Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14081 til 14100 af 84813
-
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Hvilke atomer er der i luften?
ForumindlægHvilke atomer er der i luften? -
Fysikprogram
ForumindlægJeg tænkte på, om der findes et fysikprogram til indskrivning af rapport, fx i stil med Chemsketch.Dvs. at det skal være muligt at lave forsøgsopstillinger. Jeg har downloadet templaten fra schropps.dk til Chemsketch, men det kniber med at finde fysikudstyr.Ideelt set vil det bedste være endnu en... -
Månens molare masse eller stofmængde
ForumindlægHej! Jeg skal regne mig frem til månens temperatur igennem idealgasligningen. Wikipedia har en fin side om månen, hvor jeg får alle de oplysninger, jeg skal bruge pånær månens molare masse (som jeg vil bruge til at bestemme stofmængden med ved ligningen n=m/M) Jeg har indtil videre: p=3*10^-10... -
Anti Matter
ForumindlægHej, Jeg står med en opgave, hvor jeg skal beskrive begrebet anti matter, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, og kunne derudover godt bruge lidt mere viden om emnet, så hvis der er en venlig sjæl elelr to, som har tid til at forklare mig det, ville jeg sætte stor ... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
deduktiv eller induktiv metode?
ForumindlægHey derude, Jeg har lige arbejdet om "baneberegning". Men hvem lavede disse formler omkring baneberegning i cirkebane ri rummet og ellipsebaner?.. og hvilke metoder brugte de (induktiv eller dedukiv?). Hvis I har nogle link til steder hvor der står hvem der har lavet formlerne, og hvo... -
W/m^2
ForumindlægEr der en der kan forklare hvad W/m^2 er? På forhånd mange gange tak! -
reaktion
ForumindlægHvad er reaktionen når H20 OG NaOH reagere med hinanden? -
nogen kan forklare?
Forumindlægnewtons 3 love .. jeg vil gerne have en kort forklaring på de tre lave sal nemlig op til mundtlig eksame :( -
koldt vs varmt vand?
ForumindlægHej :) Hvordan kan det være, at hvis man har 2 glas hvor det i det ene med koldt vand og i det andet med varmt vand, stiller det ned i en fryser, at det med det varme vand fryser hurtigst? Hvad kan forklaringen på det være? Håber på respons! På forhånd tak! -
Ptolemæus
Forumindlæghej var Ptolemæus ham der sagde at himmellegemerne ikke bevæger sig i cirkelbevægelser omkring jorden eller tager jeg fejl -
X
Forumindlæghvad giver 8 (x-3) og 1/2 (4x + 8) -
Enheder
ForumindlægSpecielt til 10. klasserne. Hvis jeg har et ligning, hvor der står: 30 km/time * 2 timer = (30 km * 2 timer)/time = 60 km, hvordan kan jeg så forsvare, at jeg forkorter med tiden i tæller og nævner, når det står i flertal det ene sted (timer) og i ental det andet sted (time)? Kan jeg bare se sto... -
Hjælp til at finde hjemmesider om exoplaneter
ForumindlægDav. Jeg er en pige på fjorten år, der har til opgave at skrive om exoplaneter til på onsdag (5/9), hvilket jeg altså simpelthen slet ikke kan finde ud af. Problemet er, at jeg ingen gode hjemmesider kan finde. Jeg synes selv, jeg har ledt utroligt meget, dog har jeg altså kun fået skrevet tr... -
Skrive en hypotese
ForumindlægHej jeg skal skrive en journal og i den skal der være en hypotese og en konklussion som bekræfter hypotesen, men hvordan skriver man en hypotese?
