, så ville bare lige høre om der var nogen der kunne nogle sjove ting der er tradition for. F.eks. nogle hvor man skal lave et hak af en slags i hatten og hvilket et man skal lave? Og så skal jeg også lige høre om det er både mundtlige og skri... -
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
samfundsfag
ForumindlægHvis du er samfundsfags lærer eller expert på det område,eller andet. Og bar har lyst til at kommentere min samf rapport bedes du skrive tilbage :) -
Hvordan siger man...
ForumindlægHvordan siger man på engelsk "jeg vil komme nærmere inde på det og det"? -
Hjælp til perspektivering til digtet Lirekassen af Tom Kristensen
ForumindlægHej allesammen, har brug for hjælp til at finde en perspektivering til digtet Lirekassen. -
Saccharomyces!
ForumindlægHvad bruger man saccharomyces til? -
Mundtlig Matematik: Vurder fordele og ulemper ved forskellige observationssæt
ForumindlægHej. I forbindelse med at jeg har en mundtlig matematik fremlæggelse i morgen, skal jeg fremstille og vurdere fordele og ulemper ved forskellige observationssæt. Jeg skal altså opfinde min egen opgave der viser at jeg har styr på det.. det er altså en af målene. Jeg forstår bare ikke helt hvilke... -
Jesper-Wung-sung
ForumindlægHvis i har læst nogle bøger af Wung-sung, hvordan synes i han plejer at skrive? Jeg har kun læst en af hans bøger: "En-to-tre-Nu!" så kan ikke sige så meget, da jeg ikke har læst andre af hans bøger. Tak -
HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg får en test om respiration og fotosyntese imorgen. Er der nogen, der vil skrive de ting jeg kan komme op i? Skriv informationer, og helst de sværer informationer, som fx noget om ATP og ander ting, TAK! -
Observationssæt
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål - Hvorfor kan man nogen gange med fordel inddele et oservationssær????? -
Organisk kemi
ForumindlægJeg har lavet et forsøg og det gik ud på: a) Hæld først 4 ml bromvand og dernæst 4mL heptan op i et reagensglas i stinkskabet og sæt prop i glasset. 4 ml svarer til, at væsken står ca. 2 cm op i reagensglasset. Iagttag tofasesystemet. b) Ryst derefter grundigt og betragt systemet igen. c) Belys g... -
Arrogant mat. lærer?
ForumindlægJa som emnet indikere, er der tale om min mat lærer. En aldelses begavet mand hvis kundskaber indenfor faget ikek kan diskuteres. Problematikken ligger deri, at jeg er MEGET glad for mat. og sidder også gerne hjemme hverdag og øver. Når vi så sidder oppe på skolen i timerne og arbejder, er det of... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen.. vil bare lige spørger om der er nogen af jer der har været op til dansk eksame sidste år? -
nem matematik!
Forumindlæghar siddet med matematik lt for længe nu, så intet giver mening mere. håber derfor nogle kan hjælpe med at få min hjerne lidt på gled igen... jeg skal finde skæringspunktet mellem to midtnormaler. de to linjers ligninger er l:y=3x-3 m:y=-1,2x+10 er nået frem til at x er 3,095 men hvad søren... -
Samfundsfag/naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i samfundsfag og naturgeografi om globalopvarmning. Det er dog et meget bredt emne, så ville høre hvad i ville skrive om inden for dette emne, og hvordan i vil få en samfundsfaglig vinkel på det? Jeg tænkte lidt på debatten om det er menneskeskabt eller ej? Hvad ville i skr... -
Dansk stil
ForumindlægHeejsa :) nogen som vil rette min dansk stil ? Det er en analyse og fortolkning af "Nattens dronning" af Tove Ditlevsen -
Medea perspektivering?
ForumindlægSidder og forbereder old eksamen og kan ikke rigtig finde ud af hvad man skal perspektivere til hvis man trækker Medea. Nogen ideer? Har læst forskellige Platon tekster, Odysseen, Æneiden, Herodots Kong Kroisos og så selvfølgelig medea. Nogen forslag? :) -
Rettelse
ForumindlægEr der nogle der gider at rette mit essay?? -
Sectiontitel i sidehoved
ForumindlægJeg bruger fancyheader, og vil gerne have titlen og nummeret på den section eller det chapter som findes på siden, til at stå i højre side af mit sidehoved. Hvordan gør jeg det?
