Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14121 til 14140 af 63055
-
Strålingsaktivitet
ForumindlægBestemmelse af halveringstid for radioaktiv isotop. Vi har en radioaktiv kilde (ba-137*) og vi skal ved forsøg, bestemme halveringstid (vha GM-tæller): Antallet af atomemkerne pr sek: tælletal. --- Tælletallene (korrigerede) er langt mindre end væskens strålingsaktivitet - hvorfor??? --- -
Socialistisk Folkeparti
ForumindlægHej Hvem er SF9;s vælgergrundlag og hvem er deres samarbejdspartere i folketinget? Mvh Laila -
type
Forumindlæghej hvad er endelige en type-tal -
Essay-hjælp! (At turde flytte sig)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har simpelthen mange problemer med det at skrive en essay. Alle steder hvor jeg kigger på nettet, men også iblandt mennesker, siger forskellige ting omkring " hvordan man skriver et essay". Nu har jeg så prøvet at starte et Essay, men sagen er den, at jeg aldrig ha... -
Skal der altid underskrift i ens rapport
ForumindlægHej, Undrede mig og om der skulle underskrift i ens rapport? Og i så fald hvordan?: _______ __________ (09/12/99) Peter Hansen eller hvad? :) På forhånd tak ... -
Behøver man beskrive stedet i en novelle?
ForumindlægBehøver man beskrive stedet i en novelle?? (HASTER) -
The first day of high school - let the journey begin - Adam Galas
ForumindlægHej folkens:) Er der nogle af jer, der har læst teksten : the first day of high school - let the journey begin skrevet af Adam Gala. Og som ved hvillken slags tekst det er, står selv og svinger mellem en novelle og en selvbeografi. På forhånd tak -
HJÆLP!
ForumindlægHeeY.. Er der en der kan hjælp mig med det her opgaver? tak.. Opg. 3.50 Reaktionen: 2H2(g) + 2NO(g) ? 2H2O(g) + N2(g) har hastighedsudtrykket v = k • [H2] • [NO]2 a) Angiv reaktionsordenen med hensyn til H2. b) Angiv reaktionsordenen med hensyn til NO. c) Angiv den totale reaktionsorden. d)... -
Lektiehjælp
ForumindlægVi er et par stykker som går på 1. år HHX, der har brug for hjælp - ugentligt, til matematik. Ved godt man kan skrive sine spørgsmål ind her, men har brug for at få mundtlige forklaringer. BenitaV -
Fotosyntese
Forumindlæghar lige 2 spørgsmål.. Skriver rapport om fotosyntese ,og jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal skrive til disse to ; Jeg skrev at ; I Glas B er der blevet foretaget respiration fordi den ikke fik noget lys.. Det jeg så skal skrive til den her, om hvad det så beviser? Det anden er at ... -
3(a+b)^2-2b(3a+b)
ForumindlægHej jeg skal reducere udtrykket og nu ski kommet lidt i tvivl om hvordan det nu lige er man gør .. der skal først ganges ind i parentesen 3(a+b)^2-2b(3a+b) men skal jeg og så regne i anden med i første led ? en der kan hjælpe lidt ? :) -
FULD PENSUM!
ForumindlægHvornår ved man at man skal op til fuld pensum? Hvad indebærer det? Der skal da mange resurser til. Og har skolen råd til det? -
Censor
ForumindlægNogen som kender Janni la Cour fra Gl. Hellerup Gymnasium ? -
Kristendom mundtlig - Hvor lang tid skal man fremlægge?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvor længe man skal fremlægge i kristendom mundtlig, nogle der har bedre styr på det end mig? -
Hvilket navn tilhører denne strukturformel?
ForumindlægJeg har fået givet denne strukturformel, hvor jeg efterfølgende skal finde navnet og molekyleformlen ud fra det. Det skal dog siges at det er en opgave med fokus på alkaner. Umiddelbart har jeg sagt at det er benzen C6H6, men bliver dog usikker på om det er en alkan eller ej. Billede vedhæftet!!! -
Reaktionsmekanisme
ForumindlægCH3CH2CH2CH2CH2I + OH- - - - - - - - - > CH3CH2CH2CH2CH2OH + I- Nogen der kan hjælpe mig med at redegør for den sandsynlige reaktionsmekaniske for den ovenstående reaktionsskema ? :SS Hilsen Stina:) -
Jeg er forvirret
ForumindlægNu går jeg i stx 2g, men er forviirret fordi har indtil videre rigtig dårlig gennemsnit og jeg vil gerne læse til tandlæge efter Gymnasium. Jeg tog mig ikke sammen i 1 g heller ikke i 2 g. Jeg har tænkt mig at tage/skifte til HF kan jeg det? -
rettelse af stil
ForumindlægPlease hjælp mig - det drejer sig om et esay på 3 sider -
København, København af Jokeren
Forumindlæghej Er det evt. nogen der ligger inde med en analyse af sangen "København, København" af Jokerern? Og Hvad har denne sang med sagprosa at gøre??? -
Oversætning af en sætning + forvirring
ForumindlægHejsa, jeg har lidt svært ved at oversætte denne sætning "Das heisst, so auf Klassenreisen würdet ihr ungern verzichten wollen?" og jeg har fået glosen verzichten auf - give afkald på. Og en sidste ting. I en sætning står der "Also, wir waren vor zwei Jahren in Bayern". Er d...
